Nurina ketju

Monta päivää meni ihan hyvin eikä oo ollut kipuja juurikaan, paitsi tänään taas hirveet kivut, tonninen burana ja sängyssä maate. Menee vaan päivät niin hukkaan, haluis jo normaaliin elämään kiinni :sad010
 
Voih että ahven :sad001 sanoko ne yhtään että kuin kauan kestää että kroppa olis edes lähestulkoon kunnossa?
 
Meillä kanssa tuo 1,4v on aloittanut ihme iltakukkumiset. Välillä kirkuu, sitten rääkyy ja vähän ajan päästä jo nauraa rätkättää. Hirvee meteli jokatapauksessa ja oon kans miettiny että miks just nyt kun kohta täällä huutaa jo toinenkin..
 
Voih että ahven :sad001 sanoko ne yhtään että kuin kauan kestää että kroppa olis edes lähestulkoon kunnossa?
No kuusi viikkoa on haavan paranemisaika..siis oon varmaan vaan kärsimätön..mut ku ei jaksais enää yhtään vaan maata. Ekaks raskausaika ja nyt tää paraneminen..ähpuuuh. varmaan vähän baby bluesia muutenkin.
 
Ahven: aika kurjalta kuulostaa ja hienoa että olet rehellisesti tuonut asian esille. Tiedän kyllä sektion käyneitä äitejä, mutta eivät ne ikinä siitä mitään ole sanonut. Jäänyt melko ruusuinen kuva siitä siis.
 
Monelle sektio on ollutkin hieno ja helppo asia, mulle ainoastaan vaikea ja inhottava:wacky:
 
Siis mit vit! Esikoinen on nyt kekkaloinut kolmatta yötä putkeen keskellä yötä. Ei siis nuku. Tulee väliin ja alkaa siinä höpöttämään omia juttujaan. Viime yönä rattoisasti klo 23.30-03.30 valvottiin. Voiko se jotenkin vaistota musta jotain, on siis 1v9kk ja tähän asti nukkunut yönsä ihan hyvin. Mitäköhän tää on kun vauva on?
 
Meillä tytsy 1v7kk on kans nukkunut viime aikoina levottomasti. Illalla ei meinaa nukahtaa ja yöllä huhuilee ja alkaa kitistä, jos yrittää poistua huoneesta. Ja nyt aamulla kuudelta alko huhuilla. Päiväunet nukkuu kyl hyvin.

Oon kans miettinyt, jos aavistelee jotain. Muutenkin siitä on tullut ihme mameli. Koko ajan pitäs olla sylissä, ennen ei millään saanut ottaa syliin. Kyllähän tytölle on kertottu, että äitin masussa on vauva ja hänestä tulee isosisko,mutta yksi neuvolalääkäri totes, ettei tuon ikänen tästä mitään ymmärrä. Itsestä kyl tuntuu, että kyllä siellä jotain taidetaan aavistaa... kuitenkin nyt tyttö hokee paljon vauva sanaa ja osottelee vauvan kuvia ja on tosi kiinnostunut vauvoista muutenkin. Yks päivä mun mahaa osoitteli ja myös vauvaa toisteli, että kai siellä jotain tajutaan?
 
No joo musta tuntuu kanssa että vaikka nyt ei konkreettisesti ymmärrä kaikkea, niin vaistoaa kyllä että äidissä on eri tavalla asiat :) me on kanssa kerrottu vauvasta ja silittää kyllä masua mutta ei se nyt taas kerro kaikkea. Viime yö oli kyllä aikamoinen ja nyt heräsi kasilta ihan kuin ei ois valvonutkaan 4 h yöllä. Pitääköhän alkaa lyhentämään päikkäreitä, mutta ne kyllä nukkuu niin hyvin (jopa 3h) niin ei raaskis.
 
Mä haluuun lämmintä kahvia[emoji35]. Sairaalassa on aamut ihan hirveää hulinaa ja vielä kun on valvonut kaikki yöt, niin kaiken hoitaminen on tuhat kertaa hankalampaa, joten eipä se aamukahvi ole kupissa ollut koskaan lämmintä kun sen vihdoin ehtisi juomaan.
(Niin ja tähän lisättäköön, että mies on kyllä hyvin pitänyt huolta omasta lämpimästä kahvista ja riittävästä unen määrästä)
 
Onko Jaama sun mies sun kanssa siellä (perhehuone tm.)? Nyt sanot sille että se hakee sun ruoat ja kahvit aina kun on aika ja sinä tankkaat ensin kun hän hoitaa vauvaa. Hän ehtii kyllä vaikka sitten kävellä kahvioon myöhemmin. Murrrr:mad:
 
Todellakin samaa mieltä Tutuuhin kanssa! Ja vaikka mies ei olisi siellä perhehuoneessa, niin silti mies sietää hakea Jaama sinun ruoat siellä ollessaan ja antaa sinun syödä aterian lämpimänä ja juoda kupin kahvia rauhassa!
 
Kyllä, komppaan muita jaama!
Sinähän tossakin oot sen isomman homman tehnyt... mikä se on että noi ukot välillä ymmärrä mistään mitään?! Pidän tätäkin itsestään selvyytenä, äiti kantaa ja rakentaa sen lapsen, synnyttää, kärsii kivut ja kolotukset, valvoo yöt ja imettää! Ja sit ukot on ihan poikki kun raasut joutuneet käyttämään 15 min lapsen alkuun saattamiseen, mahdollisesti valvoneet ilman kipuja kun lasta synnytetään ja sit eivät pirulaiset tajua että edes kahvi/ruokatauon voisivat äidille tarjota... murrr sanon minä:/
 
Mies on kyllä todella kiltisti hoitanut osuutensa ja juossut kaikenlaisten ideoiden perässä pitkin sairaalan kahviosta[emoji16]. Tänään oli hieman poikkeus päivä kun odotettiin pääsyä kotiin ja mies yritti huilata, että jaksaa ajaa kotiin.
No lopultahan tässä kävi niin että ollaan edelleen osastolla ja mies lähti esikoisen kanssa kotiin, kun oli ollut jo neljä päivää mummin hoidossa.
Nyt vain odotellaan, onneksi voin tarvittaessa jättää vauvan kansliaan hoitoon jos haluan hengähtää
 
Siis miten tän väsymyksen kanssa jaksaa. Joka aamu tuntuu siltä että ei oo nukkunut ollenkaan. Viime yönä kahdella herätyksellä kello neljään ja siitä hikka ja muuta röhkimistä ja vinkumista ja tissii ja mitälie. En muistanutkaan miten kauheeta tää alku on :wideyed:
 
Ääh, mä niin pelolla kans ootan sitä valvomista. Vaikka eipä sillä, en mä.oo nytkään nukkunu 4yöhön kunnolla ku närästää, janottaa, pissattaa, hikoiluttaa jne...

Ja tytsyllä on taas flunssa. Nenä vuotaa solkenaan... olihan se liki 1,5 viikkoo jo terve tässä välissä (minkä itse olin kipeenä). Eli eiköhän tuo tauti mulle tule tässä parin päivän sisään. Vittu jee.
 
Tämä väsymys on kyllä jotain.... neljä yötä valvottu. Kiva olla täällä sairaalassa kun kolmen tunnin välein pitää herätä syöttämään ja sen lisäksi yökkö käy vielä herättämässä välissä ja kysymässä että onko syöttänyt.

Pitää aina välillä muistutella itseä, että varmasti on äitejä joille ei kaikki ole itsestään selvää, niin käyvät varmistamassa. Tämä on vain vauvan parhaaksi
 
Jaama, mulla kävi sairaalassa ekan yön tunnin välein kätilö herättämässä kun olin lääkekontrollissa. Oon muutenkin huono nukkuja ja nukahtaminen kestää, niin arvaa hajottiko kun tunnin välein öisin joku tuli kysyy miten menee :grin
 
Siis miten tän väsymyksen kanssa jaksaa. Joka aamu tuntuu siltä että ei oo nukkunut ollenkaan. Viime yönä kahdella herätyksellä kello neljään ja siitä hikka ja muuta röhkimistä ja vinkumista ja tissii ja mitälie. En muistanutkaan miten kauheeta tää alku on :wideyed:

Meillä taas alkuyö yhtä kätinää ja kitinää jonnekki kolmeen asti, mikään ei oikein auttanut.. sen jälkeen nukkui kahdella nopealla syömisherätyksellä yhteentoista...
 
Takaisin
Top