Nirinari. En mene tänään kuoroon. Oon aivan kerrassaan haltioissani niistä lauluista, sitä porukasta, mun nykyisestä äänialasta ja tulevista esiintymisistä. Sitten kuitenkin miten raaskisin teettää kuoroasun, jos maha kuitenkin kasvaa tästä? Miten raaskin mennä kilpamatkalle Seinäjoelle, kun on taloudellinen tilanne nyt aivan kuralla, ja matka tehtäis muutenkin oksettavasti bussilla, eikä ole aikaa nukkua päikkäreitä eikä syödä tarpeeksi usein. En pääse tarpeeksi usein töihinkään, kun lapset ovat pikkaisen kipeitä vähän väliä ja minä otan kaiken mahdollisen tilaisuuden nukkuakseni kotona, ettei tartte oksennella hereillä. Jos lähtisin kuorosta nyt koeajalla, niin ei sinne ole koskaan enää paluuta, mutta pääsisi ehkä livahtamaan näistä kaikista maksuista. Plus kuoron maksu ja sen katto-organisaatio-opiston maksut. Mitään ei katsota toimeentulotukeen kuuluvaksi menoksi, joten tulot jäävät plussalle laskennallisesti. Ollaan aivan kyllä pulassa nyt talouden suhteen, ja minä pöljä 8,5 vuoden kokemuksella haaveilen vähän kalliimmista rattaistakin, puhumattakaan laadukkaasta kantorepusta. En haluaisi lapsen suhteen enää vain kituuttaa välttävillä välineillä, enkä elämäni suhteen näin epävarmoilla tuloilla. Niin ja ne huolestuttavat verikoetuloksetkin vielä... Onneksi ei sentään ollut tauteja. Olin nimittäin jo aivan varma, että kyllä mun tuurilla ja tähän elämäntilanteeseen aivan varmasti joku mysteerikuppa olisi tullut.