Oireet ja himot

onko kellän ollut 4+2 aikana hirveää alaselän särkyä jomotusta? pelottaa että tämäkin menee kesken :/

Hansus, ehkä oireet voi aaltoillakkin et välil ei mtn, välil huonompi. Itsekin pelkään et menis taas kesken, mut jos mtn vuotoa ei tule, ei kannata turhaa stressata. Ja se stressi nyt ikävä kyllä ei hyväks ole. :)
Tytölle tilattiin just kans lääkäri kun oksensi taas mahansa tyhjäks. Itkuhan hälle siit tuli kun ei päässy uimaan oksentelun takia. No, josko tää loma huomen jo starttais paremmin ja mennäänkin huomen eläinpuistoon tytön 9v synttäreiden kunniaks.

Itsellä oli silloin kun menkkojen ois pitäny alkaa, alaselän juilimista useampana päivänä. Olin jo ihan varma ettei oo tärpänny mut niimpä vaan olikin :).

Huh huh mitkä olot :depressed:. Kohta viikon ollut tosi kovaa pahoinvointia ja voimattomuutta:sour:. Kotityöt rästissä, mies toki auttaa sen minkä iltaisin ehtii. Syömään joutuu väkisin eikä edes herkkuja tee mieli. Ei siis mitään mielitekoja täällä vielä, mikään ei maistu o_O. Hiukan raskasta olla päivät kaksin 7kk ikäisen vilpertin kanssa nyt mutta jospa helpottaisi jossain vaiheessa :nailbiting:.

Hansus, ei kannata huolestua... mulla kans tää raskaus on tähän asti ollu hyvin vähäoireinen ja välillä on täysin oireettomiakin päiviä ja ultrassa kaikki oli kuitenkin hyvin:) Nautitaan vaan oireettomuudesta!

jannah, mulla ainaki on ollu jomotusta/särkyä jos istuu/seisoo/kävelee pitkään

Tätä stressiä tässä pitäiskin saada vähennettyä. Oon yrittänyt olla ajattelematta asiaa kun ei se murehteminen kuitenkaan mitään auta. Huomenna lähdetään mökille niin saa siellä rentoutua :)

Vuotoa tosiaan ei ole ollut, eikä muutakaan mikä viittaisi keskenmenoon, se on vain se oma pelko. Ja kun viimeksikään ei ollut keskenmenosta mitään oireita (keskeytynyt keskenmeno), niin pelottaa, että en nytkään vain huomaa sitä. Vasta kuukausi keskenmenon jälkeen sain tietää keskenmenosta.

Täytyy nyt koittaa asettaa aivot johonkin "älä stressaa ja murehdi" asentoon ja odotella rauhassa tuota ultraa.

Täällä alkaa olla vähäisimmätkin oireet kadonneet. Muutenkin alkaa tulla tunne, että tääkin olis mennyt kesken :sad001

Tuntuu vaan niin kovasti siltä että raskaus on keskeytynyt, en tiedä onko se joku vaisto vai traumatisoiko tuo viime keskenmeno vaan niin pahasti ettei sitä osaa kuvitella tänkään raskauden menevän hyvin:sad001

Onko kenelläkään koskaan ollut vähäoireista alkuraskautta jossa sitten vähäisetkin oireet hävinneet tai varsinkin vahvaa tunnetta siitä, että on mennyt kesken ja sitten kaikki onkin ollut hyvin?

Mulla on itsellä ollut 4 keskenmenoa ja yks kemiallinen raskaus. Kahdessa ensimmäisessä raskaudessa oli tosi oireetonta ja alusta asti olo ettei kaikki ole hyvin, ja 6-8 viikon kohdalla olin jo varma siitä, ja vaisto oli oikeassa. Neljännessä raskaudessa, joka sitten menikin onnellisesti, pelkäsin koko ajan jonkin olevan huonosti mutta silloin olo ei ollut niin varma siitä. Oireita oli vaihtelevasti, mutta hyvin hyvin lievät, tuskin sen vahvemmat kuin keskenmenneissäkään. Viidennessä raskaudessa olo oli koko ajan luottavainen ja oireita oli kutakuinkin saman verran kuin edellisessä, ne tosin loppuivat lähes kokonaan joskus viikolla 8, mutta silti keskenmeno viikolla 10 tuli yllätyksenä, ei ollut yhtään sellainen olo.. Nyt sitten tilanne on 4km/1kemiall./1lapsi ja nyt rv ~4+2 (voi olla enemmänkin, max 5+0, kierto mitä sattuu) ja vahvemmat viivat testissä kuin koskaan ennen näillä viikoilla. Oletetusta oviksesta selvä plussa dpo14, ja vahvistunut päivä päivältä, tänään testiviiva jo kontrollia vahvempi päiväpissasta, mutta ekan testipäivän kuvotus ja rintojen kivistys on loppunut ja tuntuu jo nyt siltä että mene kesken, vaikka siis aiemmat ovat menneet kaikki vko 7-10 lukuunottamatta kemiallista josta en edes kunnon viivoja saanut testiin.. Pientä alavatsan kivistelyä ja nipistelyä on, muttei varsinaista kipua eikä vuotoa. Silti fiilis on skeptinen..

Eli sitä vaan että tällä "noita-akalla" on ainakin oma intuitio näissä asioissa ollut hyvin epäluotettava, välillä olen tiennyt ja välillä en :bored:

Mullekaan ei maistu mikään, väkisin yritän jotain syödä ettei paha olo kasva liiaksi..:grumpy:

Juu, tänään sinänsä mennyt hiukka paremmin itsellä, etova olo on jatkuva ja pari kertaa tullut yökättyä mut mtn ei oo ulos tullu. Luulen et nämä on enää vain raskausoireita. Kauheasti ei oo ruoka kyl maittanut. Aamupalalla söin pari siivua hedelmiä ja pienestä sämpylästä puolet. Äsken sain alas pari palaa vesimelonia ja yhden paahtoleivän voilla.
Btw, jtn yrttiteetä ei kai saanut juoda raskaana ollessa. Lääkäri joka tiesi kyllä raskaudesta kuitenkin suositteli minulle Kamomillateetä, et auttaisi huonovointisuuteen. Eka itse epäilin sen apua, mut puolen kupin jälkeen huono olo oli ihan tipotiessään, enkä edes sokeria teehen lisännyt. :) Tyttöä odottaessa eikä edellisessä keskenmenneessä raskaudessa olot ei ihan näin kauheet kyl ollu, et kovin mietityttää mitä tuol masus asustaa vai asustaako ollenkaan. Tasan viikko ultraan.. :O

Julianna89, eiköhän ne oireet voi olla aika rajut. Eikös meidänkin joukossa ole useampi jolla ei pysy mikään sisällä :hungover:, ei ole kyllä kiva. Toivottavasti saatte perheen pian kuntoon ja nautittua lomasta.

Voihan pahoinvointi :depressed:. Vielä ei ole mikään tullut ylös mutta ei se kaukana ole. Mikään ei maistu, mutta pakko koittaa tiuhaan tahtiin syödä jotain ettei olo mene vielä huonommaksi. Mitähän hyötyä raskauspahonvoinnista on evolutiivisesti? Mä en keksi yhtään hyvää syytä o_O:grin.

Ite käytän öljyjä pahoinvoitiin ja auttaa tosi hyvin varsinkin piparminttu ku sitä haistelee öljypullosta on aivan loistava apu.

Julianna, mä oksensin viikon verran ihan kaiken! Paino laski 3-4kg. Sain syötyä jotain, niin 0,5-2h päästä kaikki ulos. Mä siis tein niin että söin ja heti makuulle. Sit ku nousin ni oksensin. nyt on loppunu pääasiassa oksentelu, mut eilen viel oksensin just ku söin paahtoleipää nii melkein heti.

Mullakin on alkanu pieni puklailu, eilen tuntu aamuin illoin hampaiden pesun yhteydessä, että saattas tulla ja illalla tulikin. Äskön sit yskin kovasti samalla ku laitoin astioita koneeseen ja puklasin osittain sinne ja osittain kämmenelle :grin Nyt en tiiä johtuuko se kovasta yskästä ja limaisuudesta vai raskaudesta. Jäämme seuraamaan tilannetta ja yskimme tästä lähin varulta vain vessassa.

Väsy ja vilu on kovia, illalla olin jo kasilta sängyssä ku sohvalla meinasi tulla uni, mutta valvoin sit kuiten puoli kymmeneen. On se sekin melko aikanen simahtaminen mulle. Aamuyöllä piti sit valvoa kolmesta neljään.

Mä olen nukkunut viime öinä 9 tuntia yössä keskeytyksettä ja silti olen aivan poikki päivisin! Ja jäässä olen myös koko ajan. Pahoinvointi on nyt ollut helpompi, kop kop..

Tänään 8+2, ja tänään on jotenkin jomottanut tuota koko lantion seutua sillein oudosti. Vähän hankala istua pitkää aikaa kun tuntuu että menee ihan jumiin.

Sit ois kauhea sushin himo, niin mietin sellaista että voishan sitä tilata kasvissusheja mutta käsitelläänköhän niitä kuitenkin samoilla välineillä ym.mitä kalaa? Eli voiks se listeria tarttua kuitenkin siellä valmistuksen aikana, siis jos huono tuuri käy?

Merilevää ei saa syödä. Sushia tekee itellä kans ihan hulluna mieli :p

Tissikipu on palannut, olo ihan ok. Päänsäryt ja vilu+väsymys vaivaa, etomista ei juurikaan. Hormonien ansiosta iskias ja migreeni alkanut vaivaamaan jälleen. Nyt mennään 4+ jotain.. Viime yönä näin jo unta että tuhruvuoto alkoi, kaksi edellistä km siis alkanut sillä (rv8-11) Mutta toistaiseksi mitään vuotoa ei ole näkynyt. Ahdistunut olo oli aamulla herätessä, mutta ei auta kuin odotella.

Ainakin nämä päänsäryt, iskias ja tissien aristus on tuttuja vaivoja myös ainoasta onnistuneesta raskaudesta.

Takaisin