Nurina ketju

Kissa pissiny matkarattaisiin:cussing. Tosi kiva huomata tämä vasta kaupoilla:bored: tekis mieli lähettää kummatkii katit alabamaa.
Noita matkarattaitten päälysiä saa ees irotettua ni ilta menee rattosasti tässä pesuhuoneessa pestessä niitä juuriharjan kanssa.

Apuaaaa.. tää olis mun painajainen :D sinkoisin ton meiän katin kans varmasti jonnekin avaruuden kiertoradalle, jos alkais losottamaan ihme paikkoihin. No ei vaan, ihaniahan ne on, vaikka välillä hermoja kiristääkin :hilarious:

Nurisen flunssasta. Ensin jouluna alkoi yskä jota kesti kuukauden. Sitten kun se parani, päiväkodista rantautui toinen pöpö ja nyt flunssa on vaivannut jo viikon. Siihen kun liitetään vielä jatkuva pahoinvointi ja väsymys, niin yääh. Pitäisi malttaa sairastaa tämä pois, mutta millä ajalla?

Turkinpippurit olis just nyt Niiiiiiin hyviä[emoji24]

Meillä on kolme Maine Coon-rotuista kissaa. Vanhin on mennyt niin huonoon kuntoon, että se pitäisi lopettaa :sorry: Se on meille molemmille tosi rakas ja miehelle varmaan vielä enempi. Nää kaks muuta ottaa niiiin aivoon tällä hetkellä. Ollaan ne otettu vähän vanhempana ja ne on tosi huonosti koulutettu vs tää vanhin. Ihania, mutta helvetin rasittavia välillä. Hyppii pöydillä, varastelee ruokaa ja kerjää ku koirat. Sotkee paikkoja ja kiusaa tätä vanhempaa nyt, kun huomaavat sen olevan huonossa kunnossa.

En varmaan normaalisti olis ihan näin hiilenä, mut pinna kiristyy aika helposti nyt :wacky:

Täällä nousi viime yönä korkea kuume ja aivan hirvittävä kurkkukipu. Kaikenlisäksi oksettaa ja todella toivon ettei oksennus tulisi. En oo saanut nukuttua melkeen yhtään.. Oon kotona tällä hetkellä yksin pari viikkoa ja kauppaan pitäs mennä kävellen, että saisi haettua jotain jugurttia tms mikä menisi alas kun niin paljon sattuu kurkkuun. Ärsyttää huonovointisena lähteä tuonne pakkaseen!

Meillä naksutti lapsilla samaa, 2v jo parempi mutta tälle 8kk nous viime yönä kuume ja niin pahalla päällä:( pikaista paranemista sinne <3

Meillä naksutti lapsilla samaa, 2v jo parempi mutta tälle 8kk nous viime yönä kuume ja niin pahalla päällä:( pikaista paranemista sinne <3
Voi ei, toivottavasti lapsesi parantuvat pian! :Heartpink Toivottavasti tämä menisi pian ohi :(

Mä olen ollut flunssassa jo viikon, en malttanut heti jäädä parantelemaan joten se iski sitten rytinällä. Nyt parempaan suuntaan kun 9 päivää sairastanut. Aina kipeästä kurkusta nuhaan ja yskään. Toki tätä edelsi toinen flunssa joululta, jonka yskä kesti noin kuukauden... Ei ihan paras fiilis kun raskaus väsyttää ja etoo muutenkin.

Täälläkin flunssa vielä vaivailee, viime viikko meni sairastellessa ja vielä jälkioireita päällä niin nenä vuotaa ja limaa vielä jonkin verran kurkusta irtoaa.. Miksi viikonlopunkin pitää olla niin lyhyt, huomenna taas pitäisi töihin jaksaa :( onneksi eka neuvola keskellä viikkoa pieni piristys jos kaikki siellä hyvin menisi.. :)

Minä nurisen siitä kun lapset on koko ajan kipeänä! Kuopus aloitti kuukausi sitten ja sen jälkeen isommat sairasti vuorollaan. Nyt sitten näyttää alkavan heti uusi kierros kun kuopus taas kuumeessa..

Minä nurisen siitä kun lapset on koko ajan kipeänä! Kuopus aloitti kuukausi sitten ja sen jälkeen isommat sairasti vuorollaan. Nyt sitten näyttää alkavan heti uusi kierros kun kuopus taas kuumeessa..

Voi ei, tsemppiä sinne ja paranemisia :Heartpink sairastelu on kyllä tympeää, varmasti varsinkin kun lapset kipeinä :(

Tämä lumi!!! Voisko sen tulo jo loppua!?!?!?! Sit tää räkä tauti joka siirtynyt muhun:(

Nyt tukee pitkä avautuminen. Mutta siis uni! Mitä se on? Esikoisen kaa taas herätty klo 2.30 ja sitäkin ennen 4 kertaa. Mä oon ihan loppu. Siis ihan loppu. Pahinta on,että en pysty päivälläkään nykyään nukkuun,lieneekö hormoneista johtuvaa.

Tyttö on siis aina nukkunu tosi huonosti(7-9 h/yö ja sekin voi olla 15 pätkässä,päivällä unet 1-2 kertaa,30-45min kerralla). Neuvolassa oon asiasta avautunu,miehelle oon avautunu,kavereille oon avautunu,mikään ei auta.

Neuvolasta saa aina unikoululappuja,kaikki oon oman jaksamiseni puitteissa(vois varmaa tehä paremmin mut ei pysty,ei jaksa,ei muista)tehnyt. Oon kuullu et tampereella on sairaalassa tehtävä unikoulukin,mutta miten sinne pääsee?!? Ei ainakaan vissiin neuvolan kautta,koska oon tästä nyt 7kk laulanu tauotta ja mitään ei tapahdu? Onko kenenkää muksu ollu sellasessa? Tarviiko esim lääkärintodistuksen? Vai pitääkö äitin olla psykoosissa ennen kun neuvola ohjaa sinne?

Tiedän,et pitäs jaksaa niillä 4-5h unilla ja melkein niihin olin tottunu ja välillä sai nukkua miltei 7h,mutta nyt tän raskauden takia unentarve kasvanut valtavasti!! En kyl haluis samaan mielentilaan joutua ku synnärillä kun valvoin 72h putkeen,kun vauva itki liki tauotta nälkäänsä ja lisämaitoa ei suostuttu antaan(enkä ensisynnyttäjänä osannut kovaan ääneen vaatia). Sitten kun päästiin hotellin puolelle (ei päästy kotio kun vauvan paino laski niin paöjonja joutu sokeritarkkailuun)ni alkoivat heti antaan lisämaitoa. Vauva oli siis mulla tauotta tissillä,mutta kun ei mitään tullu eikä tissi pysyny ees kunnolla suussa,niin eihän se paino siitä mihkää noussu. Mut nyt ei siis unien vähyys oo nälästä tms kiinni. Mutta juu... sori näin pitkä avautuminen,pakko vaan jonnekin purkaa ja tietty kiva,jos joku osaa vaikka neuvoa sen unikoulun kanssa.

Ei 4-5h unilla PIDÄ pärjätä!!! Varsinkaan nyt kun oot raskaana... Ootko neuvolasta kysynyt että miten sinne unikouluun pääsee? Tai jos soitat suoraan sinne? Kyllähän toi uni ongelma pitää nyt saada ratkaistua, ihan vaikka siitä syystä kun kohta teillä on uus vauva joka kans valvottaa x määrän... missä ihmeen välissä sinä sitten nukut jos esikkokin valvottaa yöt?
Onko häneltä muuten testattu allergioita tms, että voiko valvomiseen olla jotain fyysistä syytä? Vai ihan puhtaasti tapa?
Mä varmaan raivoisin ja itkisin siellä neuvolassa että NYT apua! Ei lappuja vaan apua!!! Tai se isimies mukaan sinne kiihtymään ja vaatimaan jos siitä apua...
kyllä on vaativa tilanne teillä siellä voimia suuresti! <3

Siis oon kyselly neuvolas et miten sinne pääsee,mutta en oo saanu vastausta,aina vaan puhe kääntyy siihen kotiunikouluun. Oon kuitenki vielä ihan järjissäni ja jaksan itseni ja lapsen hoitaa niin en tiedä katsooko terkka,että ei olla avuntarpeessa? Aina jaksaa sanoa,että otat sit päiväunet tarpeen mukaan. Noh,ei pienen lapsen kaa niin vaan oteta päiväunia eikä se uni aina tule,vaikka olis kuinka väsynyt.

Allergioita ei oo testattu mutta luulisin valvomisen olevan vaan tapa. Ei ainakaan yleensä johdu mahakivuista/kutinasta tms.no,viikon päästä taas neuvola,jos sielä sais tietoo. Tai sitten tosiaan soittaa Taysiin,kait ne sieltä osaa jotain kertoa.

Hyvä että seuraava neuvola on jo ens viikolla! Teet siellä selväksi että kaikki mitä nää on käskenyt kokeilemaan ei toimi... vaikka jaksat hoitaa lapsen jne niin kyllä sitä enempi unta tarvii kun muutama hassu tunti erissä eikä ne päivä unet korvaa yöunta... kovaa kovaa vastaan vaan ilmoitat vaikka samointein että mä en poistu ennenku kertoivat miten sinne unikouluun pääsee! Voimia <3

Voie ei Emppuli. :( Tiedän kuinka loppu varmasti olet. Meillä oli esikoisen kanssa aivan samanlaista. Minkä ikäinen lapsenne on nyt? Imetätkö vielä?

Kiitoksia tsempeistä! Tyttö täyttää tällä viikolla vuoden. Oon vielä muutaman kerran päivään imettänyt,tarkotus olis kohta vierottaa. Oikeastaan iltatissi on ainoo mitä enää kaipaa :) jos jotain hyvää,niin ainakaan tytsyä ei univelka piinaa,tänäänkin juossut ja kiljunut ympäri kämppää täyttä häkää. Eli tuskin on lapselle vaaraksi vaikka niin vähän nukkuu..

Toivottavasti saatte apua ja pääsette sinne unikouluun! Univelkaa on varmasti päässyt kertymään sulla rutkasti. Meillä yöt alkoi helpottaa juuri tuossa vuoden iässä, kun imetys jäi pois. Myös omaan sänkyyn siirtäminen perhepedistä auttoi hieman. Meillä poika heräili viime yönä ehkä kolme kertaa ja oon silti aivan poikki. Nyt raskauden myötä kun valvon joka yö semmosen tunteroisen neljän-viiden aikaan. Hurjasti tsemppiä teille! Ole tiukka ja pyydä hanakasti pääsyä unikouluun.

Emppuli_88, Minulla oli sama tilanne toista odottaessa, esikoinen nukkui huonosti(oli 9kk, kun tulin uudelleen raskaaksi), heräili pahimmillaan 20krt/yö, mutta kukaan ei ottanut tosissaan että olin väsynyt. Koska olin tuolloin 21 ja nuorena kuulema jaksaa.

Saatiin unikoulu-ohjeita, lähete lasten psykalle ja vaikka mitä, mutta kaikki vain lopulta sanoivat, että koittakaa jaksaa. Mitään oikeaa apua ei saatu, koska lapsessa ei siis ollut mitään ”vikaa” vaan pelkkä opittu tapa heräämisestä, kun jouduttiin ensimmäiset kuukaudet herättelemään 3h välein veriarvojen takia.

Mutta koita ihmeessä saada mahdollisimman pian apua! Edes ne muutamat kunnon yöunet silloin tällöin sillä välin, että pääsette unikouluun. Vaikka nyt tuntuu, että vielä jaksaa niin ei sitä kuitenkaan tarvitse. Jos ei sukulaisia saa apuun niin neuvola kyllä saa jotain apua järjestettyä halutessaan.
Itselläni ei ollut sukulaisia tai muitakaan auttamassa vaan oli pärjättävä yksin lasten kanssa (mies toki, mutta hänellä oli omissa sairauksissa kestämistä) ja tämä kaikki lopulta aiheutti pitkän sairasloman väsymyksen aiheuttaman vakavan masennuksen takia.

Takaisin