Oireet ja himot

Mulla etovaa oloa on ollut aina yleensä raskauksissa alusta asti sinne 3-4kk tienoille. En onneksi joudu oksentelemaan, mutta välillä on lähellä. Ymmärtääkseni pahoinvointi alkaa yleisesti ihan 5-6 raskausviikoilta jo. Tietysti yksilöllisiä eroja on.

Varmasti on rankkaa, jos koko raskausajan joutuu oksentelemaan! :wideyed:

4-6kk tienoilla oli molemmissa raskauksissa tosi hyvä olo, välillä sai ihan muistuttaa itselleen että on raskaana. Siinä vaiheessa masukin jo kyllä näkyy. :)

Te joilla tissit kipuilee - onko kipu jatkuvaa vai hetkittäistä? Huolestuttaa, kun plussan aikaan rinnat oli pari päivää tosi kipeät, ja nyt enää hetkittäin paristi päivässä... Ahdistaa, koska ainoassa onnistuneessa raskaudessa rinnat oli koko ajan alusta loppuun raskaat, muissa pakotus hävisi hyvin pian plussan jälkeen...

Mulla oli alkuun tosi kipeät rinnat koko ajan, sitten laantui ja jäi jäljelle pelkkä nännien arkuus. Pari kertaa on nyt vielä kuitenkin aamulla sattunut tosi kipeään, kun olen herännyt selältäni ja kääntynyt kylelleen. Kipuilu on varmasti jokaisella raskauskohtaista, eikä vähentyminen tarkoita nyt yhtään mitään, nauti kun eivät ole kipeät :)

Mullakin vaihtelee tuo rintojen arkuus lähes päivittäin. Välillä on ja välillä ei. :) Tosin jos on puristavat rintaliivit päällä, kipeytyy pahemmin. Mieluiten olisin ilman kokonaan, jos vain voisin..

Mä taas oon alkanu käyttämään yölläkin sellasta kevyttä toppia :) Ei nännit hierry yöpaitaa vasten. Ostin se vasta ajatuksella, että käytän iltasin iltapesun jälkeen, kun ei viitti enää laittaa rintsikoita, niin sillepä tulikin nyt sitten ihan muuta käyttöä.

Täällä on ruokahalu kadonnut ihan kokonaan. Koko ajan on huono olo ja se tietty pahenee jos ei syö. Mut heti kun menenkin keittiöön niin iskee sellainen yökkö olo eikä oikein keksi mitään mitä vois syödä, tai sitten vaan pakottaa jotain suusta alas, onneksi vielä ei ole mikään tullut takaisin. Aiemmin söin vanukkaita ja muroja, mutta nyt nekin vähän tökkii.

Mulla on nännit semmoset tötteröt, että jumpassa meinas jo hävettää kun monen topin läpi törröttää :D
Mutta ekalta oli paljon paljon kipeämmät kun nyt.

Ääh.. Kyl ärsyttää kun maha on jo nyt kuin olis kolmannella kuulla raskaana, ihan järkky pallo vaik palja ei pysty edes syödä ja vettä vaan juon! Ja mulla on myös tuo nänni ongelma kun törröttää näkyvästi rintsikoidenkin läpi kokoajan. Sit ku ottaa rintsikat pois nii nännit ihan kosketusarat. Mahasta ja nänneistä huolimatta kehtasin äsken mennä uima-altaaseen uimaan, sama se vaik ihmiset katsoo! Hiukka ehk heikottaa välil, tosin ollaan kävelty tääl tänäänkin paljon ja kello vast viis niin reilu 16000askelta mittaris nyt.

Voi kiva.. sain sit tääl ilmeisesti jonku ruokamyrkytyksen tai auringonpistoksen. Oon viimeset 5h oksentanu kaiken ja viimesen tunnin ripuloinutkin ja pelkisteen jos tipan vettä juo niin kaikki heti ulos. :( Tilattiin jo lääkäri tähän tarkistamaan tää tilanne, vointi on jo niin heikko. Et sellanen Teneriffan loma
:(

Täällä loppui tämän rv 6 aikaan kahvin juonti.. aamulla siitä sai vain pahan olo ja eilen huomasin etten juonut kupin kuppia.. saa nähdä miten kauan pysyy salassa, kun olen ollut aina aika kova kahvia juomaan. Herättää taatusti epäilyksiä :D

Mulla aika oireetonta edelleen, (toki vasta 4+1 tai jotain sellasta) lievää ajoittaista kuvotusta, välillä aristaa rinnat. Joka raskaudessa kuitenkin selvin oire on aina ollut se ettei kahvi maistu, normaalisti menee 4-5 mukia päivässä, nyt pelkkä aamukahvi ja tänään ei tehnyt mieli edes sitä. Koskakohan jään kiinni :bag:

Mulla kans nännit törröttää topattujen liivien läpi, koettanu harrastaa kerrospukeutumista, jospa ne ei näkyis :grin Mies on ihan mielissään ja vitsailee jostain venttiileistä, niinku kumiveneessä...

Mulla kahvin juonti loppu laiskuuttani. Alettiin miehen kesälomalla juomaan erikoiskahvia ja sitten kun hän meni takas töihin, niin en oo jaksanu itse itselleni tehä sitä. Tänään nousin yhtä aikaa miehen kanssa ja hoksasin keittää kahvit, että hän tekee ne juomat, niin hyvältä maistui :)

Mä oon muuten tän palstan myötä alkanu elämään jo vuotta 2018, eilen kaks kertaa kämmäsin :grin

Lääkärin mukaan ruokamyrkytys.. piikki pyllyyn ja reseptilääkkeitä naamaan olon mukaan.. josko se siitä :/

Voi ei Julianna89! :arghh: Olipas ikävä juttu...toivottavasti olo on jo parempi ja nesteet pysyy sisällä? Ja toivottavasti loppuloma sujuu mukavasti!

Täällä 6+5 ja pahoinvointi jatkuu, oksentaa ei ole tarvinnut vielä mutta tosi tiuhaan pitää jotain mutustaa ja silti etoo :hungover:. En ole kovin hyvä sietään pahaa oloa, tai kuka siitä nyt tykkäis. Tsemppiä teille joilla ei oikein mikään pysy sisällä...huhhuh. Masussa ei juurikaan ole tuntemuksia. Tissit on kosketusarat, heh on muuten jännä kun pitää tasaisin väliajoin puristella että vieläkö on kipeet :joyful: Jotenkin kai sitä pelkää että oireet loppuu :nailbiting: vaikka eipä sekään välttämättä mitään huonoa tarkoittais. Ei muuten ole minullekaan vielä kunnolla uponnut, että raskaana ollaan. Tajuan ehkä sitten vasta paremmin jos tästä pääsis tuonne turvallisemmille viikoille. Aikaisemmin kkm osuneet jonnekin rv7 ja rv9 paikkeille (jotka huomattiin rv10 ja rv12).

Viljo, heh ei mikään yllätys että sekoaa vuosissa :)!

Ihme kyllä sen lääkärin määräämät lääkkeet auttoi ja nyt olo on jo melko normaali. Onko sekään sit hyvä, kun pelko nyt sit et kesken meni tämäkin! Tyttö oksensi kerran myös viime yönä, valitti mahaansa ja sit yht äkkiä koko mahalaukku tyhjäks. Kyllä itseä etoi ja pahasti niit oksennuksia lattialta siivota! Mut eipä siin auttanut kun siivota ja 8v tyttöä tsempata et ei haittaa vaik oksensit ja onhan jo parempi olo.
No, varmistuipa ainakin varmaks et ei johtunu raskaudesta mun oksentelu, kun tyttökin alko oireilemaan. Kotia päästyä saa hakea tuon lääkärin maksun ja lääkkeet matkavakuutuksesta takas. Täyty moneen kertaan sinnekin eilen soitella ja painottivat et "raskaus ei ole sairaus, et raskausoireita vakuutus ei kata." Vaikka tää Teneriffa onkin ihana paikka lomailla, niin kyllä tuli koti-ikävä pahimmassa olotilassa. Kotona olis vaan voinu kurvata ensiapuun, Suomeksi selittää oireet ja varmaan olisivat ultranneetkin samalla. Ja lääkärin lasku olis ollu hieman halvempi, kuin 15min 100e + lääkkeet. Mutta, siitä kyl tänne pisteet et se Espanjalainen tohtori oli todella ystävällinen ja otti mun oireet tosissaan ja tuli mut hoitamaan suoraan tän hotellin sänkyyn, et ei tälläst luksusta Suomest olis kyl saanu. :)
Mut nyt uus päivä ja toivotaan et loppu loma sujuu paremmin! :)

Täälläki on alkanu kahvi etomaan. Normaalisti juon jopa 6-8 kuppia päivässä. Nyt menee aamulla max yks kuppi ja iltapäivällä aina yritän juoda mut ei vaan maistu. Jääpähän enemmän tilaa cocis zerolle kun ei saa kofeiinia kahvista:happy:

Tsemppiä Julianna89! Toivottavasti koko perheellä pahoinvointi menee ohi, saatte asianmukaiset korvaukset ja pieni pysyy matkassa! :Heartred

Täälläkin kahvin juonti vähentynyt, vaikka olenkin muuten hirveä kahvikissa.. Sain synttärilahjaksi espressokoneen ja siitä tulee niin hyvä kahvi, että aamuisin on ihan pakko keittää kupillinen, vaikkei sitä kokonaan saa juotuakaan. Tuoksukin on jo ihana. :)

Mulla loppui kahvinjuonti viime viikolla (nyt on rv 6), kun maku tuntui suussa vaan niin etovalta etten saanut alas. Aiemmin on mennyt nelisen kuppia päivässä. Esimies jo huomasi etten juo kahvia enää, ei onneksi mitään kysynyt ja hyvä niin, sillä haluan kertoa vasta mahdollisimman myöhään raskaudestani.

Muutenkin on nyt alkanut etomiset, esim. eilen illalla en pystynyt antamaan koirille ruokaa (raakaa lihaa), kun alkoi kuvottamaan. Mies sitten onneksi ruokki koirat :D

Täällä alkaa olla vähäisimmätkin oireet kadonneet. Muutenkin alkaa tulla tunne, että tääkin olis mennyt kesken :sad001

Tuntuu vaan niin kovasti siltä että raskaus on keskeytynyt, en tiedä onko se joku vaisto vai traumatisoiko tuo viime keskenmeno vaan niin pahasti ettei sitä osaa kuvitella tänkään raskauden menevän hyvin:sad001

Onko kenelläkään koskaan ollut vähäoireista alkuraskautta jossa sitten vähäisetkin oireet hävinneet tai varsinkin vahvaa tunnetta siitä, että on mennyt kesken ja sitten kaikki onkin ollut hyvin?

Takaisin