Ilmottaudun vähän näin "myöhemmin" mutta siis la 17.5. Olen 25v vanha, tämä toukokuinen olisi kolmas lapsi, kuitenkin jo viides raskaus ja synnäri on Seinäjoen keskussairaala eli Seks. Esikoinen syntyi viikolla 42+2 ja toinen 41+3 (käynnistettiin) joten nyt en oo enää naivi, vaan totean että MUN mahasta vaan ei kukaa tuu pihalle enne ku 2vk lasketun jälkeen (kateellinen tulen teille joillekin olemaan sit toukokuussa ku saatte jo viikkoo ennen laskettuakin :D )
Plussasin ekan kerran haamun 11.9 ja selvän positiivisen 13.9
Isäntä päätti että tätä aletaan kutsua Vompatiksi, koska haluaa että edes jollaki mukuloosta on joku työnimi (muut ollu vaan vauvoja ja rakenneultran jälkee poika/tyttö, sen mielestä se on nyt liian mielikuvituksetonta :D )
Mitään raskausoireita mulla ei oo alun rintojenaristusta lukuuunottamatta. Kaikkien muiden raskauksien aikana oon halaillu posliinia niin paljon, että kai tää toveri ny on sitä mieltä et se riittää? Sen takia tää raskaus tuntuu ihan super uskomattomalta etten oo oksentanu enkä edes yökänny kertaakaan! WAU!
Mulla oli eka neuvola viikko sitten 7+5 ja täällä meidän paikkakunnalla on tapana ekalla kerralla ultrata sellasella vanhalla ultralla mahan päältä. Noh, eihän siellä näkyny yhtikäs mittään, ei edes sikiöpussia. Onneksi oli ihana neuvola täti, ja koska tiesi mun historian eli yks keskenmeno ja yksi tuulimuna, niin hän laittoi heti lähetteen seinäjoelle ettei oikeen kauan tarttis tiätämättömänä kituuttaa. (jotka ei tiedä niin tuulimuna on sellainen että kaikki mitä sikiö tarvii on olemassa; sikiöpussi täynnä lapsivettä, mutta ei sikiötä. Raskaustesti näyttää plussaa, mulla oli pahoinvointia yms. ei vaan sitä vauvaa)
Tänäänpä oli se ultrauspäivä sitten, ja voin kertua ettei oo koskaan ollu niin jännä puolituntia ku ny oli. Lääkäri alkas ultrata, näin itekkin heti että sielä on sikiö, jes, huokaus, helpotus! Lääkäri kumminki hyvin pian totesi että näyttäisi kaksoisraskaudelta!! Ou my good, tän piti olla se KOLMAS, YKSI, VIIMEINEN muksu, nytkö niitä on kohta 4?? :O Mutta kumminkin sitä pienessä hetkessä silti innostu, et no ei siinä mittää kyl me selvitään. Sit hän sano et toisella näkyy syke toisella ei. Okei selvä eli tuleeki vain yksi? Hän pyysi toisen lääkärin kans kattomaan. Toinenki lääkäri totes että eipä ole ei toisella sykettä. Mutta samassa pussissa ovat, jonka takia halus tutkia ettei vain tää elävä sikiö "syö" kuolleen kautta (selittäisi miksi alunperin kuollut), se olisi kuulemma elävän sikiön kannalta huono juttu koska sikiön sydän joutuisi tosi koville. Noh, tässä kohtaa sitä mietti pienessä päässään että no onkahan sieltä mahdollista saada ainuttakaan elävää mukulaa. Sitten kas kummaa yhtäkkiä kaikki olikin yhtä ja samaa "mölttiä". Ohhoh, sehän olikin sikiön aivot! Ihan normi yksöisraskaus kyseessä. Aaahaaa, okei, selvä! Kyllä oon saanu tilanteelle nauraa. Mut tuon käynnin osalta loppu hyvin kaikki hyvin :D Ja vastasi kooltaan ihan täysin viikkoja 8+4, päivälleen. Vompatti oli siis huikeeeet 18,4mm pitkä ja sielä näky sellaset räpylät, joita myöhemmin käsiksi ja jaloiksi kutsutaan. Selkärangan alkuaki lääkäri pysty sieltä hahmottamaan, mun mielestä kaikki näytti yhdeltä ja samalta harmaalta pikselimössöltä :D Mutta sydämmen sykkeen nähtiin isännän kans kumpikin <3 Se rittää tältä erää :)
Pitkä selvitys, kiitos teille jotka jaksoitte lukea, mutta koitin vähä ottaa teitä muita kiinni, ku ootta ehtineet täällä plussasta asti tutustua :)