Nurina ketju

Mulla ollut viimeks neuvolaterkkari rv 29 ja seuraava käynti on rv 37 joka on synnytystapa-arvio lääkärillä, jännä nähä onko sen jälkeen enään yhtäkään käyntiä ja jos niin onko se millon rv40 kenties.. ois ollut kiva saada tässä lopussa imetysohjausta, synnäriohjausta ja että katottas ees se hb välillä..

No hui kuulostaa kyllä ihmeen harvalta käynnit. Meillä päin on nyt kahen viikon välein ja lääkäriäkin tuputetaan jokatoinen viikko supisteluiden takia. Mulla oli kahessa viikossa romahtanut hb 96 enkä ite ollu ees tajunnu ku ajattelin voimattomuuden ja väsyn johtuvan helteistä.

Onpa harvoin! Mulla oli viimeksi viikolla 33 ja nyt seuraava vk 36 (lääkäri) ja sit siitä kahden viikon välein. Varattu vasta kuitenkin viikolle 38. Ja aina on ollu sama terkkari! Turussa minäkin siis ja ensisynnyttäjä. Jännä et kaupungin sisälläkin on noin erilaista... Onneks äippäpolilla on ihanat ihmiset. Pari kertaa käyny siellä ja aina on ollu tosi osaavaa ja mukavaa henkilökuntaa :)

On se kyllä tyhmää että säästöt syö tästä, ja käyntejä vähennetty. Vertasin esikoisen neuvola korttia nykyiseen ja nyt on 5 käyntiä takana ja 3 lääkäriä joista kaksi ns ylimääräisiä. Esikoisen aikaan käytiin kerran kuussa muistaakseni 4 viikon välein. Kaikesta kiristetään.. Mutta on kyllä vähän omituista että kaikissa kunnissa eri ohjeistus käyntien suhteen,ihmiset on eri viivoilla asuinkunnasta riippuen.

Voi hyvä luoja tätä väsymystä! Tämä viikko mennyt mukavasti ku ”saanu” herätä siinä 5.30 tienoolla nyt alkaa ottaa todenteolla kropan jaksamisen päälle... eikä mies ota ymmärtäääkseen että mulla on paukut aivan loppu! Ei lepoa siis minulle:( olisipa tää raskaus jo ohi!

Mä oon nyt nukkunut ihan hyvin (ainakaan en muista et olis montaa herätystä yössä ollut, joku 2-4 normisti). Ja oon menny ajoissa nukkuun ja saanu nukkua usein seiskaan asti. Mutta silti väsyttää! Siis ihan tolkuttomasti. Ihan koko ajan. Ärsyttävää. Tuplatsempit kaikille väsyneille, jostka ei ees saa nukkua/nukuttua.

Täällä kohtalontoveri!! Kauhee flunssaki tuli et oikeen kiva. Mies ei ymmär yhtää. Koko odotusajan oon sanonut että väsyttää (no kotiäitinä se työpäivä on just lapsen herättyä lapsen nukkumaanmenoon + raskaus) ja nyt hän eile keksi että jos mun väsymys johtuu kämpän ilmanlaadusta! :') ei ole tutkittu, mutta ehkä nyt enemmän syyttäisin näitä velvoitteita ja raskautta!

Naurettava syy nurista mutta nurisenpa silti.

Esikoisella vesirokko. Kaksi yötä yli 39 kuume mutta sen jälkeen ei mitään. Näppylöitä on ehkä tusinan verran, eivät juuri kutia, pari vasta alkanut rupeutua.

Se mistä nurisen on se, että mulla on tässä käytännössä terve ja energinen lapsi jota ei uskalla viedä minnekään ettei tartuta muita. Tässä alkaa ideat loppua kotona ja pihalla touhutessa, vasta ensi viikolla uskaltaa viedä minnekään kun näppylät (toivottavasti) tokenee. Siis ihan mahtavaa jos selvitään tästä taudista näin helpolla mutta tavallaan olisi helpompaa hoivata kuumeista lasta kotona kuin selittää miksei voi leikkiä kavereiden kanssa vaikka on ihan hyvä olo.

Voi Tips, tsemppiä sinne! Varsin ymmärrettävää, että harmittaa, vaikka on tietysti onni onnettomuudessa, ettei lapsi ole kipeämpi.

Minäkin tulen taas nurisemaan unen puutteesta. Tuntuu, että viime aikoina jokaisesta vuorokaudesta on kulunut tunteja siihen, että makaan sängyssä tai sohvalla ja odottelen unta, joka ei saavu. Esimerkiksi nyt viime yönä yhdestätoista kahteen. Mies heräsi töihin nyt seiskalta, mihin tietysti minäkin heräsin ja olen tässä yrittänyt jatkaa unia, mutta eipä näy tulevan. Päivisin oon ihan koomassa ja yritän nukkua sohvalla, mutta eipä tule uni ei. Aargh!

Sitten kun unta saa, niin tunnin-kahden välein on herättävä vessaan ja/tai kylkeä kääntämään. Onneksi mulle ei oo kukaan keksinyt sanoa tätä klassista "nuku nyt, kun vielä voit".

Tips, tiedän tunteen. Meillä ei ole vesirokkoa ollut, mutta esikoinen oli päivähoidon aloituksen jälkeen jatkuvasti kipeä ihan nyt viimeisiin hoitoviikkoihin asti. Lapsella olisi riittänyt energiaa, mutta eipä sen kuumeisen sairastelijan kanssa voinut mihinkään mennä ja oli pakko jumittaa neljän seinän sisällä :sad001 toivottavasti keksitte uusia kivoja sisäleikkejä loppukärvistelyyn!

Liian väsynyt mihinkään. Toka viimeinen viikko töissä ja väsyttää niin, että ei meinaa pysyä hereillä työmatkat. Vielä kun ite istuu ratin takana niin ois toivottavaa ettei torkahtelis... Kävin eilen illasta koiran kanssa treeneissä ja liitoskivut oli sellaiset illalla, että oli pakko ottaa särkylääkettä. Heräsin kuitenkin puoli kolmelta kun lääkkeen vaikutus alkoi hiipumaan ja sit en saanutkaan enää unta kunnolla - nää liitoskivut on kyllä saatanasta :sad001 Onneksi mies hoitaa esikoista niin, että mä voin kärvistellä sohvalla suurimman osan ajasta.

Ja sit, laitoin sairaalalle mun radi-mittaukset viimeiseltä kahdelta viikolta. Yksi ylitys ja yksi raja-arvo. Vastauksena tuli, että "olihan siellä muutama ylitys, katso vielä sun hiilarit". Snadisti vedin sellaisen "viimeisillään raskaana olevan naisen järjettömän raivarikohtauksen" :grin Kyse oli YHDESTÄ ylityksestä ei muutamasta ja sanonko mitä voitte tehdä hiilareilla :smiley-angry007

Viikon jo kestänyt flunssa ei ota helpottaakseen. Taas säteilee korviin ja ?hampaisiin?. Pää painaa ja väsyttää sen normaalin väsymyksen lisäksi. Onneks tänää sentää kaikki menot peruuntu ni voi tehdä kotitöitä :/ mutta nyt päikkärit ku neiti on kans!

Noni, poskiontelotulehdukseks taisi tämä flunssa mennä. Huomenna sitte lääkärii. Onkin sitten ekaa kertaa tämä tuttavuus.

Noni, poskiontelotulehdukseks taisi tämä flunssa mennä. Huomenna sitte lääkärii. Onkin sitten ekaa kertaa tämä tuttavuus.
Mulla oli viimeksi raskaus aikana elämäni ensimmäinen poskiontelotulehdus 30 rv. Söin viikon antibioottikuurin, mutta siitä ei ollut apua. Ainoa mistä löysin apua oli höyryhengitys ja sarvikuonohuuhtelut. Vaiva jäi sitten synnärille.
Nyt kun poskiontelot on taas tässäkin raskaudessa alkaneet oireilla oon tehnyt parin päivän huuhtelut sarvikuonolla, niin aina on helpottanut. Tsemppiä flunssan kanssa!

^kiitti tsempeistä! Tässä tänää kun olen haastatellut muita joilla poskiontelotulehduksia ollut, ovat juurikin sanoneet että mainitsemasi hoitotavat tehoaisivat parhaiten. Pitää hakea sellainen sarvikuono :)

Purnataanko tästä sateesta nyt sit? Anyone? Ihana ku ei oo hikikuuma <3

Ei purnata! Ihanaa kun tullut enempi vähempi vettä koko päivän:) raikasta ja viileetä;) muutaman kunnon salaman bongasin muuten täällä Nikkilän puolen aika rauhallista sillä rintamalla...
Hyvä niin kun muksut hiukan pelkää sitä rytinää! Säikähtivät viimevuonna kun tohon meidän pihan päädyssä olevaan koivuun iski salama...
Julmettu pamaus:o
Itse kyllä tykkään myräkästä:)

Täällä ei ollu salamoita ollenkaan, ihan pari surkeeta jyrähdystä ja se siitä. Kova myrsky ois kiva, ainut et täällä menee aina sähköt.

Takaisin