Tympii aivan älyttömästi lähteä huomenna anoppilaan juhannukseksi! Tuntuu, että haluaisin vain nautiskella omasta rauhasta ja hiljaisuudesta, varsinkin, kun yöt ovat tosi katkonaisia: herään vähintään kahden tunnin välein vessaan/selkäkipuun/lonkkakipuun/siihen, että alempi jalka on puutunut. Anoppilassa on talo täynnä sakkia, kun miehen molemmat siskot perheineen ovat siellä myös. Ja anoppi, joka on tosiaan ainoa ihminen, joka on uskaltanut hipelöidä mun kuulemma-kamalan-suurta mahaani luvatta.
Mies totesi äidilleen jo viime viikolla, että ei muuten olla tulossa, jos joudutaan nukkumaan jossain surkeassa loukossa ilmapatjalla. Siitä huolimatta eilen käytiin miehen toisen siskon kanssa viestikeskustelu, jossa mies kysyi, mikä nukkumapaikka meille on varattu. Kuulemma ilmapatja alakerran työhuoneessa, joka on about koko talon meluisin huone. Ilmapatja ei nyt hirveästi kiinnostele unen laadun takia, vaikka ennen raskautta olen toki sillä onnistunutkin nukkumaan (ja kironnut joka aamu kipeää selkääni).
Lisäksi koko miehen suku on iltavirkkua sakkia ja tykkäävät istua iltaa myöhään yöhön ja ottaa kuppia siinä samalla - alakerrassa, missä myös tämä työhuone sijaitsee. Tyrmättiin siis tämä idea. Seuraavaksi tuli kysymys, että entä jos työhuoneeseen toisi ihan tavalliset patjat lattialle. No, ei sekään kuulosta oikein hyvältä nyt näillä raskausviikoilla. Eihän sieltä lattianrajasta pääsisi ylös vailla suurta tuskaa.
Uhattiin sitten taas, että ei tosiaan tulla ollenkaan tai mennään läheiseen hotelliin yöksi. Siinä vaiheessa siskot keksivät, että meille roudataankin yläkerrasta ihan oikea, vanha parisänky sinne työhuoneeseen. Yläkerran rauhallisempiin huoneisiin me kun ei nyt millään voida päästä, kun miehen isosiskot nyt vain ilmeisesti ovat tottuneet olemaan nokkimisjärjestyksessä ensimmäisinä (no ok, toista siskoa alle kaksivuotiaine lapsineen en olisi yläkerrasta häätämässäkään, mutta toinen kyllä joutaisi).
Onhan tuo oikea sänky työhuoneessa toki ihan ok kompromissi. En vain pysty ymmärtämään, miksi ihmeessä juuri minut, joka a) menen nukkumaan tuntikausia ennen muita b) olen koko talon ainoa herkkäuninen ja äänistä häiriintyvä nukkuja c) olen viikolla 30+ raskaana, majoitetaan alakertaan talon hälyisimpään nurkkaan...

Itkin ja raivosin tätä asiaa koko iltapäivän ja vieläkin tuntuu, että tekisi mieli jäädä yksin kotiin ihan vain vittuilumielessä (pardon my french).