Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Haluaisin jo jonku näköstä painoarviota tälle vauvalle, kauheet paineet et mitä jos se on jätti vauva ku mulla maha on aika iso jo, miehen syntymäpaino oli melkee 5 kiloa ja itellä pari grammaa vaille 4.

Ärsyttää ku miehellä piti nyt alkaa viikon vapaa, nii hetki tässä sängyssä köllittii ja oltii kerranki lähekkäi nii sen pomo soitti että tuuppa töihi ko muut ei kerkee. :( taas jäin yksin tänne.

Muakin jännitti esikoisen kohdalla että kuinkahan iso vaan on kun meni vielä reilusti ylilasketun. 3962g se sitten painoi :rolleyes: ja yllätyin kuinka helposti tuli pihalle ilman suurempia vahinkoja.

Mullakin oli kauhee stressi isosta vauvasta kun painoarvioks sain 4kg lasketun ajan tienoilla.. No syntyi viikon yli lasketun painoa 3905g!

Olin varma et on jtn 4,5kg.

no meillä taijettiin antaa arvioks 37 viikolle et3,2kg, mutta tyttö synty38+3 ja paino 2,9 kg kun käynnistettiin :) ja no nyt kaskosten kanssa en odota ollenkaan isompia vauvoja ja että pääsisin noin pitkälle :D

Painoarviosta sen verran että ei isoa vauvaa kannata pelätä, kunhan mahtuu vaan tulemaan! Meidän vauva oli melko tsirpakka mutta tuli niin vauhilla että repesin :inpain: siinä mielessä pitkä synnytys ois parempi että paikat kerkee venyä.mutta se on parantunu hyvin eikä repeämästä oo mitään ongelmaa! :) mulla pelottaa seuraavan kans keretäänkö sairaalaan vai saako iskä ottaa matkalla kopin. :joyful:

Niin ku mulle ei annettu arviota ollenkaan :eek: sanottiin vaan että on hyvän kokoinen :hilarious: mä olin ihan varma että kun mulla on niin huonot lihakset ja kunto muutenkin että joudutaan leikkaamaan väliliha ja vetämään imukupilla lapsi pois, mutta onneksi ei näin käynyt :rolleyes:

Hei hoksasin että en oo laittanu itestäni esittelyviestiä! Eli jos laitettas listalle :)

Rille/24 v/ esikoinen -15/ voimakasta tjottailua 6/16 lähtien

Kiitos!

Ihana kun te juttelette nykyään näin paljon, kiva kun on jotain lueskeltavaa tässä "aamu"oksun kourissa :D

Hurjasti onnea leipälapio!! :flower

Ja marsupilami, kyllä mäkin tihrustelematta siinä toisen viivan nään. Millon testaat uudestaan ja mitkä kiertopäivät sul nyt olikaan? Unohtu jo tässä :D

Onks teillä joilla jo lapsi/lapsia on nii tullu heti semmonen fiilis et oot äiti ja tää on sun lapsi ja rakkaus lapseen missä vaiheessa? Poden huonoa omatuntoa ko välillä tuntuu nii epätodelliselta että musta ois tulossa äiti ja mietin et mitä jos ei saa semmosta tunnetta tai rakastan-fiilistä. Sit välillä oon iha höpö tuulella ja silittelen mahaa ja lässytän ja juttelen sille. On nii hassuja tuntemuksia välillä ja mieli iha sekasi hormooneista :D

Mulla on nyt kp28/28. Raskauskeijulta ei testejä tullut vieläkään, joten en tiedä pitääskö sitä käydä sitten kaupassa tai apteekista hakees.. Vai odottelenko vaan menkkoja o_O

Riikkarii, mulla ainaskin oli aluks aika epätodellinen olo että oon äiti, vasta joskus kun poika oli lähemmäks kuukauden ikäinen niin sisäistin asian kunnolla että äitihän mä oon :D

Huh :D yks kaveri vaa vähä katto mua vinoo ko sanoin et ei tunnu äitiltä vielä ja tottakai oisin murheen murtama jos jotai tapahtus ku toivottu lapsi on mutta en menis sanomaan että mulla on vielä raskausaikana täys täydellinen äidinrakkaus vauvaa kohtaan. Sen mielestä pitäs plussaamisen jälkeen jo tuntuu just päinvastaselta ja että oonko jotenki tunnevammanen ku näin aattelen/ tunnen (eitosin noilla sanoilla, mut kierrellen)

Mulle oli tullut rkioskiin paketti niin ostin siitä samalla rfsun rtestejä kun ei jaksanut erikseen mennä mihkään hakeen, rfsun testillä mä esikoisestakin plussasin. Oli vaan hiukan kallista :D normikaupasta olisi saanut vielä toisenkin paketin ja pari tikkaria, mutta pitäähän tota ärrääkin välillä kannattaa :p

Onks teillä joilla jo lapsi/lapsia on nii tullu heti semmonen fiilis et oot äiti ja tää on sun lapsi ja rakkaus lapseen missä vaiheessa? Poden huonoa omatuntoa ko välillä tuntuu nii epätodelliselta että musta ois tulossa äiti ja mietin et mitä jos ei saa semmosta tunnetta tai rakastan-fiilistä. Sit välillä oon iha höpö tuulella ja silittelen mahaa ja lässytän ja juttelen sille. On nii hassuja tuntemuksia välillä ja mieli iha sekasi hormooneista :D

Ehottomasti oli samoja fiiliksiä ja niin on ollu kaikilla muillakin. :) Mää koin että raskauden aikana ja lapsiaikana mää oon kokoajan kasvanu äidiksi enemmän, että se on asia johon "opitaan" eikä että yhtäkkiä vaan olisi äiti. on se niin iso identiteetti muutos kuitenkin, ainakin itselle ollu.Ja oon kuullu että esim. siinä vaiheessa kun lapsi kastetaan niin tulee semmonen olo että onko tää mun lapsi, kun mielessä joutuu tekeen uuden prosessin kun vauva ei olekkaan enää vain vauva, tai kirppu tai mikä ikinä on ollutkaan. :D Ja edelleenkään en ajattele itseäni minään pullantuoksuisena perinne-äitinä, vaan oon mun oman lapsen äiti, itseni näköinen :) olipa selitys mutta toivottavasti ymmärsitte. :D

musta on kans kivaa kun on näin aktiivisia ketjuja, ku ei mulla oo ketään muuta kenen kanssa käydä nyt näitä asioita :D Ukkoaki pitää välillä säästellä ettei sillä pää leviä :p

Niin ku mulle ei annettu arviota ollenkaan :eek: sanottiin vaan että on hyvän kokoinen :hilarious: mä olin ihan varma että kun mulla on niin huonot lihakset ja kunto muutenkin että joudutaan leikkaamaan väliliha ja vetämään imukupilla lapsi pois, mutta onneksi ei näin käynyt :rolleyes:

Multa leikattiin väliliha, repesin ja otettiin imukupilla! :hilarious: ei kyllä ollut paha! :D

Eikä tämä siksi, että en olisi jaksanut, olisin hyvinkin. :rolleyes: Pojalla hävisi synnytyksessä sydänäänet niin tuli kiire saada ulos. Raukka oli hätätilassa kakannut lapsiveteen ja niellyt sitä.

Toivottavasti seuraavan kerran menee paremmin. :D

Takaisin