Odottavat toukomammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä muutamia keskisuomalaisia näkyy jo olevan, ihan näin alustavasti vain, niin olis kiva pitää joku tapaaminen joskus sit kun loppu jo häämöttää :wink

Mä ilmoitan omat tietoni toivottavasti tänään jos ultrassa syke näkyy. LAsta mulla ei edes ole tarkempaa tietoa. 2h vielä kun malttaisi tehdä töitä ja sit. Apuva!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Olen vähän seuraillut ketjua taka-alalta, mutta kaippa minäkin tänne nyt sitten tulen. Minun rimpsuni näyttäisi tältä: 14.5./ainiliini/27/1/TAYS, mutta huomenna olen menossa ar-ultraan, joten la voi siinä sitten vielä muuttua. Toisin tuo menee niin keskelle toukokuuta, että tuskin la:sta ainakaan kuukausi vaihtuu :) Jännittää jotenkin tosi paljon toi ultra ja jos siellä kaikki hyvin (minäkin jossittelen, niin kuin täällä jossain vaiheessa muutkin kertoivat tekevänsä) niin sitten kerron mun vanhemmille. Miehen vanhemmille kerrotaan sitten, kun heitä seuraavan kerran nähdään. Asumme lähellä minun vanhempiani ja nähdään kohtalaisen paljon ja vatsaani pömpöttää aika pahasti välillä, joten haluan kertoa vanhemmilleni, enkä niin, että he vain huomaavat. Ihan käsittämätöntä, kun viikkoja on vasta 6+5, että miten voi vatsa olla niin pömppö ja turpea etenkin iltaisin!

15.5./ahk87/1/ESSHP

Kait ton rimpsun voi laittaa vaikka epäuskonen olo onkin varmaan vielä sen kuutisen viikkoa et ois ultra :S eka neuvola ois 14.10. Lokakuun lopulle voisin varata ultran. Terkkari sano puhelimessa siitä et se varataan keskussairaalaan mut unohin sit kysyä et missä vaiheessa se kannattas jo varata...en kyllä halua ehkä vielä varata, pitää vähän miettiä aikaa et mieskin pääsee mukaan! 6+4 tänään. 9-10 yöunia vetelen ja silti nukahan päivällä sohvalle :rolleyes:

Mä oon in love!! vahva syke ja ikääkin 9 päivää enemmän kun luulin. Ja tuo yksityinen lääkäri on niin alansa huippu ja muutenkin ihan liekeissä aiheesta, että oli kyllä perusteellinen ultraus. Ja se 3D-kuva oli ihan älytöntä et sellainen on edes mahdollista. :O

Eli 8+2. Hävisi yksi stressiviikko tuosta vaan.

Rimpsu menee siis näin:
3.5. / Sooja / 2. / TYKS

Sooja: Missä kävit ar-ultrassa ja mitä maksoi? Itellä eka neuvola vasta 13.10 enkä millään jaksais odottaa sinne asti! Saatikka sit sinne ultraan! :confused:

Muumimamma, kävin Kaarinassa Jussi Savonlahdella. Ja maksoi tasan 100e. Pieni hinta tästä helpotuksesta. ;) lupasivat julkisella ensin mut peruivat, mutta oon kyl tosi iloinen tästä kun tiedän et se kunnallisen lääkäri on muuten nopea. ;) Tuo Jussi on niin huippulääkäri kyllä ja sen ultralaite oli kuulemma Suomen viides. :D se on symppis kun se on niin innoissaan näistä pienistäkin vauvataimenista. Käytii. Samalla lääkärillä esikoisen raskaudessa. Suosittelen jos vaan vähänkään täällä Varsinais-Suomen seudulla asustelee.

Tänään taas juilinu mahaa aika mukavasti :sad001. Jos sitä huomenna sais soitettua sen ultra-ajan.

Heippa toukomammat! Täällä ilmoittautuisi vielä yksi esikoisesta eilen plussannut, ihan toukokuun viimeisimmille päiville taitaa laskettu aika mennä! Itse laskeskelin tuota todennäköisintä hedelmöittymisajankohtaa, ja sen mukaan laskettu aika olisi 28.5. Vaikken ollut asiaa aiemmin miettinyt, niin ihanaa että ensimmäiset kuukaudet saa viettää valoisassa lämpimässä kesäsäässä, eikä tarvitse pelätä että esimerkiksi synnytyksen käynnistyttyä on lumimyrsky, ja auto jää kiinni hankeen tai teitä on kiinni :D Synnytyssairaalaa en vielä tiedä, mutta Helsingissä asun eli Kätiläopisto tai Naistenklinikka.

Tosi jännittävät tunnelmat täällä, vasta päivän verran ehtinyt totutella ajatukseen eikä tätä meinaa uskoa todeksi!
Pillerit jätettiin pois vuodenvaihteessa, ja helmi-maaliskuussa jätettiin kaikki ehkäisy pois. Puoli vuotta tuntui pitkältä ajalta odottaa, mutta tiedän että paljon kauemminkin olisi voinut kestää. Nyt yritän vaan nauttia tästä haaveilemastani odotuksesta, ja välttää stressaamista. Taipumusta ylimääräiseen murehtimiseen on, mutta toivottavasti huoli pysyy aisoissa niin, että voin nauttia raskausajasta täysin siemauksin!

Haluan vielä onnittella kaikkia muitakin ryhmäläisiä uuden tulokkaan johdosta! Joillekin tilanne on tutumpi, ja joillekin ihan ensimmäinen! Kiva,että meitä on täällä moneksi, apua ja vinkkejä kaipaa varmasti moneen asiaan, ainakin itse näin ensiodottajan näkökulmasta :)

Ihanaa että olet onnellinen odotuksesta Momwoc, onnittelut meiltä kin täältä! Olin itsekkin onnesta sekaisin ja hihitykseksi meinasi ekat päivät mennä.

Tämä oli minusta erityisen mukavan kuuloista:
Nyt yritän vaan nauttia tästä haaveilemastani odotuksesta, ja välttää stressaamista. Taipumusta ylimääräiseen murehtimiseen on, mutta toivottavasti huoli pysyy aisoissa niin, että voin nauttia raskausajasta täysin siemauksin!

Toivon että kaikki raskaudet saisi jatkua vauva-aikaan saakka onnellisesti!

Noin.. nyt on ensimmäinen neuvola varattu ja sain kun sainkin ajan sille th:lle kenelle halusin...:) nyt vajaa 4 vkoa odotusta siihen etappiin. Mietiskelin tässä vaa että onko joku menossa varhaisultraan?
Itse olen hiukan kahden vaiheilla.. ja jos mennä niin minne? Huoh.. On kuitenkin melko kallista lystiä mutta ois kiva käydä kun tavallaan tuo marraskuinen km hiiviskelee ajatuksissa..:eek:
Onko joku PK-seudulla käyny ja tietää hiukan hinnoista ja hyvistä paikoista???

Minäkin uskaltaudun nyt liittymään mukaan. Esikoisesta plussasin viime viikolla ja eilen vielä piti digitaalisella varmistella. Vähän jännittää kun toukokuussa on takana varhainen keskenmeno/kemiallinen raskaus, mutta nyt ollaan kyllä jo pari päivää pidemmällä kuin silloin.
Omien laskujen mukaan nyt siis 5+0 ja laskettu aika menee ihan toukokuun loppuun. Voi siis olla, että siirtyisikin kesäkuun puolelle. Mutta se selvinnee varhaisultrassa parin viikon päästä. Varasin eilen neuvola-ajan ja sain sovittua sitä kautta kunnalliselle myös varhaisultran. Minulla kun on toinen munanjohdin nuorena poistettu, joten nyt "suojellaan" sitä ainokaista ja varmistetaan että raskaus on oikeassa paikassa.

Rimpsu näyttäisi siis varmaan tältä: 27.5./Aida*/32/1./KYS

palmikko: Kiitos onnitteluista ja todellakin hihitellessä tämä on nimenomaan mennyt :grin Mutta tämä ihana ilonpyrskähdys meille kaikille suotakoon, on niin harvinaista herkkua että annetaan ajan hetkeksi pysähtyä!

veronicat: Itsekin mietin tuota varhaisultraa, kyselin hintoja ja esimerkiksi Femedassa Helsingin keskustassa on tosi hyvät gynekologit (olen käynyt vuosia tarkastuksissa/papakokeissa jne.). Varhaisultran hinta vaihtelee eri lääkäreiden välillä, jota ihmettelin (epäilin onko halvin jotenkin huonoin lääkäri/ultraaja?) mutta puhelimessa sanottiin, että varhaisultra on gynekologeille niin "rutiinihommaa" että siinä ei kyllä ole väliä kenelle menee. Jotkut lääkärit hinnoittelevat itsensä korkeammin mm. kokemuksen ja sen tuoman ammattitaidon perusteella, mutta kuulemma "haastavammissa tutkimuksissa" voidaan ajatella, että kannattaa mennä ns. juuri sen ongelman asiantuntijalle. Edullisimmillaan varhaisultra oli Femedassa n. 120€. Käsittääkseni tuo hinta on aika keskitasoa. Jos päädyt varaamaan ajan sieltä, niin kannattaa ihan suoraan kysyä että paljonko se kelläkin lääkärillä maksaa!

Aida: mullakin laskujeni mukaan laskettu aika ajoittuu toukokuun lopulle (28.5.) mutta itse laskin että tänään olisi 6+0 :grin Olenko laskenut jotain väärin??! :oops:

Momwoc ittellä kans toi la 28.5 ja ois rv4+6 tänään :) ootko miten laskenut? Viimesimmistä menkoista ainakin itte laskin kun en oo 100% varma oviksesta

Tervetuloa taas uusille!

Tuosta varhaisultrasta. Itse olin alunperin sitä mieltä että en viitsi siihen sijoittaa, mutta sitten toisella palstalla kysellessäni moni sitä suositteli ja uteliaana (ja malttamattomana) ihmisenä sitten kuitenkin sen varasin. Ajattelin että kauheen pitkä odotus sinne jonnekin viikolle 12 ja varsinkin jos siellä huomataan että raskaus onkin mennyt kesken aikoja sitten. Viime viikolla käytiin ultrassa ja pieni sydän siellä jumpsutti, nyt ainakin tiedetään että on siellä eloa :) toki mitä vaan voi vielä tapahtua, mutta kyllä tuo vakoilureissu jollain tavalla rauhoitti mieltä ja konkretisoi asiaa:love017 Jos teillä siis sen reilun satasen verran on ylimääräistä rahaa niin voin kyllä suositella!

Sooja onko sillä pitkätkin jonot? Voisin varata sille tohon ar:aan aikaa ku kerran sitä noin kehuit

Heipparallaa!
25.05.2014/ikuinen_odottaja/28/1/Oys ois ehkä oikea mut ennemmin LKS!

Siirteilyn tuolta ivf/pas 2014 ketjusta tänne, eli tää oli kolmas icsi meillä, yksityisellä ollaan oltu hoidossa.
Tässähän tätä ois jo alakuun :)

Onnea kaikille plussanneille :)

Ja joo, mä oon menossa varhaisultraan. Ensiviikolla ois aika ja sillon ois viikkoja 6+1, ehkei selviä muutakuin se et onko alkio(t) oikeassa paikassa, sykettä ei välttämättä sillon havaita mut haluan kuitenkin varmistaa että raskaus on oikeassa paikassa :)

Mä kävin varhaisultrassa Tampereella viime viikolla kun oli 6+6. Meillä ainakin näky tosi vahva ja himpskatin nopea syke pikkutyypillä, jolla oli pituutta kaikki 0,8cm

Takaisin