Nurina ketju

Tänne rantautui ankara flunssa :dead: Hunajatee, Mynthonit, sinkki ja paracetamolikin käytössä. Onko muita vinkkejä kuinka lievittää oloa? Lepäilen tietty sen, minkä 3 v. antaa levätä.. Siltäkin kyllä nuhan takia vähän veto pois. Hirvittää vaan, jos tässä kunnossa pitäs synnärille lähtee. Oota vauva vielä, et äiti paranee!

Arvele, mä vannon hunajan nimeen. Sillä voi koittaa sivellä kitalakea ja kurkkua ja antaa vaikuttaa sen nyt mitä siellä pysyy. Apteekista saa myös hunaja suihketta jota voi kurkkuun suihkuttaa :)

Mä oon käyttänyt tuoretta inkivääri ja sen nimeen itse vannon;) juon siis inkivääri-hunaja teetä... joskus puristan sekaan kans sitruunaa:) niin ja neuvolan mukaan inkivääri rajoitus koskee enemminkin luontaistuotteita(pillereitä tms puristeita) ja mauste käytössä on sallittu:)

Joko saa synnyttää? Nyt pari päivää ihan järkyttävän kipeitä supistuksia mutta aina yks tai max kaks kerrallaan ja sit useamman tunnin tauko. Lisäksi selkää särkee koko ajan ja missään asennossa ei oo hyvä olla. Pariin yöhön en oo nukkunut käytännössä ollenkaan kun puolen tunnin välein vaihdettava asentoa kun aina joku paikka puutuu tai alkaa särkeä. Tänään siis vasta 36+2 eli todennäköisesti mitään ei tapahdu vielä hetkeen...

Tänään väsyttää erityisen paljon. Esikoinen nukkui täysin poikkeuksellisesti myös päiväunet, mutta itse en saanut unta silloin. Lisäksi yöllinen kylkinukkuminen meinaa saada lonkat kipeytymään.

Tiutsi, mää kans mutta vauva ei taida vielä olla..

Mä oon niin tympääntynyt näihin kipu tiloihin, jalkoja särkee, alaselkää juilii, kantapohjat on kuin tulessa. Torstaina sain hetkellisen helpotuksen raskausajan hieronnasta. :Heartpink Teki kyllä hyvää mutta ei ollut ihan semmoinen mitä odotin..

Mä myös oon niin valmis ja kypsä tähän. Mutta kaikki pienetkin oireet synnytyksen lähestymisestä hävinnyt täysin.

Täällä kans iskeny jumalaton flunssa, kurkku kipee, nenä vuotaa ja väsyttäis ihan kamalasti :sad001 ollut taas tosi raskas viikonloppu kun käytännössä tytsyn yksin hoitanut, kun mies humputellut omissa menoissaan ja nyt se on väsynyt (ihan on oma vikansa prkl!)niin taas mun pitää juosta lapsen perässä ja samalla yrittää räkä valuen kämppää siivota. No, torstaina oli sentään mulla pari tuntia "vapaata" kun kaverit oli järkänny pienimyouotoset babyshowetrit/tyttöjen illan.

Alkaispa synnytys ni pääsis ees toviks perseelleen istuun sairaalaan. Olis kyl kauhee synnyttää täs räkätaudissa, mut ei vaan tiedä miten selviää iltaan asti. Taidan sanoo, et meen lepään nyt, piste, ja vetää makkarin oven perässä lukkoo :grin:grin

Emppuli krapula tai muukaan viihteellä käymisestä johtuva väsy EI ole perusteltu syy miks ei voi kotia/lasta hoitaa!
Sinä menet nyt nukkumaan/lepäämään ja lapsi (joka on muuten myös isukin aikaan saannos) on hyvä ja nostaa krapulaisen perseensä ja alkaa hoitaa rakkaitaan eli sua ja lasta ;)
Paranemista sinne!

Mä selvisin hengissä tästä viikonlopusta, palkinnoksi levisi selkä, mutta se olikin hieman odotettavissa.
Tästä ihanasta miehen siskon vierailusta jäi käteen vain seuraava perheriidan aihe, joten sitä odotellessa heti kastajaisien päälle.
En vain ymmärrä miten voi työskennellä lasten kanssa kun ihmisellä ei tunnu olevan mitään tajua siitä kuinka rankkaa arki on kahden pienen kanssa ja heti synnytyksen jälkeen ei todellakaan lähdetä kyläilemään toiselle puolelle Suomea

Meillä mies lähdössä taas yöhön töihin... 3 yötä jäljellä ja sit ois 3 päivää vapaalla! Onneksi sain sentään porukoiden avustuksella vapaan viikonlopun, teki gutaa;)

Nurisen taas sen verran että eihän miehen nukutuspuuhista tullut mitään kun vaan villitsi esikoisen (isi on kiva, joo, mutta aamulla on aikainen herätys) joten minä jouduin rauhoittamaan lapsen joka simahti klo 23. Kiva sitten 7.30 lähteä kiskomaan väsynyttä 3-vuotiasta päiväkotiin.

Mies lähtee työreissulle viikoksi, tulee kyllä kotiin saman tien jos kutsu käy, mutta ärsyttää kun se ei ole kasannut pinnasänkyä tai hoitopöytää vaikka olen viikkoja pyytänyt. Pyysin sitä jättämään työkalut esille niin hoidan homman sitten itse, mutta se totesi että vaikeaksi menee. Nyt mä en saa tavaroita paikalleen ja vauvaa voidaan vaihtaa ja nukuttaa sitten meidän sängyssä vissiin. Joo, miehellä on kädet täynnä erinäisten remppojen kanssa plus on arkipäivät ja -illat ollut työmatkoilla mutta tänäkin viikonloppuna nousi vasta puoliltapäivin ja sitten illlalla valittaa kun ei ole aikaa mihinkään. Minä ja lapsi hoidetaan sitten kauppareissut ja muut. Tässä on ehkä hormonit pinnassa mutta ärsyttää ihan kyyneliin asti.

Edit. Lapsi tartutti muhun flunssan. Aivastuttaa ja nenä valuu. Kiva kiitti.

Saako jo aamusta heti nurista? Oon nukkunu viime yönä ehkä hyvässä lykyssä 4,5 tuntia. Tytsy ois antanu kyl nukkua, mut syy eiliseen väsymykseen selvis illalla: oon saanut infernaalisen (ei oo ees liiottelua) flunssan. Alko ihan naps vaan. Ei tullut nukkumisesta mitään ku vuoroin tukehtu räkään tai oksoon (myös kamala närästys, ihan oksot tuli kurkkuun useita kertoja)tai sitten hengittäminen vaan sattui liikaa. Kaiken kruunas se, että heräsin miehen torkuttamiseen TAAS. Mä en oikeesti niin tuu selviään tätä päivää hengissä. Ihan helvetillinen päänsärkykin. Ei pysty. Saako vaan itkee?

Mulla ihan sama nukuin koko yönä kolme tuntia. Isompi tuli rajuun ripuliin ja sitähän oli sit jokapuolella ja siivottavaa riitti. Ei vaan jaksa näitä tauteja aina joku tauti sitte ku sais aamulla unta ni kaikki lapset herää pirteinä uuteen aamuun. Ei vaan jaksais, tähän voi vielä vaan kuvitella itkevän vaavin ja vielä pienemmät yöunet ja monta viinkoa puuhhh..

Ai niin, lisäsinkö jo, että se meidän uusi, juuri huollosta takas tullut jääkaappi levis uudelleen? Toimihan se sen 4 päivää.... Voin sanoa, että tänään kun soitan huolto firnaan ja Kalevan Prismaan (juu, sieltä ostin) niin mun raivokin tulee oleen infernaalinen. Ehkä tää väsy lieventää sitä tahi sitten vaan buustaa. Saas nähdä.

Takaisin