Nythän on Heinäkuu!

Meillä on pinnasänky kiinni meidän sängyssä. Aamulla poika heräs varttia vaille kasi, nousi seisaalleen pinniksessä ja herätti mut tarjoomalla mulle tuttia suuhun :grin

Pojan synttärit lähestyy enkö nyt jostain kumman syystä osaa olla ressaamatta. Kaikki täytyy itse hoitaa kun mieskään ei sano juuta tai jaata mihinkään. Taitaa olla ajatukset tässä talon remontoinnissa vaan...

Rv 17 lähti eilen käyntiin ja maha jo pikkasen pömpöttää. Ensimmäiset liikkeet tuntui jo viime viikolla. Lievää öllötystä vielä silloin tällöin ja nyt on ainakin viikon ajan särkeny päätä. Välillä vähän enemmän ja välillä vähemmän. En tiedä johtuuko se tästä lämmöstä vai onko niskat niin jumissa vai juonko liian vähän nestettä. Kävi myös mielessä raskausmyrkytys mutta voiko sitä vielä olla? Pitää tänään mitata paineet kun menen mummulassa käymään kun siellä on sellanen mittari. Tuskin se sitä on:think005
 
Raskausmyrkytys voi tulla missä kohtaa vain raskautta vaikka yleisin lopussa. Mutta kannattaa mitata paineet ja seurailla oloa. Myös yhtäkkinen valtava turvotus voi viitata siihen ja valopilkut silmissä yms.
 
Tinka, ihana kuulla sun raskaudesta :) oot jo niin pitkällä. Toivottavasti ei tosissaan olis kyse raskausmyrkytyksestä. Joillakin pääkipua voi liittyä kai muutenkin raskauteen ja toisaalta tämä painostava keli voi hyvinkin edesauttaa asiaan. Muista juoda kunnolla, levätä ja seurata olojasi. Raskausmyrkytyksen mahdollisuus on kuitenkin aina hyvä pitää mielessä.
 
Eilen juhlittiin esikon synttäreitä. Voileipäkakku onnistu tosi hyvin ja oli hyvää (siis kiitos miehelle), mut se lakumokkapalakakku sitten; hyvältä maistu mut kuorrute ei onnistunu ja kakusta tuli tosi ruma:oops: Siihen kuorrutteeseen siis tuli kermaa, tomusokeria ja lakutoffeeta, ja sepä ei sit ehtiny millään hyytyä kunnolla, ja sit ku se näytti jo hyytyneeltä niin kaadettiin se kakun päälle (ja varmaan osin helteen syytä, se muuttu samantien tosi juoksevaks) niin sitä oliki pitkin pöytiä eikä juurikaan kakun päällä:eek: Laitettiin sit kermavaahtoa reunoille, mut ei se kakun päällistä kaunistanu. Kait se maku oli kuitenki tärkein ja ens kerral sit varaudun ja teen sen jo tunteja aikaisemmin.
 
Mietin tässä et ei oo kellitystä hetkeen näkyny täällä, mitähän heille kuuluu? :)
 
Eikä muuten Mirabellaakaan.
 
Mä keittelen mehua :) Ja ihan ekaa kertaa ikinä :) Tulee muuten kivan väristä ku on pelkästää valkoviinimarjoista tehty, sellai kultaan vivahtava sävy. Ja aika hyvääki ei tarvi ihan niin paljoa sokeria kuin punaherukka.
 
Tänään aloitettiin tekemään tytöille omaa "kasvimaata" :Heartpink Siihen ostettiin puna- ja valkoherukka puskat ja pieniä vaaleanpunaisia kukkia sekä muutama betoninen sydän koristeeksi. Huomenna jos keretään, olisi tarkoitus pistää puskat multaan. Esikoinen oli ihan onnensa kukkuloilla kun sai omia kukkia, hän tykkää kukista tosi paljon!

Ensi kesänä meinaan ostaa pari istutusallasta, johon istutetaan yhdessä salaattia, yrttejä, mansikkaa ym :)
 
Oi kun kuulostaa ihanalta Orvokki :) Meidän pitäis kanssa alkaa ehostaan pihaa jotenkin kun se on vähän päässyt rehottaan joka puolelle. Ehkä kuitenkin vasta ens kesäksi jos heti keväällä alottaa niin voi kylvää kaikkea ihanaa maahan ja kukkapenkkiin :wink
 
Mä olen tosi kovasti innostunut laittamaan pihaa tänä kesänä :) Ideoita pulppuilee, mutta kaikkea ei taida tänä kesänä keritä toteuttamaan, mutta jääpähän sitten jotain puuhasteltavaa ensi kesäänkin!
 
Hip hei, nyt on kukat ja marjapuskat istutettu! Tänään oltiin myös lasten kanssa seikkailupuistossa ja kivaa oli, vaikkakin kyllä tosi kuuma. Huomenna olisi tarkoitus lähteä Zoolandiaan jos ei rupea satamaan.

Tämän viikon ohjelmaksi meinaan ottaa myös terassien pesun ja koko ens viikon sitten keskitytäänkin päivänsankarin juhlien järkkäilemiseen joita juhlitaan 9 ja 10.8 :love017 Ja viralliset synttärit neidillä on 10.päivä.
 
Tai mä vaa vähä diudiu.. siis väsy vaik iha hyvin oon nukkunu..

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mäkin oon jostain syystä ihan hemmetin väsyny, vaikka nukunkin suhteellisen hyvin. Olisko tää ukkonen mikä väsyttää? :eek:
 
Takaisin
Top