Odottavat toukomammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä taitaa mennä enemmän tonne pumpumpum puolelle sydänäänet, ja tosiaan pelkästään kotidoplerilla oon äänet kuullut ja viuhuntaa tuolta masusta enimmäkseen löytää, mut kiva tietää et on luultavammin istukasta sit se ääni.

Moikka kaikille,

Pahoinvoinnista ja päänsärystä sen verran, että ei ole vielä 16 viikolle mennessä vähentynyt. Migreenit yltyenet niin pahaksi, että ensiavun kautta on sairaalassa tullut vietettyä useampia päiviä ... hoh hoh. Oma lääkäri kertoi, että second trimester honey moon on tulossa, että keep the faith vaan. Jos totta, niin aika huojentavaa, mutta en enää oikein jaksa uskoa.

Mutta sitä piti vielä kirjoittamani, että aika jännä, että täällä annetaan arvio sukupuolesta jo viikolla 12 ja sitten joka ultran jälkeen (joita on kyllä aika usein) sitä sitten vahvistellaan. Itse olen nyt kolmessa ultrassa saanut tyttöarvion.
Asun siis ulkomailla, joten se varmasti vaikuttaa asiaan. Miten se onkaan Suomessa, milloin niitä arvioita sukupuolesta on saatavilla.

Myös se on mielenkiintoista, että täällä ollaan aivan hysteerisiä näistä vitamiineista. Omalta lääkäriltä saa mukaan aika monta pilleriä ja niiden ottaminen on kuulemma 'äärimmäisen tärkeää'. Toisaalta inkivääriä merilevää saa kuulemma syödä - toisaalta niitä on täällä niin monessa ruuassa, että se on ihan ymmärrettävää.

Kai se on niin, että maassa maan tavalla - tosin sen toteaminen täällä ei ole kyllä mitään uutta :)

Olisikohan mahdollisesti niin että täälläkin olisi ensimmäisiä liikkeitä tuntunut :) tänään oli muutto ja ehkäpä hieman liikaa tuli kannettua tavaroita :/ mahassa alavatsalla tuntui kuplivaa möyrimistä.. :P Viikkoja nyt 15+3 voisikohan olla pikkunen siellä muistuttamassa olemassa olostaan ja että ei pitäisi rehkiä niin paljoa <3

Minä en tiiä voiko ny olla aivan mahollista mut oon tuntenu n. 13+4 asti liikkeitä varsinki aina iltasin ku sänkyyn menee maate. Sit jos rehkii kauheasti nii sillonki tuntuu ns. möyrintää kohdun alueella. :)

vitsit mä odotan niin malttamattomana noita liikkeitä :) alkaa ultrasta olla aikaa (hurjat 2 viikkoa :D ) ja seuraava ultra olis vasta 19.1 että on siinä vielä odottamista. jotenki tuntuu et ne liikkeet tekee taas asian jotenkin todentuntoisemmaksi, sykkeitä oon nyt kotona kerta viikkoon kuunnellu että silleen ei ole hätä, mutta kun oon malttamaton :)

Täällä liikkeet myös bongattu nyt oikein kunnolla <3 aloin jo huolestua että mikä on koska esikon aikana mies tunsi vatsan päältä liikkees 15+4 ja nyt itse tunsin vasta 16+0 tokikin vahvemmin ja vahvemmin kokoajan <3
on tää vaan niin ihanaa <3 ra ultra 7.1 <3

Mä tunsin liikkeet ensimmäisen kerran 16+9 ja ovat vahvistuneet koko ajan. Vielä ei tunnu ulospäin. Mies joutuu vaan odottelemaan vielä. Kylläpä on jännä ja ihana tunne <3 Nyt 17+3 :)

• Tykkään
Reaktiot: JMT
Iloista joulukuuta kaikille kanssaodottajille! :santa

Mä tunsin ensimmäisessä raskaudessa liikkeet siihen aikaan kuin ne vauvaoppaiden mukaan alkavat tuntua. Tällä kertaa oon tuntenut möyrintää jo pidemmän aikaa. Ehkä sitä jotenkin osaa vähän odottaa, minkälaisista tuntemuksista on kyse.

Mutta joulukuu alkaa mulla positiivisissa merkeissä. Nukuin tänä yönä viisi tuntia. Koska menin jonkinlaiseen höpsöpirteään hormonivirkeystilaan. Yritin nukkua, mutta uni ei tullut. Syynä ei ollut pahoinvointi tai mikään ällö raskausvaiva vaan ihan puhdas hormonihilpeys.

Viikolla 14+3 julistan toisen raskauskolmanneksen alkaneeksi henkisellä tasolla. Ja olen tästä aivan äärettömän kiitollinen. Syöminen on edelleen vaikeaa hajuyliherkkyyden takia, mutta olotila on muuttunut väsyneen nuutuneesta tiskirätistä pörriäismäisempään pesänrakentajamajavaan :wink.

Täällä kans malttamaton liikkeiden odottaja :D varsinkin kun terkka meni sanomaan sydänääniä kuunnellessa et hirveesti tää täällä temmeltää :p ja 3 viikkoa rakenneultraan! Ensimmäistäkin ultaa ootin 3vkoa päiviä laskien :grin Välissä kerkee olee neuvolalääkäri, jos sielläkin sais sit sydänäänet kuulla (parempi olis :grin ).

Täällä myös ootellaan liikkeitä :) pieniä hipasuja tuntuu välillä ja sellaista möyrintää :)
Tänään neuvola lääkäri, jospa sydänäänet kuunneltas pieneltä :) tällähetkellä oonki sokerirasituksessa, enään 20min tähteenä.. Eikä se litku niin pahaa ollut mitä luulin :D

Kiva herätä aamulla kun mahassa selvästi tuntu liikettä :) Ärsyttävät liitoskivut alakerrassa ja mahdoton päänsärky ollut koko viikonlopun. Kukkiiko muilla naama? Täällä ihan järkyttävää, pakko käydä apteekista jotain salvaa ostamassa. Suolasaippua riittänyt yleensä mutta nyt ei mitään apua.

Kukkii juu. Semmoisia kuivia hormoninäppyjä leuassa. Niitä on nyt nätisti neljä rivissä, niin että näyttää kuin kasvaisi parta... Muuten on kohtuu hyvä iho, niin erottuvat ikävän selkeästi. En myöskään osaa antaa niiden olla, vaan vähän väliä huomaan närppiväni niitä... Toivottavasti ei jää arpia.

Helinä, mulla suorastaan räjähti koko selkä ensimmäisessä raskaudessa. Elämäni ensimmäinen akne, josta jäi pahat arvet selkään. Jos vielä vihille astelen, niin selkämys ei saa olla avoin :sad001

Toivottavasti tuo on vain ohimenevää eikä siitä jäisi arpia!

Iik mä tunsin jotain "kutittelua" :D vaikka en varma ookkaan, ekana kun se tuntu niin en oikein noteerannu mut kohta tuntu ihan samallalailla uudestaan. Eikä tuntunu samalle kuin se kun ilma ruplattaa jossain suolenmutkassa :D

• Tykkään
Mulla kutittelee välillä ja hihittelen itsekseni et ilmavaivoja ne kuitenkin on. Kunnon muljahduksia ei ole tuntunut niiden kahden jälkeen ollenkaan, mut jotain hipsuttelua tuntuu kuitenkin.

Toi radi on tehnyt mulle syömisongelman. Stressaan aivan järjettömän paljon siitä mitä suuhuni laitan ja osa ruuista mitä syön ällöttää mua. Olispa kesä niin sais ihania tuoreita kasviksia ja salaattia ym. Tähän aikaan vuodesta kaikki nahistuu niin nopeasti. OOn onnistunut yhdistämään korkean verensokerin ainakin jo maitoon. Jännittävää sinänsä, että esimerkiksi piimä ja muut hapanmaitotuotteet ei tunnu nostavan sokeria ollenkaan samalla tavalla kuin maito. Eipä sillä, en minä sitä maitoa pahemmin muutenkaan juo/käytä ruuassa, paitsi perunamuusissa.

Lisäksi tuskaa aiheuttaa housuvaje. En ole vielä löytänyt sopivan kokoisia, miellyttävän näköisiä ja sopuhintaisia äitiyshousuja tähän leveään hanuriini. Lisäksi musta on kadonnut tässä raskauden aikana jo reipas 3,5kg ja vaikka kiloina pieni määrä niin esim. suosikki leggarit tippuu jalasta! En osaa hahmottaa itseäni tällä hetkellä. Tuskaisaa.

Ajatus katkesi :D

Täällä rv 18+0 enkä oo tuntenu vielä mitään liikkeisiin viittaavaakaan, ei minkäänlaista kuplintaa tai hipsutusta :o toivottavasti jo pian alkaisi tuntumaan..<3

• Tykkään
Hahaa mä tunsin tänään ekan kerran pikkuisen, ja en ees itse älynnyt sitä kuin vasta nyt kun puhuin kaverin kanssa! :p Olin kouluprojektin aloituspalaverissa ja yhtäkkiä musta tuntuu että mun koko maha tärisee, jouduin oikein katsomaan että heiluuko se ja katsoin että näkikö kukaan muu paikalla olija tätä. No unohdin asian samantien, koska palis eteni nopeatahtisesti..
Nyt illalla puhuin kaverin kanssa puhelimessa että voikun tuntisin jo liikkeitä. Siihen hän sanoi, että ne on kyllä jänniä kun ne alkaa tuntumaan, ihan kuin joku kala läpsyttäisi evällään mahaa sisältäpäin :grin ja juuri tuolta musta tuntui tänään!!! Silloin vasta yhdistin asiat :grin
Ihanaaa!!! Lisää läpsyttelyjä, kiitos :love7

Ähh, turhauttaa, vituttaa ja tekis mieli vetästä vaihteeks kunnon itkupotkuraivarit..

Eilen sain lapsen isältä viestin, jossa hän ilmoittaa ettei halua olla lapsen kanssa tulevaisuudessa missään tekemisissä ja hän toivoo etten ole raskaana ja että olisin tehnyt abortin! Siis jumankauta, ko. ihminen on tasan tietoinen siitä ettei abortti ole minulle mikään vaihtoehto ja lapsi on omalta osaltani ainakin haluttu. Ilmeisesti ukko ei tuntenutkaan samoin.. muutenkin tällä hetkellä tuntuu että kaikki passka kaatuu niskaan niin vielä tämä.. ja kyseinen herrahan on melkein 30 vuotias, muttei ole valmis kantamaan vastuuta "töppäyksestään". -.-
Eniten pelottaa kun kuukauden lopussa sairasloma päättyy ja töihin sekä koulunpenkille olisi näin 5 kuukauden jälkeen itsensä kammettava. Ja lapsen isä on samalla työpaikalla missä itse olen, ja on todennäköistä että joudutaan olemaan työpari.

Huh, saipahan taas edes yhdestä asiasta purkautua. :D

Mutta, np ultrassa käyty kolme viikkoa sitten ja masuasukilla kaikki kunnossa♡ ja sokerirasituksessa tuli pari viikkoa sitten käytyä, aivan järkyttävä kokemus :( ensimmäisen tunnin ajan pidättelin oksennusta ja loppupeleissä sitten oli pyörtyminen turhan lähellä, ei pystynyt puhumaan tai liikkumaan kun tajunnantaso meni :/ mutta ilmeisesti ei radia ole, eikä sieltä kyllä peräänkään ole soiteltu :D

Keskiviikkona tulee 16 rv täyteen, ei usko kuinka nopeesti tää aika menee :) kohta on jo pieni eläjä sylkyssä♡

Takaisin