Nyt tukee pitkä avautuminen. Mutta siis uni! Mitä se on? Esikoisen kaa taas herätty klo 2.30 ja sitäkin ennen 4 kertaa. Mä oon ihan loppu. Siis ihan loppu. Pahinta on,että en pysty päivälläkään nykyään nukkuun,lieneekö hormoneista johtuvaa.
Tyttö on siis aina nukkunu tosi huonosti(7-9 h/yö ja sekin voi olla 15 pätkässä,päivällä unet 1-2 kertaa,30-45min kerralla). Neuvolassa oon asiasta avautunu,miehelle oon avautunu,kavereille oon avautunu,mikään ei auta.
Neuvolasta saa aina unikoululappuja,kaikki oon oman jaksamiseni puitteissa(vois varmaa tehä paremmin mut ei pysty,ei jaksa,ei muista)tehnyt. Oon kuullu et tampereella on sairaalassa tehtävä unikoulukin,mutta miten sinne pääsee?!? Ei ainakaan vissiin neuvolan kautta,koska oon tästä nyt 7kk laulanu tauotta ja mitään ei tapahdu? Onko kenenkää muksu ollu sellasessa? Tarviiko esim lääkärintodistuksen? Vai pitääkö äitin olla psykoosissa ennen kun neuvola ohjaa sinne?
Tiedän,et pitäs jaksaa niillä 4-5h unilla ja melkein niihin olin tottunu ja välillä sai nukkua miltei 7h,mutta nyt tän raskauden takia unentarve kasvanut valtavasti!! En kyl haluis samaan mielentilaan joutua ku synnärillä kun valvoin 72h putkeen,kun vauva itki liki tauotta nälkäänsä ja lisämaitoa ei suostuttu antaan(enkä ensisynnyttäjänä osannut kovaan ääneen vaatia). Sitten kun päästiin hotellin puolelle (ei päästy kotio kun vauvan paino laski niin paöjonja joutu sokeritarkkailuun)ni alkoivat heti antaan lisämaitoa. Vauva oli siis mulla tauotta tissillä,mutta kun ei mitään tullu eikä tissi pysyny ees kunnolla suussa,niin eihän se paino siitä mihkää noussu. Mut nyt ei siis unien vähyys oo nälästä tms kiinni. Mutta juu... sori näin pitkä avautuminen,pakko vaan jonnekin purkaa ja tietty kiva,jos joku osaa vaikka neuvoa sen unikoulun kanssa.