Nurina ketju

Nurisen sen verran, että mies lähti tänään työreissulle ja palaa perjantaina. Joo, esikoinen on päiväkodissa mutta oon vaan työpäivän jälkeen niin tööt etten jaksa ruokkia, viihdyttää jne. Perjantaita odotellessa...

Tiutiutiu osaahan noi ukkelit olla aika ihaniakin<3 mut ne onkin jonkun toisen ketjun juttuja;)
Tips paljon voimia sinne ”yh” arkeen, koita jaksaa! Onneksi perjantai tulee nopsaan:)

Voi voi ja vielä kerran voi :arghh: Mulla on koko viikon risonnut yläpurukalustossa viisauden hammasta, välillä mennyt pois ja taas jomotellut. Viime yönä kipeytyi sitten kunnolla ja löi leukalukon päälle ettei hammasharjaa meinannut väliin saada :hungover: Aamu yöstä sain sitten nukuttua pari tuntia ja herättyäni oli puolet kivusta poissa. Pakko soittaa johonkin aikaa kun sunnuntaina lähettäis reissuun, ihan kotimaahan, mutta sais nyt katottua mikä siellä suussa risoo. Kunnalliselle puolelle ei puhettakaan aikaa saanut joten yksityiselle sain heti tälle päivälle ajan. En tiedä miten raskaana ollessa nuo viisaudenhampaiden poistot toimii tai mitä ylipäätään voidaan tehdä, täytyy mainita asiasta jos esim. Puudutteisiin tai muuhun vaikuttaa. Röntgenkuvaa ei varmaan saa ottaa. Olis pitänyt varmaan käydä hammaslääkärissä tarkastuskäynnillä ennen tätä raskautta :sorry:

Voi voi ja vielä kerran voi :arghh: Mulla on koko viikon risonnut yläpurukalustossa viisauden hammasta, välillä mennyt pois ja taas jomotellut. Viime yönä kipeytyi sitten kunnolla ja löi leukalukon päälle ettei hammasharjaa meinannut väliin saada :hungover: Aamu yöstä sain sitten nukuttua pari tuntia ja herättyäni oli puolet kivusta poissa. Pakko soittaa johonkin aikaa kun sunnuntaina lähettäis reissuun, ihan kotimaahan, mutta sais nyt katottua mikä siellä suussa risoo. Kunnalliselle puolelle ei puhettakaan aikaa saanut joten yksityiselle sain heti tälle päivälle ajan. En tiedä miten raskaana ollessa nuo viisaudenhampaiden poistot toimii tai mitä ylipäätään voidaan tehdä, täytyy mainita asiasta jos esim. Puudutteisiin tai muuhun vaikuttaa. Röntgenkuvaa ei varmaan saa ottaa. Olis pitänyt varmaan käydä hammaslääkärissä tarkastuskäynnillä ennen tätä raskautta :sorry:

Toivottavasti Nonnuska sun vaiva saadaan pois! Mulla ois ainakin hammaslääkäri ottanut röntgeninkin, jos ongelma ois ollu suurempi kuin oli, vaikka tiesi mun olevan raskaana. Ehkä ne alkaa olla niin "täsmä"kuvia, että voi ottaa..? :wideyed:

Mulla on poistettu kirurgisesti visuri raskaana ollessa ja otettu röngtenit muutenkin. Pitää vaan olla se lyijy essu päällä että ei vauvaa säteilytä... panadolia vahvempaa ei kylläkään kipuun saanut... voimia kipuun <3

Hammaslääkäri käynti takana. Ylärivistön vikasta hampaasta poistettu hammaskiveä. Viisauden hampaat ei ole puhjenneet vielä ylös, otti röntgen kuvan ja viisauden hammas kasvaa poikittain ja tämä voi aiheuttaa myös kipua kun painaa toista hammasta. Se on varmaan niin kuin Tiukutuuli miettikin että otetaan niin pieneltä alueelta se kuva.

Ei kuulemma lähdetä leikkaamaan mielellään raskausaikana, antibiootti kuuria sitten jos ei kivut lakkaa. Jos tuolla hammaskiven poistolla helpottaisi kivut. En ole kyllä kuullut että hammaskivi aiheuttaisi kipua. Nyt entistä kipeämpi reissun jälkeen :meh: ja Panadolin otin.

Kiitos Tiukutuuli ja Äippäx5 tsempeistä! :) Nukutettiinko sua Äippäx5 silloin kun poistettiin vai puudutuksella?

Hammaslääkäri käynti takana. Ylärivistön vikasta hampaasta poistettu hammaskiveä. Viisauden hampaat ei ole puhjenneet vielä ylös, otti röntgen kuvan ja viisauden hammas kasvaa poikittain ja tämä voi aiheuttaa myös kipua kun painaa toista hammasta. Se on varmaan niin kuin Tiukutuuli miettikin että otetaan niin pieneltä alueelta se kuva.

Ei kuulemma lähdetä leikkaamaan mielellään raskausaikana, antibiootti kuuria sitten jos ei kivut lakkaa. Jos tuolla hammaskiven poistolla helpottaisi kivut. En ole kyllä kuullut että hammaskivi aiheuttaisi kipua. Nyt entistä kipeämpi reissun jälkeen :meh: ja Panadolin otin.

Kiitos Tiukutuuli ja Äippäx5 tsempeistä! :) Nukutettiinko sua Äippäx5 silloin kun poistettiin vai puudutuksella?

Mulla osteopaatti on saanut niskan jännityksiä avaamalla helpotettua viisaudenhampaan aiheuttamia kiputiloja. Kannattaa ainakin kokeilla, jos ei ala helpottamaan!

Mulla on tän raskauden aikana otettu röntgenkuva hampaista ja oon syöny antibioottikuurin. Kuva otetaan maha suojattuna :)

Heti aamusta nurinaa. Heräsin jo ennen kuutta, pyörin sängyssä yli tunnin ja juuri kun olisi taas nukuttanut soi herätyskello. Nyt sitten töihin pirteänä. Tunnen jo orastavan päänsäryn. Tämä on varmaan yksi niitä päiviä...

Naama kukkii, kipeitä paukamia pitkin leukaa. Ärsyttää kaikki mitä mies sanoo, ei sano, tekee tai ei tee. En oo aiemmin niinkään huomannu mielialamuutoksia mutta nyt ottaa päähän ilman mitään pätevää syytä :bored:

Tää ihanuus tästä vielä puutuikin. Esikoinen sai koulusta kihomatotartunnan joka nyt tarttui sitten tuohon puoltoista vuotiaaseenkin. Viime yö oli vähintään mielenkiintoinen kun kukaan ei nukkunut. Tänään viellä tosi aikainen palaveri aamu. Huh tänku jotenki jaksaa ni onneks on vkloppu vapaa. Töistä kotiin ku pääsee ni sellainen operaatio suursiivous ja pintojen pesu hinkkaus päivä tiedossa.

Voi ei, miiskunaksu! Kuulostaa kyllä tosi ikävältä. Toivottavasti saatte häädetty kihomatoset pikimmiten! Koitahan jaksaa tämä työpäivä.

Tää ihanuus tästä vielä puutuikin. Esikoinen sai koulusta kihomatotartunnan joka nyt tarttui sitten tuohon puoltoista vuotiaaseenkin. Viime yö oli vähintään mielenkiintoinen kun kukaan ei nukkunut. Tänään viellä tosi aikainen palaveri aamu. Huh tänku jotenki jaksaa ni onneks on vkloppu vapaa. Töistä kotiin ku pääsee ni sellainen operaatio suursiivous ja pintojen pesu hinkkaus päivä tiedossa.

Hyyyyyyyiiiiiiiii!:o kamalia öttiäisiä, voimia häätöön sitä vaaditaan!

Nyt ottaa kovasti päähän.. Nukkuminen meni viime yönä niin pieleen ku voi mennä. 21 menin sänkyyn ja heräsin 00. Siitä tuli kohtuu nopeesti uni kunnes heräsin 02.40 ja valvoin 05.15 saakka kun uni ei tullu vaikka kuinka väsytti. Sitte ku uni tuli vihdoin ni tietysti miehen kello herätti 07. Väsyttää ihan törkeesti mutta uni ei tuu. Vähän vielä yritän jos sais nukuttua, esikoinen kattelee aamupiirrettyjä niin sais vielä hetken hyvällä omallatunnolla nukkuakin.. Nyt on ollu monta yötä tällä viikolla niin että oon valvoskellu vaikka kuinka väsyttäis..

Miiskunaksulle tsemppiä öttiäisten hävittämiseen.

Miehen työputki harmittaa ihan täpöllä! Iltavuoroo pukkaa perjantaihin asti... yksin siis saa hoitaa lähestulkoon kaiken:(
Väsyttää ja mahaan koskee niin huolella että nyt ei oikein oo mitään motii koko hommaan...:(
Paska äiti!
Sit tää räntä/lumi sade! Voisko jo loppua?!?!? Haluuuun kesän! Onneksi sentään oo kamalasti pakkasta...

Ottaa ni lujaa päähän ku miehen käytös et saa mut katumaan tätä lapsen saamista. Jos asiat ei mee herran mielen mukaan ni alkaa kiristys ja uhkailu. Millo hän uhkaa et väittää kaikille et olen saanut keskenmenon ja pitää lapsen salassa, haukkuu minua ja lapsiani vammaisiksi, saan yksin ostaa kaiken vaikka itse olen tässä kahden lapsen yksinhuoltaja ja satunnaisesti töissä miten niitä saan ja hän on hyvä palkkaisessa ammatissa, pitää mykkäkoului kun sanon että tommoset puheet satuttavat yms. Onneksi tänään pääsen juttelemaan neuvolatädille että saisin lähetteen neuvolapsykologille kun nuppi alkaa hajoon miehen käytökseen.

Kuulostaa todella kurjalta tilanteelta Cirrus :( tosi hyvä, että pääset keskustelemaan ammatilaisen kanssa tukalasta tilanteesta. Muista että sinä ja lapset menette aina etusijalle. Kenenkään ei pidä sietää henkistä pahoinpitelyä!

Voi Cirrus! Suuri virtuaalinen voimahalaus ♡

Voin sanoa että kiehuu ja kyynel puolestasi! Tuo nyt on jo törkeyden huippuja. Hyvä että sanoit loukkaamisesta ja ei tarvitse sietää. Helppoa ei suhteen tulevaisuuden miettiminen tai päätökset ole.. ei yksin.
Kertoo vahvuudestasi paljon kun haet apua jaksamiseen. Toivon niin että asioihin löytyy ratkaisu.. lapset ovat valo raskaassakin arjessa.

Takaisin