Odottavat toukomammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle ultra on kyl semmonen juttu, etten todellakaan yksin menis. Olis sit tulos mikä hyvänsä niin kyllä se lapsen isä saa luvan olla mukana. Mullahan oli tässä kriisinpoikasta kun miehelle meinas tulla viikon koulutus just ens viikolle, kun torstaina on ultra. Koulutus onneksi siirtyi marraskuulle niin ei tarvitse murehtia että yksin joutuis menemään. :)

• Tykkään
Reaktiot: JMT
Täällä yks dopplerin käyttäjä :) mahtava vekotin! Suosittelen jos vähänkään huolestuttaa ja arveluttaa etteikö kaikki olis hyvin. Apteekista saa geeliä ostettua tai netistä tilattua ja aika helposti itse löysin sykkee :) tooosi alhalta kuului.

Miksei rucolaa saa syödä? :O en oo ees nähny sitä missään kiellettyjen listalla...

rv11+0 ja piti ihan sen kunniaks yöllä nousta eka klo 4 vessaan ja sit puol tuntia myöhemmin syömään kun tuli etova olo ja mahakin muris...

Mä en myöskään oo kuullu tosta rucolasta,enkä kyllä löytänyt googlettamallakaan miksei sais syödä.. ehkä joku viisaampi kertoo? :) Joskus muistan kuulleeni joistain yrteistä,ettei saa syödä,mutten muista kuuluko tää samaan kastiin.

Doppleria oon minäki harkinnu,keskenmenojen takia,mutta ainakaan vielä ei oo tilaukseen laitettu. Onko täällä ketään kellä ois ollu sen käytössä ongelmia?

Nyt ois rv 9+3, olo on hyvä ja maanantaina eka neuvola. Nyt kaksi ultraa käyneenä alkaa panikoiminen helpottamaan,mutta taka-ajatuksena se km edelleen on.

Pahoittelut vielä keskenmenon kohdanneille ja kovasti tsemppiä uuteen yritykseen. Tiedän miten pahalta se tuntuu,mutta tiedän myös,että aika auttaa.

Ei ollu pelot turhia. En tiedä mitä kirjoittaa, mitä pitäisi sanoa ja mitä jättää sanomatta. Suru on suuri, tyhjä olo, tuntuu ettei millään ole väliä, en tiedä miten päin pitäisi olla. Ehkä tämä ajan kanssa helpottaa. Fyysisesti rankin päivä tulee olemaan vasta huomenna jolloin myös ehkä tajuan että nyt sitä ei oikeasti enää ole. Miten asiaa joka on ollut sinussa vasta hetken voi rakastaa jo näin paljon? Tiedän myös sen, ettö tulen asian kanssa sulkeutumaan hyvin pitkälti sekä suremaan ja miettimään asiaa yksin, en osaa enkä kai halua jakaa tunteita muille. Olen aina joka asiassa yrittänyt olla vahvempi mitä olen.
Eli lyhyesti selitettynä ultrassa todettiin keskenmeno, kehittyminen loppunut aikalailla heti viime ultran jälkeen vastasi siis viikkoja 7+1 .. Kotiin sain lääkkeet joilla pitäisi huomenna aloittaa tyhjennys. . Mies töissä huomisen koko päivän eli olisi pyydettävä joku muu tueksi ahistavaa. Kaikki lääkärit ja hoitajat oli mukavia, mutta ultrauksen jälkeen olisi lääkärin pitänyt aluksi tulla samaan huoneeseen jossa siis jo olin, mutta yllättäen lääkäreillä oli alimiehitys sekä oli akuutimpia tapauksia niin minut ohjattiin naistentautien puolelle ja siellä odottelin vähän vajaa 2 tuntia lääkärille pääsyä.. Kirjoitan myöhemmin lisää nyt täytyy hieman yrittää saada ajatuksia kasaan. Onnellista odotusta muille ja toivon koko sydämmestäni että teillä pysyy pienoinen matkassa loppuun saakka! <3

Huh, luulin jo selvinneeni ilman raskauspahoinvointia mutta tämä aamu alkoikin oksentamalla, pahaa oloa jatkui muutaman tunnin, ja juuri kun olo alkoi helpottaa, koiranpennultamme pääsi vahinko olohuoneen lattialle jota siivotessa sain taas juosta oksentamaan..Nyt siis viikkoja 11+5, onko muita keillä vasta tässä vaiheessa alkoi pahoinvointi? :D

Ainiin, maanantaina np-ultra, vähän meinaa jo jännittää, toivottavasti kaikki olisi kunnossa!

Snipu :Heartbigred

Ei ole sanoja, tuntuu kovin pahalta puolestasi. Kun joskus jaksat ja pystyt, kirjoittele tuonne menetettyjen ketjuun. Sieltä saa varmasti vertaistukea.

Onko kellään alkanut jo maha kasvamaan? Itellä näyttäis että pikkuhiljaa alkanut pyöristymään :) ja nyt rv11+1.
Väsymys jatkuu edelleen voimakkaana ja pahoinvointiakin vielä löytyy..

Tuo rucola juttu olikin aika hauska :D meille jaettiin neuvolassa lista kielletyistä "aineista" :D
Ja rucola oli yksi niistä ja tähän neukkutäti lisäsi että hän ei osaa sanoa miksi ei saisj syödä :D eikä ole itsekään löytänyt syytä :D
Eli kaipa se on itsestä kiinni syökö vaiko ei kuten myös nuo muut asiat listalla. Ja onhan noissa eroja jos vertaa eri maihin :) toisaalla ei ymmärretä miks ei saa syödä pastoroimattomia maitotuotteita tai raakaa kalaa :)

Suuret pahoittelut menetyksen kohdanneille.

Rucolassa on liian suuri nitraattipitoisuus, siksi sitä ei saa syödä. Olettaisin siis, että pieni määrä sinne tai tänne, mut ei kannata syödä esim rucolapohjaista salaattia. Ja tieto löytyi ekasta google-tuloksesta "rucola raskaus" :D

Onko kellään alkanut jo maha kasvamaan? Itellä näyttäis että pikkuhiljaa alkanut pyöristymään :) ja nyt rv11+1.
Väsymys jatkuu edelleen voimakkaana ja pahoinvointiakin vielä löytyy..

Ei varmaan vielä merkittävästi näy ulospäin maha. Turvotusta en laske. Pahimmalla turvotushetkellä näytän isolta mutta seuraavana päivänä ei näy mitään. Mutta tänään ja eilen sen sijaan olen ikään kuin tuntenut mahan. Eilen se tuntui, kun kävelin hammaslääkäriin. Nyt tänään se on tuntunut ihan levossakin.

Nyt alkaa kyllä pelottaa jo itseäkin ja ultraan vielä yli viikko.
Oliko teillä normaalit raskausoireet vaikka sikiön kehitys olikin loppunut täysin?
Paljon voimia kaikille menetyksen kokeneille <3

Tänään on ollut jotenkin tosi huonopäivä. Aamusta asti oksentanut ja sattunut joka paikkaan, eikä asiaa helpottanut se että neuvolasta tuli kirje että verikokeet paljasti raskaudenaikaisen kilpirauhasten vajaatoiminnan :(

Ihan kamalan huono mieli vauvansa menettäneiden puolesta, kaikkea hyvää ja voimia teille paljon. Sanat eivät varmasti nyt riitä, mutta ajatuksissa olette.

Jee, tuli aika np-ultraan! Enää kaksi viikkoa, 7.11. :)

Olen kirjoitellut tänne jo pidempään, mutta en ikinä lisännyt itseäni listaan :D Ehkä nyt vihdoin uskaltaisin, kun tämänpäiväisessäkin ultrassa kaikki oli hyvin ja laskettu aikakin vähän vahvistui samalla. Olen aina puhelimella, joten jos joku voi jossain kohti listaa päivittäessään lisätä minutkin virallisesti matkaan mukaan:
22.5/suvitus/27/1/tyks (jos nuo tiedot meni noin päin :D)

Takaisin