Odotusajan mielihalut

Viiviliini

Oman äänensä löytänyt
Mimmoisia mielihaluja teillä on raskausaikana? Tänne voitais listata näitä. Hauska lukea mitä kummajaisia kelläkin tekee mieli. :dance018

Täällä ei vielä (?) ole mitään kummallisuuksia tullut vastaan, katsotaan tuleeko edes kun esikoisestakaan ei ollut mitään...

Mutta ihan alkuraskaudesta piti joka päivä syödä keitettyjä kananmunia.
Nyt on jokusen viikon himottanut suolakurkut.

Mulla oli sellanen parin viikon jakso joskus rv 6 alkaen, että mun teki koko ajan mieli pastaa! :) Enkä normaalisti syö sitä juuri ollenkaan.. samaan aikaan oli myös hirvee himo vaaleeseen leipään, enkä sitäkään normaalisti paljon syö! :D mikä lie hiilaritankkaustarve, mutta onneksi meni ohi. Paino hyppäs hetkessä +3kg ja nyt palattu vähän ruotuun..

Tuon hiilarihomman unohdinkin kokonaan, sama tarve oli täälläkin ihan alkuraskaudessa, nyt mennyt ohi. :)

Mulla oli tällä viikolla tonnikalapizza :p Kävinkin tänään sitten tyydyttämässä tuon himon Kotipizzassa. Huomenna taas jotain terveellisempää sitten.

Mulla oli ihan silloin alussa (tyyliin ekoilla viikoilla plussan jälkeen) et teki mieli sipsiä. Mä siis syön niitä tosi harvoin. Nyt ei oo enää ollut tuota eikä kyllä muitakaan mielihaluja ruuan suhteen :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Jätskiä! Mmmm... sama ollu aiemmissakin raskauksissa! Sama se vaikka paleltaisi, silti tekee mieli jätskiä :)

mulla tekee mieli suolasta.. nytki vedän tässä nachoja naamaan :D tosin just alko jo ällöttää nuo :D

Vissii pannari. Ku on pitäny jo kahesti tällä viikolla tehä :P Ja tottakai kermaa päälle. Muuten ei mitään. Ei yhtään mitään tee mieli syyä, onneks se on pahimmillaan kotona niin jo mummulaan lähtö auttaa. Viime raskaudessa muistan ku oli aina muutaman viikon mittasia pakko saada- juttuja, ekaks viilis, sit vaalee suklaa-vanukas, banaanijogurtti kaakaojauheella, pirkan juotava mansikkajogurtti jne. ja sit se himo loppu yhtäkkiä ja miesparka joutu syömään jääkaapin tyhjäks niistä :D Nyt ei oo tullu yhtä pahana mutta huomaa kyllä silti.

Banaani. En normaalisti syö banaania kun ei se ole mun mielestä mikään kummoinen hedelmä, mutta nyt on alkanut tehdä mieli banaania. Banaanissahan on mm. kaliumia, onkohan mulla joku puutostila vai onko tää vaan sattumaa.
Sitten taas salaatit ja vihannekset on aika tylsä juttu, niitä ei huvittais syödä.

Ja välillä huomaan haaveilevani saunaoluesta tai hyvästä valkkarista. Jopa ajattelen että joo, viikonloppuna sitten. Sit muistan että paska, enhän mä sellaisia voi juoda. Toisillahan kai ajatuskin alkoholista ällöttää, mulla ei kyllä vielä. Mutta 0-toleranssilla mennään, kuten viimeksikin.

Kaikki marjat, vihannekset, linssit, jeerat sun muut, trooppiset hedelmät pysäyttää kaupassa- nyt kotona pomeloa ja granaattiomenaa, aaah, NAM!!
suklaa karkit ja keksit ei maistu miltään...(oi onni, toivottavasti tämä kestää!!)
suola kyllä maistuisi, mutta yritän hillitä sen toksemian uusimisen pelossa

Lihaliemi. Viimeksi oli kaikki makea, nyt ei makea maistu, mutta kaikki lämmin ja suolainen.

Suolainen ja rasvainen ruoka maistuisi :P! Sitten taas suklaata eikä oikeen muutakaan makeaa kovin tee mieli. Mutta tuo suklaa erityisen hauska, sillä tapasin syödä sitä päivittäin edes pari palaa, niin nyt ei tarvitse :D!

Lähinnä syön sitä mikä ei yökötä... mut lähinnä se on kunnon hiilaria ja suolasta.... esim sämpylä päällisillä on ollu hyvää.. ja appelsiinituoremehu oli vielä viikko sitte. Nyt sekin yököttää. Tänään koirien kans ulkoillessa alko tekemään mieli toffeeta.. saa nähä pitääkö sitä vielä ostaa joku päivä vai odotanko et meneekö seki sinne yökötyslistalle kohta.

Mulla myös tekee mielummin mieli suolasta kun makeaa. Se on tosi outoa, koska normaalisti oon semmonen herkkupeppu ettei tosikaan ! :D Sit esim. pepsi maxia mulla on ollut tapana juoda jopa 0,5 litraa päivässä. Heti pian plussan jälkeen koko litku alkoi oksettaa, ja nykyään juon korkeintaan 1-2dl pepsi maxia viikossa :) Ihan positiivista päästä siitä riippuvuudesta :)

Esikoisen aikaan söin paljon makeaa, mutta tässä toisessa on suolanen, etenkin suolakurkut, namnam<3

Viime viikolla kyllä meni pellillinen joulutorttuja. Mies jo eilen sanoi, josko hakisi lisää torttuaineksia. :santa

Mä olen ihan järkyttyny näistä mun himoista! :D Voisin syödä illat pitkät mm. sipsejä, makkaraa ja lihapullia. Kaikkea suolaista, ei tee yhtään mieli makeaa, paitsi hedelmät menee kyllä. Lämmintä ruokaa ei tee mieli myöskään syödä....

Takaisin