Nurina ketju

Mä sain tänään 2h päikkärit meidän vuosikkaan kaa ja mies oli 4 isomman kaa evakossa (pihalla ja retkellä) niin siitä huolimatta kroppa jo nyt ihan älyttömän väsyny... tää raskaana oleminen on täyttä paskaa kun ei jaksa sitäkään vähää mitä normaalisti :/ ei kiva!

Kaikki on pänninyt viime aikoina ja nyt kirsikaks kakun päälle oon saanu flunssan just kun miehen loma alkaa. Ja kännykkä kyykkää koko ajan, akku ei suostu enää lataan. Pakko lähtee viemään luuria siis huoltoon. Saas nähä millasen sieltä saa tilalle, koska ois kiva kuitenkin lomalla puhelin olla. Ja mulla puhelimessa myös ainoa netti mitä mahdollista käyttää ja kamera myös. On muuten ihan perseestä olla muuten koko loma eristettynä maailmasta ilman mitään lomakuvia jos niin käy ettei saa kunnon sijaisluuria :smiley-angry017 en kyllä ala sitten. Mä jään kotio enkä ala mitään. Kyllä sapettaa. Mies vielä sano, et huollossa voi mennä monta kuukauttakin.... eli saas nähdä pystyylö tätäkään ryhmää sitten enää seuraan, mikä ollu mun ainoo vertaistuki :smiley-angry017:smiley-angry017

Kaikki on pänninyt viime aikoina ja nyt kirsikaks kakun päälle oon saanu flunssan just kun miehen loma alkaa. Ja kännykkä kyykkää koko ajan, akku ei suostu enää lataan. Pakko lähtee viemään luuria siis huoltoon. Saas nähä millasen sieltä saa tilalle, koska ois kiva kuitenkin lomalla puhelin olla. Ja mulla puhelimessa myös ainoa netti mitä mahdollista käyttää ja kamera myös. On muuten ihan perseestä olla muuten koko loma eristettynä maailmasta ilman mitään lomakuvia jos niin käy ettei saa kunnon sijaisluuria :smiley-angry017 en kyllä ala sitten. Mä jään kotio enkä ala mitään. Kyllä sapettaa. Mies vielä sano, et huollossa voi mennä monta kuukauttakin.... eli saas nähdä pystyylö tätäkään ryhmää sitten enää seuraan, mikä ollu mun ainoo vertaistuki :smiley-angry017:smiley-angry017
No ainakin yrität vaatia ihan kunnon luuria mikä vastaa omaasi. Toivottavasti sieltä saa ihan kunnon puhelimen luulisi ainakin, oot vaa sit tiukkana jos jotai vanhaa alkaa tuputtaa. Tsemppiä ja koita selättää flunssa jos mahdollista lepää paljon ettei tulis kunnolla päälle ja sinkkiä myös kehiin:happy:

Meillä kävi tänään kotipalvelu hoitamassa esikoista pari tuntia, olipa mukava yllätys kun työntekijä tuli flunssaisena paikalle.
Tosi paljon helpottaa jos tähän vielä saadaan flunssa päälle, olo on muutenkin ilmojen takia kuin junan alle jääneellä.

Kuin ihmeen kaupalla mun puhelin lähtikin eloon vielä eli ei tarvinnu huoltoon lähtee :grin en tiedä mitä mies sille teki mut jos ees hetken toimis. Kurkkukipu senkun yltyy.

Ja tänään ärsyttää mun kaveri. Viime aikoina siitä ei oo kuulunut paitsi sillon kun on jotain vailla. Yleensä jokin muuttoapu, auton laina, hänet pitäs viedä/tuoda jostain jne jne. Alkaa ärsyttää.

Nyt hän tarvis auton ja peräkärryn. Auto meil on, mut koukku on jossain hukassa(irrotettava). Ja se pitäs olla tänään tai huomenna ja siihen reissuun siis menee koko pv ku eka pitäs hänet hakee, sitten kärry paikasta x ja sitten vasta matkaan. Ja sama tietty tullessa. Ja bensarahoja tuskin saa. Normaalisti ei ees ois väliä, aina on hänelle kaikki maksettu kun on ollu työttömänä, mutta nyt meil rahat tiukilla kun mies oli pitkäl sairaslomalla ja työpaikka makso vaan 10pv. Kela päätti et lääkärin laisunnoista viis, he ei maksa koska on muka ollu työkykynen. Ja minä tosiaan saan sen 250€/kk käteen. Ja ois sitä kiva jotai lomalla tehdäkin.

Niin nyt sitten pitäs omat lomasuunnitelmat perua ja autolla reissata ympäri ämpäri vuorokauden varoitusajalla. Että ottaa päähän. Taitaa kyllä tällä kertaa jäädä tekemättä. Poden sit sitä, että oon huono kaveri mut niiiiiin monta kertaa venynyt ja paukkunut tämän ihmisen mielen mukaan, et jossain välissä ihan jokaisen meistä pitää kasvaa aikuiseks ja alkaa ottaa vastuuta ittestään.

Vuokratkoon sitten auton, hän käy nyt töissä eikä menoja ole muutenkaan mitään ja vähän epäilen et tää asia muka nyt niin puskista yks kaks yllättäen olis tullu. Hällä muutenki tapana soittaa ja tarvita apua just sillä siunaamalla. Sanoinkin just viimeks et meillä on oikeesti pieni lapsi, ei tästä minuutin varo ajalla mihkään lähetä, mut ei näköjään vaan tajua :woot:

MAainitsinko jo että ärsyttää? :grin Eniten ehkä siks et tunnen itteni huonoks kaveriks ja siks että jotkut ei vaan ikinä opi.

Älä pode huonoa omatuntoa, se vaan todellakin on että jotkut ei osaa ajatella omaa napaa edemmäs[emoji4]. Ei muuta kuin jalat pöydälle ja viltti korviin ja otat vaikka päikkärit sen sijaan että ajelisit pitkin mantuja[emoji16]

Emppuli ensinnäkin et koe mitään huonoa itsetuntoa! Kuulostaa siltä että sä oot pompannut jo tän ystävän pillin mukaan (mun mielestä) riittämiin.
Toiseksi olisko mitään jos tälle teidän ystävälle sanotte että tää apu kyllä onnistuu MUTTA sinä maksat bensat koska tilanne se että teillä muutenkin tiukkaa just nyt! Jos ei maksa ette auta... itse olen suuresti tätä mieltä! Olen tähän ikään asti katsonut ihmisten hyväksi käyttöä riittämiin ja ystävä joka ei ymmärrä toisen tilanteesta mitään ei ole ystävä ollenkaan... itse olen kanssa ollut aivan liian sinisilmäinen ja hyvä sydämminen ja taipunut monen ”ystävän” tahtoon ilman kahta sanaa mutta missä nämä ”ystävät” oli kun minä niitä tarvitsin? Tekosyiden takana jossain muualla... he hävisivät elämästäni lopullisesti kun esikko syntyi kun en enää yksin kertaiset pystynyt olemaan jatkuva kuski, muuttimies, kukkaro, bileseura, yöpaikka tms käytettävä luonnon vara...
mut tää nyt on se mun mielipide, toivottasti et pahoittanut mieltäsi:)

Niin ja paranemista:) ihanaa kun sulla näppärä ihmeiden tekijä mies ;) jospa se luuri olis siitä taas eloon herännyt!

Samaa mieltä muiden kanssa, mitään velvollisuutta ei ole olla "kaverin" palvelijana aina, kun hän sitä odottaa. Sanot ettei nyt onnistu ja asia ei sen kummempaa selitystä tarvitse. Tuollaiset ihmiset oppivat tunnistamaan ne hyväsydämiset, jotka auttavat aina ja käyttävät häikäilemättä hyväksi. Eikä varsinkaan omalla rahalla kannata auttaa, jos kerran ikinä ei mistään maksa. Eri asia on, jos menee aina vuorotellen avut ja tarjoamiset. Paljon helpommalla pääsee, kun ottaa etäisyyttä. Mulla ollut kaksi kaveria tuollaisia, joiden pillin mukaan olisi pitänyt tanssia. Toisen kanssa välit poikki kokonaan, kun en kuumeisena lähtenyt baariin seuraksi ja hän siitä suuttui, koska hän olisi halunnut mennä. Toisen kanssa väleissä, mutta etäännytty, kun meni sanomaan, kun mieheni tapasin, että hänelle kyllä tulee nyt kalliiksi käydä baarissa, kun pitää taksilla mennä. Minä kun olin aina kuskina hänelle samalla, kun yhdessä mentiin enkä enään käynyt baarissa, kun mies löytyi.

Komppaan muita, oot hyvä ystävä vaikket jokaista hänen toivetta toteuta. Kaikissa suhteissa pitää välillä olla itsekäs, ei oo itelle hyväks aina joustaa ja joustaa ja olla muiden pompoteltavana vaan tekee hyvää välillä sanoa ei! :)

Juurikin samaa mieltä muiden kanssa. Aika epäreilua edes olettaa ystäviltä tuollaista joustoa! Mä oon sitten vielä paskempi ystävä, koska en olisi edes harkinnut auttavani moisessa tilanteessa noin lyhyellä varoajalla. Ylipäätään jokaisen pitäisi ymmärtää, että ne kulut joita omalla toiminnallaan aiheuttaa tulee myös itse korvata. Pidät vaan omista suunnitelmista kiinni ja sanot, että nyt ei sovi. Pöh!

Ja siis hyväksikäyttäjästä on omiakin kokemuksia, valitettavasti iilimato on vain ollut oma veli, joka ei osaa edelleenkään hoitaa asioitaan ja jatkuvasti on kinumassa rahaa. Muuten ei luonnollisestikaan ole yhteydessä. Sen takia mua ottaa aivoon aina, kun luen toisista samanlaisista verenimijöistä :hilarious: ja siis varmasti sinun ystäväsi Emppuli on oikeasti ihan eri maata eikä toivottavasti läheskään yhtä itsekeskeinen ääliö kuin minun veli.

Juu, onhan se totta mitä sanotte. Jotenkin ittellä vaan ollu sellanen mentaliteetti et kaveria on autettava. Mut joku raja siinäkin, oon jo ns ulkopuolisilta kuullut ikäviä kommentteja tämän ihmisen käytöksestä ja alkunu hiljalleen miettiä, et käytetäänkö mua ja miestä vaan hyväks, että onko tää enää ees kaveruutta. On kyllä todella kurjaa sellasta ees miettiä. Puhuttii miehen kaa ja se on sillain et tänään ja huomenna auttaminen ei ainakaan onnistu, myöhemmin ehkä, mutta ei sekään oo täysin varmaa. Eli täytyy nyt tällä kertaa saada apu jostain muualta. Tosin mitä oon huomannut niin me ei siis olla ainoot joilta koko ajan pyydetään apua, ilmeisesti tämä henkilö on vaan ns siipeilystä tehny viime aikoina tavan. Ensit tiedä mistä se juontaa juurensa, ennen ei tod ollu tälläinen ja me on tunnettu kauan...

Kyllähän niitä kavereita auttaa pitää juu mutta joku roti siinäkin! Selkeästi tämä ystävä on huomannut sun hyvän sydämmen ja käyttää sitä hyväksi... pysytte kovana vaan! Ystävyys on molemmin puolista, te autatte<-> teitä autetaan! Ei se nyt niin voi mennä että te vaan annatte ja annatte mutta vastaan ei tuu mitään muuta kun ottamista! Ja olisin ehdoton että auttamisesta koituvat kulut kuuluu autettavalle eikä auttajalle;)
Hyvä ystävä sä oot siitä huolimatta vaikka et kaikkea purematta niele:)

Emppuli, mun mielestä jo se, että sä podet huonoa omaatuntoa tuosta ja tunnet olevasi huono ystävä, osoittaa kuinka hyvä ystävä sä olet <3 Muiden kanssa olen samoilla linjoilla, ystävyys on vastavuoroista. Ikävä, että ystäväsi on alkanut käyttäytyä noin, mutta kaikkeen ei tosiaan kannata eikä voi taipua.

Ohis, mut ahistaaks muita ne thaimaan pikkupojat siellä vuoren sisällä? Heräsin yölläki miettii sitä :sad001

Mä en pysty lukemaan noita lapsi aiheisia uutisointeja... mulla menee liian ihon alle ne! Eli juu ahdistaa

Voihan nyt nurina ja narina, kauhee stressi. Vietetään huomenna kihlajaisia, tänään viime hetken leipomisia. Onneksi rakas sisko hoitaa kakut ja anoppi voileipäkakut.. Mut meinaa iskee stressi.. Mies töissä tänään ja huomenna kolmeen asti, bileet alkaa liukuvasti klo 16.. Tänään viideltä tulee teltta palokunnan toimesta, tuovat ja hakevat pois ja pystyttävät. Ihanaa kun helppoa, onneksi. Illalla hakemaan peräkärryllä pöytiä ja mies edelleen silloin töissä, onneksi sisko tulee jeesiin. Paljua lämmittelen tässä lapsille, samalla kun teen Tuulihattuja lisää.. Riittääkö kaikkea... Däääm pian hajoo pää. Miehen isä ja sen avovaimo tuli jo tänään viikonlopuksi ja tää nainen vaan makaa sängyssä vaikka tuli jeesaamaan, enkä osaa pyytää apua siltä. Ennemmin teen itse.. Nyt hetken lepopaussi sohvalla, vauvakin alkoi heti mylläämään, mielen piristys ja sokerit oli kaikki puhtaita että en kärähtänyt rasituksesta :smiley-bounce016

Illalla mä niin Lillun paljussa...

Unelma tsemppiä ja jaksuja sinne kihlajaisten järkkäämiseen! Ärsyttäviä tommoset ”auttajat” jotka saa edes persettään ylös... Illalla sit paljuun vaan ja alkoton siideri tms käteen;)

Unelmalle ihania kihlajaisia huomiselle! Patistat vaan suoraan sohvaloisijat auttamaan, kun kerran paikalle asti ovat tulleet hyvissä ajoin. Huomenna sitten nautit juhlista ja huokaiset, kun juhlat on ohi :)

Takaisin