Odottavat toukomammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viikkoja 11+2. Kylläpä turvottaa. Painoakin tullut reilu 3 kiloa. Ei oikein meinaa saada työhousuista nappia kiinni.

Tänään eka ultra :D Ja siellähän mini-ihminen vilkutteli. Laskettu aika aikaistui,
11.5, eli tänään 13+2.
Olenkin ihmetellyt kun yhtäkkiä maha kasvanut. Kohtu oli yli navan jo mennytt. Lääkäri sanoi, ettei tavanomaista, muttei poikkeavaa. Rakennekysymys kuulemma, ja kun kolme raskautta takana, niin kohtu voi kasvaa ha nousta nopeammin. Ja itsellä eteenpäin kallistuva kohtu. Mutta oli kyllä sen pissahädän kanssa helpotus kun ultrasi pallean kohdalta ;)
Ja kysyin vielä lääkäriltä, että onko muka mahdollista tuntea jo vauvan liikkeitä, koska pari vkoa olen ollut melko varma asiasta, mutta ajattelin kuvittelevani. Mutta lääkäri sanoi sen olevan erittäinkin mahdollista, koska kohtu niin ylhäällä, eteenpäin, eikä istukkaa eikä muuta edessä. Eli odottelemaan lisää liikkeitä:D
Ihanaa, vihdoin voi sanoa, että OLEN RASKAANA, eikä JOS OLEN.. :D
Ja pääasia, vauvalla kaikki hyvin !!

Pötkylä : sullakin on kohtu jo noussut,mä sain tänään saman selityksen. Mulla tosin eka vauva tulossa ja viikkojakin pari vähemmän,ku sulla. :) Meille tulee sitten helposti jo alkuun iso maha ja tosiaan liikkeet voi tuntea aikaisin. Ehkä mäkin ne kohta erotan :D

Oli pieniä kirjautumisongelmia, enkä ole päässyt sitten viime viikon kirjautumaan lainkaan. Aina kun koitin foorumille kirjautua, niin ilmoitti vai, että tunnusta ei ole. Onneksi nyt on kuitenkin homma saatu hoidettua ja pääsen ketjuun kunnolla mukaan.

Niin ja se minun synnytyssairaalani on Satks, kun se tuolta puuttui

Koko rivi näin ollen olisi 22.5./Viola/31/2/Satks

Mulla on ollut jotenkin aivan hirvittävän sekalaiset tunnelmat tämän raskauden kanssa. Koko ajan on ollut olo, että joku on pielessä. Yritettiin miehen kanssa lasta vuoden alusta ja kävin gynelläkin tarkistuttamassa paikat, kun kaksi ensimmäistä raskautta tärppäsivät heti kerrasta. Rakenteellisesti kaikki hyvin, mutta keltarauhashormoonin kanssa epäili olevan ongelmia. Sain Terolut-kuurin, jota söin sitten kahdessa tai kolmessa kierrossa. Sen jälkeen oli vielä yhdet menkat välissä ja sitten tärppäsi. En uskaltanut enää siinä vaiheessa toivoakaan, kun oli itketty jo monta itkua. Tiedän toki, että monet yrittävät kauemmin kuin reilu puolen vuotta, mutta silti sydäntä riisti joka kerta kun vuoto alkoi.
Ehkä siksi on ollut sellainen olo, ettei vielä uskalla iloita, ennen kuin tietää, että kaikki on varmasti hyvin. Ensimmäinen raskauteni päättyi viikolla 8 tuulimunaan ja siksi olen ollut arka puhumaan kenellekään ennen kuin ensimmäinen kolmannes on mennyt. Noh, 12 viikkoa tulee täyteen nyt perjantaina ja maanantaina on NT-ultra.
Meillä on ollut tässä muutto ja uuden talon remontointi. Vapaa-ajan ongelmia ei ole kyllä ollut, mutta täällä ilmeni pari yllätytä, kun löytyi kosteusvahinko ja tämä koko tilanne on ollut todella stressaavaa. Ja olen ollut aivan silmittömän väsynyt! Voisin helposti nukkua vuorokauden ja seuraavana päivänä tehdä vielä saman...

Josko sitten ultran jälkeen voisi rentoutua!

Tänään vihdoin loppui jännitys! Ensimmäinen ultra takana ja siellä näkyi vilkas pikkukaveri! Huolet eivät olleet täysin turhia, sillä alunperin sikiöitä oli ollutkin kaksi. Toisesta näkyi vaan enää ruskuaispussi ja vähän jäänteitä. Aika karua!!! No mutta tämä sisukas kaveri voi ainakin nyt hyvin. LA aikaistui parilla päivällä, eli nyt LA onkin 18.5 sijasta 16.5 :)

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! <3
Meilläkin oli tänään np-ultra, mutta ei saanut mitattua niskaturvotusta kun kuulema liian aikaista, nyt siis 11+4... jotenki jäi vähä mietityttää että miks ne varaa sellasille viikoille sen ultran ettei sitä voi ottaa... no sain ens viikolle sitte uuden ajan. Silloin kuulee sit veriseulan tulokset myös. Kävin viimeviikola mittaa terkalla hb:n kun oli ollu heikko olo ja huipanni mut se oli hyvä. Tänää sai onneks selon siihen huippaamiseen kun tänäänki pökräsin, syyy onki matalat verenpaineet, yläpaine ja alapaine oli molemmat alle sadan.

Onko muilla ollu matalia verenpaineita, kuinka alhaalla ja onko aiheuttanu oireita? Saa ainakin syödä suolasta ruokaa ja salmiakkia, voi harmi :D

Toukoihme aika erikoista ettei saaneet mitattua niskaturvotusta, mulla nimittäin oli ultra viime viikolla ja oli 11+2 sillon ja sai kyl mitattua. Tosin haastavaa se oli, kun kaveri ei olis millään vaihtanut asentoa kun niin tyytyväisenä köllötteli siellä :D Mutta hienoa, että pääset sitten toisenkin kerran kurkkaamaan miltä pikkutyyppi näyttää! :)

Mulla tuli eilen postissa ne seulan tulokset ja ei oo kohonnutta riskiä. En kyl ollut siitä edes kovin huolissani.

Täällä haaveillaan vaan, et tulis jo lunta, mut vissii turha toivo tääl varsinais-suomessa vielä semmosta.. Varsinkin kun ollaan ihan meren rannalla.

Suosittelen kyllä laulutunteja. Ja laulamista muutenkin :) Tulikin mieleen, että pitäis varmaan laittaa omalle laulunopettajalle viestiä, että milloin on taas Suomessa... Jouduin pahoinvoinnin ja järkyn väsymyksen vuoksi perumaan edelliset kun hän oli täällä. Kurjaa oli se. Mutta josko nyt taas pääsisi pitämään osaamista yllä.

Itse siis olen laulunopettaja ammatiltani. Jännittävää, kun on ensimmäistä kertaa raskaana, kokea kehon muutos ja vaikutus ääneen. Aion viimeisen kerran keikkailla 1.4. Olen vissiin aika pallo jo silloin! :grin

Laulaminen on ihanaa kyllä, mutta laulutunnit järjettömän kalliita. Täytyisi melkein päästä jollekin opiston kurssille.

Oon penskasta asti laulanut siellä sun täällä, ja tiedän osaavanikin ja omaavani hyvän lauluäänen. Silti se on niin arvosteluherkkä laji, etten koskaan ole uskaltanut pidemmälle viedä. Jännä homma - asia, jossa tietää olevansa oikeasti hyvä, mutta pelkää liikaa. :smiley-angelic006

Ehkä vielä. Sillä välin nautiskelen muista artisteista. :Heartred

Onko muilla ollu matalia verenpaineita, kuinka alhaalla ja onko aiheuttanu oireita? Saa ainakin syödä suolasta ruokaa ja salmiakkia, voi harmi :D

Mulla oli kans molemmat paineet alle sadan, ikinä eivät noin alhaset ole olleet... Myös esikoista odottaessa paineet olivat ihan normaalit. Varsinkin ihan alkuraskaudessa huimasi paljonkin, mutta ei enää juurikaan. Terkkari sanoi, että keho on jo tottunut alhaiseen paineeseen. Nyt 11+0 menossa.

Muistan ku veljen vaimolla oli bisbis-lakuja sängyn vieressä joita söi aina ennenku nous ylös ettei heitä päässä niin paljoa kun sillä oli alhaset paineet :p

Mä ostin eilen tuoreita Kuusankosken palalakuja ja aaaaargh kun tekis mieli mättää pussillinen kerralla suuhun :grin

Mulla on kanssa aina ollut alhainen verenpaine. Teininä joskus pyörryinkin sen takia. Nyt raskaana se on taas vähän alkanut vaivata. Erityisesti yöllä, mutta muutenkin, saa olla varovainen, ettei nouse liian nopeasti ylös. Suolaa ei tarvi liiaksi vältellä, mikä on ihan kiva. Varsinkin kun painokin on vaan laskenut, niin taidankin huomenna ostaa Vain elämää katsomoon sipsejä :)

Mamsi, kannattaa tosiaan tsekata työväenopistojen ja kansalaisopistojen tarjonta. Ainakin itselläni opettajat ovat olleet niissä hyviä.
Pitää sitten myös vauvalle muistaa laulaa. Oikeastaan pitäisi aloittaa jo lähiaikoina. Käsittääkseni ei mene monta viikkoa enää, kun sikiön kuuloaisti aktivoituu.

Aaargh.. vielä viikko ultraan, ja tällä hetkellä viikkoja 12+1. Ei jaksais odottaa.. :(
Hirmunen vitutus ja ahdistus taas kerran päällä, väsyttää kun ei uskalla nukkua. Isoveli alkoholisti, ja hällä sitten taasen putki päällä.. Koskaan tiedä mitä sattuu, kun juomaseura on hyvinkin arvaamatonta ja väkivaltaista. Vasta oli tikattavana pari päivää sitten kun olevinaan "pizzaa leikatessa" oli tullut n. 10cm pitkä ja luuhun asti oleva haava HAUIKSEEN (?). Pelottaa myös milloin on ryyppyporukkansa kanssa oven takana viinanhimoissaan..
Ja stressiä kun ei saisi edes hirveästi ottaa, niin kuinka sitä ny olis stressaamatta..
Onneksi naapurissa asuu kaveri jolla la muutamia viikkoja ennen omaa la:ta ja tietää tilanteen muutenkin niin on joku jolle oikeasti pystyy puhumaan ja joka ymmärtää millaiset fiilikset on♡

Huh, jopas helpotti kun sai vähän avautua.. onko muilla alkoholistia lähisuvussaan tai muuten? Inhottaa kun ei voi tehdä mitään paitsi stressata ja stressata ja vittuuntua..

12+6, kolme pitkää viikkoa odottanut ultraa ja huomenna se koittaa. Vielä kerkee panikoida ihan hulluna..

• Tykkään
Reaktiot: JMT
Takaisin