Odottavat toukomammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voimia katapultti <3

Äiti89, mä täällä viihdyn sun kanssa sitten yli niiden laskettujen :D mun ois varmaan pitäny siirtyä etukäteen jo kesäkuisiin kun mulla LA 26.5 :) tää on meidän neljäs ja kaikki menneet yli: 40+6, 41+0 ja 41+3 :DDDD

nii mää vähä aattelin et jostain "sivukylältä" varmasti oot :D Se on kyl totta et jos paikkakunnan paljastaa nii tosi moni osaa yhdistää et kuka oot. :)

Katapultille voimia <3

Mukavaa, kun on taas uusia mukana! :) Oon ihan kateellinen, kun tosi moni täällä päässyt ultraan useammankin kerran. Toisaalta syyt nyt ei tietenkään ole niin mukavia. Minä täällä odottelen kuun loppua, että pääsee np ultraan..

Voisin vähän kertoa tässä omaa tarinaani.. eli olen 19 vuotias, olin seurustellut kaksi kuukautta kun huomasin että olen raskaana.. eli ei siis ollut suunniteltu asia, mutta lapsi on erittäin haluttu! Ainakin omalta osaltani, lapsen isän kanssa erosimme viikko sitten. Moni varmaan ajattelee että kuinka näin nuori, kouluttamaton ihminen tulee pärjäämään yksin lapsen kanssa, mutta onneksi on laaja tukiverkosto :) ja tuleva mummo on vähän turhankin innoissaan :D

Ensimmäisessä ultrassa kävin 30.9. Rv 6+6. On vaan niin salaperäinen tämä toukka ettei mitään näkynyt.. nyt sitten pelottaa että on tuulimuna tai vastaavaa..
Seuraava ultra olisi 15.10 rv 9+0, jännätäänpäs sinne asti..

Heii mie oon huomannu et tosiaan suurin osa käyny jo tyyliin ekalla neuvola reissulla ja ultrassakin. Onko etelämmässä siis todellakin ja näitä kaikkea tosi aikasin vai onko moni sitten saanut keskenmenon että ovat oikeutettuja ultraan jo. Minulla viikkoja tässä tänään 7+1 ja eka neuvola reissu vasta 29.10. Sillon viikkoja 9+4. Näin täällä pohojosessa,ei turhia hoppuilla ja ressata ;D ;D

Ei täällä Helsingissä ainakaan ultrakäynti neuvolan yhteydessä vielä ole. Kävin tällä viikolla ekassa neuvolassa, ja terveydenhoitaja sanoi laittavansa lähetteen HUS:lle ultraan. Jäin nyt siihen käsitykseen, että sieltä HUS:lta tulee kutsu siihen ultraan lähiviikkojen aikana. Vai miten on muilla tämän alueen ihmisillä ollut? Pikkaisen epävarmuus siitä jäi, kun sain jonkin puhelinnumeronkin, mutta ymmärsin kyllä niin, ettei aikaa tarvitse varata itse vaan että se numero oli vain siltä varalta, jos mitään ei ala kuulua. Ekaa kun odottaa, niin ei ihan varma näistä käytännöistä ole.

Edit: Jaa, sori, taisin taas vähän huolimattomasti lukea... Et tainnutkaan tuota kysyä, Jansko.
Niin siis, eka neuvola oli mulla kymmenennellä viikolla, joten ei se niin kauhean aikaisin nyt kuitenkaan ollut.

jansko Mulla ainakin eka neuvola 22.10 ja nyt rv7+2 ja tosiaan pohjosessa oon itteki, tuskin ultraavat siellä ennen np-ultraa joka varataan kai sitte tuolla eka neuvolassa

JMT nii mieki ymmärsin että siellä varataan se ultra. Toivon kovasti että pääsen neuvolaan saakka. Viimeksi 6+5 tuli keskenmeno ja nyt viikkoja 7+1 jänniä aikoja. Mut hyvä tunne, viimeks tuli ruskeaa jo pitkän aikaa ennen KM.

jansko mä kävin malttanattomana varhaisultrassa yksityisellä, teki sen kyllä vatsan päältä, mutta löyty syke (tai en mä nähny mitään mut kait se pitää ammattilaista uskoa) niin vähän helpotti ahdistus, saa nähä saako vielä neuvolassa sykettä kuuluvaan ku meinas sillo ultrassa et ois taaksepäin kallistunut kohtu, jos ei saa niin taas saa jännätä sikana...

Mulla kasvattanu edellinen keskenmeno itteäni. olin liian innoissani viimeksi ja nyt osaan olla vaan ja päivä kerrallaan enkä liikaa tutkaile omia oireita niinku viimeks vähän tuli liikaa :s ja heti tuli kova kolaus ja km. En nyt halua pelotella ketään mut tsemppaan teitä elämään normaalia elämää vaikka on toki ihanaa olla raskaana. ♡

mä pääsin ar-ultraan, koska mulla ei ollut kierrosta hajuakaan. Tai siis kierto on niin pitkä normaalistikin ja elokuus jäi kokonaan välistä ja kun kävin tuos 30.9. Niin silloin oli 7+0 ja siellä se pieni olla möllötti ja sydän jumpsutteli. Nyt odotellaan sitten kuun loppuun sitä nt-ultraa. Vähän jännittää kyllä, kun mies tuos ilmottti ettei välttämättä pääse tulemaan mukaan! :sad001

Minä oon Espoosta ja eka neuvola on mulla 8+2, eli maanantaina. Viimeksi ihan sama homma. Ja eka ultra oli sillon vasta 13+5.. Mun piti ainaki ite soittaa jorviin ja varata se aika? On tietty voinut muuttua systeemi. No maanantaina selviää :)

Oih, mitäköhän mä luulin.. Nyt tajusin Esikoista odotellessa että et varmaan jorviin oo menossa ultraan. En siis tiedä mikä Helsingissä on systeemi :)

Joo, Hennannaa, Naistenklinikalle tai Kättärille mulla se ultra tulee. Mä käsitin kyllä tosiaan, että muhun päin otetaan yhteyttä, mutta pikkuisen jäi epäselväksi. Kun tosiaan sitten antoi sen puhelinnumeronkin... No, eihän tässä vielä mitään kiirettä ole. Ensi viikolla käskettiin käydä labrassa, ajattelin varmaan maanantaina käväistä.

Täällä meidän paikkakunnalla on vaan tämä yksi neuvolalääkäri, joka tekee vähän ikäänkuin ylimääräistä työtä, ja haluaa ultrata kaikki alkuraskaudet ennen ensimmäistä neuvolakäyntiäkään. Haluaa poissulkea kohdunulkoiset lähinnä. Tämä lääkäri siis vaan kahdessa neuvolassa lääkärinä, joten kaikki ei täällä paikkakunnalla tosiaankaan pääse ultraan ennen np-ultraa. Vähän epäreilua kyllä kun ajattelee, että on vaan asuinpaikasta kaupungin sisällä riippuvaista tuo, että pääseekö vai ei.

Meillä täälä etelä-pohjanmaalla se tapana, et ultraavat neuvolan yhteydessä, jos edellisessä raskaudessa ollut jotain ongelmaa km, tm, tms... Itellä viimeksi tm ja nyt ottivat neuvolaan jo viikoilla 6+6 ja ultrasivat silloin jo ekan kerran. Ite tähän käytäntöön hyvin tyytyväinen, koska pelko uudesta tuulimunasta oli tosi suuri ja en olis pystyny käymään koko episodia uudestaan läpi. Nyt todella tyytyväinen pieneen ihmeeseen, jolla sydän sykkii ja kaikki näyttäis olevan toistaiseks kunnossa :)

Olis ihan kiva jos vois vaikuttaa siihen ultra-aikaan kun töistä on aika hankala lähtee. Toisaalta ku teen vuorotyötä ni olis mahollista mennä sinne ennen iltavuoroa. Mieluiten tietenki olis kiva että se olis vapaapäivänä kun varmaan menee koko päivä sitte sitä miettiessä. Oli se "tulos" mikä tahansa.

No niin, nyt löysin tiedon:
"Aika varataan puhelimitse:
Kätilöopiston sairaala ja Naistenklinikka kutsuvat potilaat äitiysneuvolan lähetteen perusteella. Ajanvaraus seulontaultraäänitutkimukseen Kätilöopiston sairaalaan ja Naistenklinikalle tehdään sairaaloiden varaustilanteen mukaan ja on mahdollista, että ajanvaraus tehdään toiseen sairaalaan kuin minne lähete on tehty, ja missä sairaalassa äiti aikoo synnyttää. "
Tässä linkki:
http://www.hus.fi/sairaanhoito/sair...askauden-ultraaaniseulonta/Sivut/default.aspx

Eli jäänpä siis ihan rauhassa odottamaan sitä kutsua ja soitan vasta sitten, jos mitään ei kuulu.

Meillä ei myöskään normaalisti pääse ultraan näin aikaisin,mutta keskenmenojen takia nyt katsotaan useammin. Savossa siis näin. :)

Takaisin