Oireet ja himot

Toi on jotenkin jännä. Mulle viime raskaudessa sanottiin ettei rooibosta sais juoda.. :D

Täälläkin paahtoleipä ja satsumat on nyt suurin herkku. Koko päivän kestävän kuvotuksen kanssa ei oikein tee mieli syödä mitään... esikoisen aikaan oksentelin kaikki, tässä nyt toistaiseksi vaan kuvottaa. :O puuduttavaa käydä töissä tämmöisen olon kanssa.. kerkesin jo eilen ajatella että huonot olot helpottavat, mutta oli vain yksi hyvä päivä välissä. Kenties tämä joskus helpottaa. :D

-mimosa- olikin laittanut hyvän linkin yrteistä!

Siinä ei suositeltu kanssa kamomillaa raskaana olevalle, kun voi aiheuttaa kouristuksia annoksella 2tl kuivattua kamomillaa. Maalaisjärjellä kun ajattelen, yhdessä tee-pussissa on tuota ehkä se vajaa 1tl ja sitä kun vielä uitetaan vain hetken kuumassa vedessä niin määrä mikä siihen jää on aika olematon. Ja tosiaan itse pystyny juoda teetä vajaa kupillisen/pv että juu ei ole aiheuttanut minulle ainakaan mtn kouristuksia. :)

Täällä suurin oire on närästys!! Onneksi löytyy omeprazol kaapista.. myös mahakipu ja palelu sekä huono ruokahalu on löytänyt mut..

Ja just kun hehkutin eilen et pari päivää rinnat oli ihan kipeetkipeet, ihan kun imettäessä jos maito pakkautu. Ja tänä aamuna kun heräsin niin ei mitään tuntemuksia :arghh:

Mites onkos muilla ilmenny päänsärkyä? Ootteko ottanu ihan buranaa vai jotain muuta? Itse olen jo siirtynyt Parasetamoliin 1g, mut ku tuntuu ettei se oikeen auta.. Normisti syön 600 Buranaa päänsärkyihin.. Uskaltaako vielä näin alussa syödä Buranaa?

En ottaisi buranaa. Mitä tuoteselosteessa lukee? Jossain sanotaan että kahden ensimmäisen kolmanneksen aikana voi ottaa, mutta kannattaa tarkistaa. Teratologisessa tietopalvelussa on ajankohtaisin tieto.

Mua kyllä vaivaa tosi paljon että ei ole juurikaan mitään oireita väsymyksen lisäksi,en tiedä miten selviän järjissäni 6.10 asti ultraan. Tulisi nyt edes rinnat kipeäksi tai jotain,nyt rupee jo toivoo pahoinvointia vaikka oikeesti ei sitä haluiskaan mut se antais jotain toivoa että pikkunen kasvaa masussa...

Mua kyllä vaivaa tosi paljon että ei ole juurikaan mitään oireita väsymyksen lisäksi,en tiedä miten selviän järjissäni 6.10 asti ultraan. Tulisi nyt edes rinnat kipeäksi tai jotain,nyt rupee jo toivoo pahoinvointia vaikka oikeesti ei sitä haluiskaan mut se antais jotain toivoa että pikkunen kasvaa masussa...

Mua kans jännittää päiväpäivältä enemmän, onko masussa ketään. Ei juurikaan pahoinvointia, toki rinnat on olleet kipeet edelleen ja väsymys vaivaa. Kolme yötä varhaisultraan...mitenhän sitä pysyy järjissään :D

Täällä on kans hiipiny lievä pahoinvointi kuvaan. Ei oo kunnon kakomista tai oksettamista, mut sellanen ärsyttä öllö olo pitkin päivää. Helpottaa aina hetkeks ku syö, mut palaa kuitenki hyvin äkkiä takas...et periaatteessa jos puolen tunnin välein söis ni pysys ehkä poissa :arghh: Ärsyttää muutenki syödä jatkuvasti :shifty:
Palelee kans jatkuvasti, mut yöllä herää sit hikilammikosta. Mut se jäätävä turvotus on hävinny :grin

Siltikin sitä miettii koko ajan et onkohan tuolla kaikki hyvin...neuvolaan vielä melkein neljä viikkoa...

Täällä kans päänsärkyjä. Oon ottanut panadolia pahimpaan.

Mulla vielä 2 viikkoa varhaisultraan ja yhessä yössä hävis kaikki ihan selvät oireet, pelkään niin paljon :arghh:

Nyt sitten alkoi verenvuotokin :sad001 Taitaa olla, että mun epälykset osui oikeaan. Lääkärille soitin, mutta mitään ei kuulemma voi tehdä tässä vaiheessa. Pitää vaan odottaa. Kuulemma 6-8 viikon päästä alkaa kuukautiset jos tää on keskenmeno ja siitä sitten tietää. Testiäkin voi halutessaan tehdä.

Eikä ole kuulemma olemassa sellasta käytäntöä, että tämmösessä tilanteessa pääsisi minnekkään tarkastamaan onko kaikki kunnossa vai ei. Kun on kerta niin alussa. Mun mielestä on tosi väärin, että tämmösessä tilanteessa ihminen jätetään yksin pohtimaan ja odottamaan pitkiäkin aikoja, että onko kaikki kunnossa vai ei.

Onneks on varhaisultra maanantaina niin siellä sitten selviää tilanne. Mä niin toivoisin, että huolehdin turhaan, mutta aika varma olo tässä alkaa olemaan, että kesken on mennyt :sad010

Hansus <3 Tsemppiä! Toivottavasti vain harmitonta! Vuoteleeko ihan kunnolla? Tosi väärin jos joutuu vain odottamaan :(

Ei kovin runsasta vuotoa. Ehkä jopa hieman kuukautisia vähäisempää. Mutta jatkunut kuitenkin jo useamman tunnin. Jännittääkin, että paheneeko tää tästä.

Edellinen keskenmeno oli keskeytynyt keskenmeno ja verta tuli vasta n. rv 11+3 ja alkio vastasi kokoa 7+3. Silloin verta tuli vain yksi hyytymä ja sitä ennen tai jälkeen ei mitään. Ei siis viimeksi vuodellut itsestään ulos ja jouduin lääkkeelliseen tyhjennykseen.

Ihan suunnattoman inhottavaa elää tälläisessä epätietoisuudessa.

Voi hansus.. alkoko sun epäilyt vähenevistä oireista? Kunpa olis harmitonta.. mulla oli ekassa raskaudesa joskus rv10 vähän vuotoa, ultrassa kaikki hyvin, mut meni sit kesken 14. llä viikolla.
Liittyykö vuotoon kovia kipuja? Mä menin päivystykseen niide järkyttävien kipujen vuoksi, ihan supisti säännöllisesti ja tosi kovaa. En tehny muuta ku olin kippurassa sängyllä tai lämpimässä suihkussa.

Torstaina loppu vähäiset oireet kun seinään. Samaan aikaan tuli tunne, että on mennyt kesken. Tunne on vaan vahvistunut ja tänään päivällä alkoi verenvuoto. Kipu on ihan lievää.

Viimeks kun sain lääkkeet joiden piti aloittaa tyhjennys kipu meni ihan kamalaksi. Onneksi tyhjennys tehtiin sairaalassa. Missään asennossa ei pystynyt olemaan. Olin vuoron perään sängyssä kippurassa ja lattialla kontallaan. Sain kipupiikkiä takapuoleen, eikä sekään auttanut kun hetken.

Muistaako kukaan mitä vuodon väristä raskaudessa sanottiin?

Oon kuullut, että sieltä voi tulla mitä vain väriä ja kaikki voi olla kunnossa. Itsellä ekan kanssa tuli puolessavälissä vuotoja. Neuvolassa silloin kertoi, että hänellä oli ollut asiakkaana nainen, jolla vuoti ihan punaista verta koko raskauden eikä syy selvinnyt.
Toivotaan nyt, että kaikki olisi kunnossa!
Itsellä oli ekassa raskaudessa myös monta viikkoa täysin oireetonta aikaa.

Takaisin