Nurina ketju

Gaah! "Oletko aivan varma, ettet odota kaksosia" -läppä kuultu jälleen kerran. Tällä kertaa erään eläkkeellä olevan kätilön suusta. Luulevatkohan nuo vanhemmanpuoleiset naisihmiset sen olevan jonkinlainen kohteliaisuus? :confused:

Gaah! "Oletko aivan varma, ettet odota kaksosia" -läppä kuultu jälleen kerran. Tällä kertaa erään eläkkeellä olevan kätilön suusta. Luulevatkohan nuo vanhemmanpuoleiset naisihmiset sen olevan jonkinlainen kohteliaisuus? :confused:
Mä kuulen ihan samaa aina välillä. Alkaa ärsyttämään jo... :inpain:

Mä luulen, että sitä kaksoshommaa kuulee liki jokainen. Se maha on muka NIIN ISO vaikka ois ihan normi. Ja siis kyllähän jokaisen(no,melkein jokaisen)maha iso onkin. Jos siis vertaa normitilanteeseen. Ite luulen, että ei ole tarkoitettu kohteliaisuudeksi vaan päinvastoin. Itse olen kuullut sitä vain ihmisiltä,jotka muutenkin haluavat pahoittaa toisten mielen. Voin siis olla väärässäkin,mutta näin omalla kohdalla.

Emppuli_88, en tiiä. Mulla eka tuon kommentin antanut oli oma äitini, joka siis tuskin sitä tarkoitti pahalla - enkä oikeastaan usko, että tämä eilinenkään nainen.

Mä kuulen jatkuvasti siitä, kuinka maha on iso ja varmasti matkassa on vähintään kaksi kyytiläistä. Itse en usko kenenkään tarkoittavan sillä mitään pahaa ainakaan omalla kohdallani enkä sen takia jaksa myöskään asiasta pahastua. Tiedän, että masuni on suuri, sillä se on selkeästi isompi kuin kollegani, joka on kolme viikkoa pidemmällä. Hänestä raskautta ei huomaa ollenkaan ja aivan varmasti hän saa puolestaan vastakkaisia kommentteja vatsansa koosta. Itse jotenkin ajattelen raskausvatsan koon kommentoinnin vain olevan jonkin sortin small talkia, kun muutakaan ei keksitä kommentoida :)

Itse lähinnä kuullut "sinä olet niiin pieni" kommenttia. Mielestäni olen aika sopusuhtainen raskausmahan kanssa. Taaksepäin kallistunut kohtu kai tekee sen ettei niin paljoa "pullahdakkaan".

En ole kommenttia pahana ottanut ja small talkina pitkälti suhtaudun asiaan. Välillä toki miettii olenko tosiaan "pieni" ja näytänkö edes raskaana olevalta. Eipä tosin kukaan ole vielä normaalia koskaan kertonut :D Niinpä tyydyn olemaan tyytyväinen ja erinlainen "pieni-iso" masujen joukossa ;)

Ai niin.. raskaus nr4 ja rv19+4

Multa kysyttiin eilen työkaverin (mies) toimesta, et "paljon on tullu painoa lisää." On siis aika pieni vatsa edelleen. Totesin sit et ei paljoa ja tää mies alko selittää, et " kai ymmärrät et se on ihan normaalia et paino nousee" no aijaa!? Samassa rytäkässä toinen miestyökaveri iloitsi, et nähdään hänen kesäloman (kesäkuun) jälkeen vielä, kun ollaan viikko samaan aikaan töissä vielä ennen ko mä jään kesälomalle ja siitä äitiyslomalle. Näkee sitten, et "paljon oon turvonnut". Olin vähän et anteeks mitä! [emoji51] Meinas niin palaa pinna molempien kanssa!

Multa kysyttiin eilen työkaverin (mies) toimesta, et "paljon on tullu painoa lisää." On siis aika pieni vatsa edelleen. Totesin sit et ei paljoa ja tää mies alko selittää, et " kai ymmärrät et se on ihan normaalia et paino nousee" no aijaa!? Samassa rytäkässä toinen miestyökaveri iloitsi, et nähdään hänen kesäloman (kesäkuun) jälkeen vielä, kun ollaan viikko samaan aikaan töissä vielä ennen ko mä jään kesälomalle ja siitä äitiyslomalle. Näkee sitten, et "paljon oon turvonnut". Olin vähän et anteeks mitä! [emoji51] Meinas niin palaa pinna molempien kanssa!

Eikä!! Miesten small talk -taidot taitaa olla vielä enemmän ruosteessa kuin naisten :D

Ottaa päähän oma saamattomuus ja tämä ikuinen väsymys. Nytkin lapsi ja mies puuhaa pihalla ja mä makaan sängyssä koska en vaan jaksa tehdä yhtään mitään. Kaiken kukkuraksi aina niin mahtavat liitoskivut ovat jälleen alkaneet. Ärsyttää.

Oma nurina jatkuu. Esikoinen oli siis oksennustaudissa ma-ti. Parani ja torstaina juhlittiin synttäreitä suvun voimin. Tänään oksennan minä ja mies ramppaa vessassa. Että ihan kiva. Toivottavasti kaikki vieraat ei saanu pöpöä. Just aamulla puhuin päiväkodin tädille kun hain äitienpäivälahjan (oltiin vapaalla tänään muutenkin) että aika hassu pöpö kun meillä ei sitä ole ollut eikä tiedetä mistä saanut alkunsa. No, on vaan 4 päivän itämisaika vissiin! Yäk.

Mua kans korpeaa tämä aikaan saamattomuus. Ihana ilma ja mä oon puoliunessa sohvalla tän jatkuvan väsymyksen, kurkkukivun ja nuhan takia. Saattaa olla siitepölystäkin johtuvaa, mutta yhtäkaikki inhottavaa. Hommaa riittäisi vaikka kuinka, niin pihalla kuin tuvassakin. Mies kyllä sanoi äsken, kun valitin asiasta, että mitään ei oo pakko tehä, että lepää nyt vaan ja lue vaikka kirjaa :)

Hitto näitä siitepölyjä!! Toivottavasti menisi nopeasti ohi kerta on näin lämmintä. Oon jo kolmisen viikkia syönyt lääkkeitä mutta sieltä ne oireet taas pamahti. Plääh.

En nyt tiedä onko tää nurinaa, mutta harmitusta. Piti tänää äitienpäivän kunniaks mennä syömään porukalla ja luvattiin hakea matkalla mun 88-vuotias isoäiti. No päästiin mummille, niin oli vähän kalpean näkönen ja päädyttiin muttaan kuume, niin oli kuumeessa :sad001 harmitti tosi paljon mummin puolesta kun ei voitu sitten lähteä ja oli tietty odottanut tätä kovasti kun ei itse liikkumaan enää pysty eikä usein syömään ravintolaan pääse :sorry: eihän sitä kuumeelle mitään voi, mutta tuli kyllä paha mieli. Yritti sitkeästi esittää, että ei tässä mitään, olipa huono tuuri, mutta näin, että itkua nieleskeli.

Luvattiin kyllä, että viedään mummi sitten pyynikin näkötornille munkkikahville kun paranee,toivottavasti jo ens viikol pääsis kun on hyvää ilmaa luvattu vielä! Ei nyt ole sama asia, mutta jos vähän piristäisi...

Nyt on pakko vähän valittaa. Meillä kuopukselle, 6v, nousi sunnuntai-iltana kuume ja vaikutti ihan normaalilta flunssalta, mutta tänään on kuume lääkkeistä huolimatta pyörinyt 40 asteessa ja välillä ylikin. Ja näillä helteillä on vähän vaikea mitenkään jäähdyttää muuten kuin istuttamalla suihkussa kylmän veden alla. Eikä päivystyksessäkään osanneet sen enempää auttaa kun kaikki on kuumetta lukuunottamatta kunnossa. Ärsyttää kun menee hyvät ilmat hukkaan kun istutaan kylpyhuoneen lattialla syömässä mehujätskiä. :shifty:

”Potkasin” valurautaseen pöydänjalkaan:o murtu perhanan pikkuvarvas... on muuten kipiä o.O

Äippäx5, mulle kävi ihan samalla tavalla kun odotin esikoista!! Menossa oli rv 35 tai 36 ja olin ihan varma että joudun linkkaamaan synnärille murtuneen varpaan kanssa :hilarious: joten täydet sympatiat täältä!!

Takaisin