Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko teille muille tullut raskausarpia? Ite en onneksi niitä häpeä mutta mulle niitä tuli reisiin, peppuun, mahaan ja rintoihin. Tummimmat on lantiolla ja ei ne mun mielestä ees kovin tummia oo. Ja useimmat näkyy vaan syvinä juovina.

Mulla ei tullu yhtään raskausaikana, mutta teini-ikä räjäytti reidet ja imetys rinnat. :D Eli ei ola ilman niitä säästytty!

Kertokaas mitä kaikkea lähinnä välttämätöntä pitää hankkia vauvaa varten? :D Pitäis alkaa tehdä pikkuhiljaa listaa.
Rintapumppu, vaipat, harsoja järettömästi, liivinsuojat, särkylääke, ummetuslääke, luumut, juomapullo ja Lanoliini ehdottomasti tärkein! :) Nuo nyt ainakin tulee mieleen. Kannattaa myös olla ruokaa valmiiksi tehtynä pakkases, ei nimittäi kokaaminen onnistu iteltä ja isikään ei aina kerkee/oo paikalla. :)

Mites sairaalakassin pakkaus? Onks jotai mitä ois ehottomasti tarvinnu tai mistä ois ollu hyötyä? Tai onks jotai mitä on turha yrittääkkää raahata sinne

laturi, känny, liivinsuojat, siteet, muut hygieniatarvikkeet, pientä herkkua itelle ja ukollekkin synnytyksen alkua ootellessa,mutta salmiakki väänsi meillä vauvan mahaa, huulirasva, joitain pientä tekemistä, lehtiä yms. :) ja tieten kaikki mikä auttas nukahtaa, korvatulpat tai kuulokkeet! :) Kyllä se aika kuluu vauvaa vahatessa, mut esim. synnytystä ootellessa ois varmaan ollu kiva vaikka täytellä sudokua, en tiiä ku me mentiin niin rytinällä. :D

Mä oon miettinyt sitä synnytystä, ja vähän pelkojakin on kun lukenut kaikkia kauhutarinoita niin että miten teidän synnyttäneiden tarina on mennyt? :) oliko sellaista kun kuvittelitte?

Mää kirjotin oman synnytystarinan tänne http://forum.vau.fi/threads/kertokaa-omat-synnytys-tarinat.2792/page-4#post-2018279, voi käydä lukeen jos siitä ois jotain apua. :) Luin ite ihan hulluna synnytystarinoita viimesillä odotusviikoilla. :D Ei mulla ollu kummempia kuvitelmia , vähän tietenkin jännitti ja huolestutti, mutta hyvin meni ja tosi hyvä fiilis jäi!

Tulipa nyt urakalla vastailtua kaikkiin, kivoja kysymyksiä ootta laittanu. :D

Kaalin lehdet auttaa rintakipuihin, kannattaa säilyttää viileessä ja rikkoa hyvin niin vaikuttavat kunnolla! Ei kannata mun mielestä pumpata, koska imu rinnassa voi aiheuttaa supistuksia, lisäksi mitä enemmän pumppaat sitä enemmän maitoa tulee, on kysynnän ja tarjonnan laki! :D No joo, nyt meen nukkuun! :p

Tänään on koko päivän ollu jotenki tosi outo olo. Hirveenä pitäny syyä, maha sekasin, hengittäminen välillä hankalaa, oksettaa ja suppareita on tullu jonku verran. Käytiin ukon kans ruokakaupassa nii piti kärryn kans kulkia kippurassa, kun selkäsuorana tuntu että maha venyy ja repeää. Vauva on liikkunu tänään tosi paljo. Jos tässä viel unta sais ja kattelis millanen olo on huomenna. Inhottaa ku ei oikee tiiä mikä on ja onko kaikki hyvin et pitäskö lähtä näytille tai jotai. :/

Höh riikkarii :( mulla ainakin meni maha sekaisin ja alkoi oksettaa jtn viikkoa ennen synnytystä ja paheni vaan kun läheni :D

1f2dc581c2edc48e767a759246e417fc

Itsellä vähän epämiellyttävä yö takana...nyt on muutamana päivänä paljon tuntunut supistelua ihan ala alapäässäja vähän pelottaa :S onneks neuvola on jo puolentoista viikon päästä :)

Vai oisko vaan mahan ja kohdun kasvamis kipuja kun välillä myös alavatsaankin tulee sellaista paineentunnetta, että joku venyy?

Oii onnea leipälapio!

Riikkarii ja julia mulla teki helle raskaana ollessa tosi huonon olon. :) Kyllä se aika tosiaanki kultaa muistot ja vauvakuume sekottaa pään, kun kovasti toivon itsellekkin huonoa oloa ja tukalaa mahaa ja kiristelyjä! :hilarious:

Toivotaa että tää kuumuus vaan tekee heikkoa oloa. Yön unisaldon on ehkä kolme tuntia. Oon ihan poikki ja pitäs jaksaa olla sosiaalinen ko meillä on yövieraitaki. :(

Joo meillä kans hampaita tekevä esikko ja helle vie yöunet! :dead: Mutta onneksi raskaana ollessa saaki vähän löhötä :happy:

Minkä ikäinen sulla on rille? :)

Ja joo meilläkin tulevat hampaat verottanut yöunista. :D

Meillä on ihanan aktiivinen kävelyä harjoitteleva 9 kk :happy: Onneksi niin vähän helpottaa tätä kuumeilua, mutta pikkusisarus ois kiva saada kun mekin toivotaan lyhyttä ikäeroa. :rolleyes:

Mä ainakin niin kovasti toivoisin pientä ikäeroa:rolleyes: vaikka jotkut sanoo että on sitten sisarusten välillä paljon riitaa,mutta mulla ei ole ollut koskaan riitaa isoveljen kanssa joka on mua 1.5v vanhempi. 6v nuoremman veljen kans ollut taas paljon riitaa. Ja riippuuhan se paljon lasten luonteesta riitelevätkö keskenänsä vai ei.

Me ollaa vähän kahen vaiheilla et hommataanko koskaan toista lasta. Toisaalta tää raskaus aika on ollu kamalaa mut sit taas toinen pikkanen ois ihana ❤ mulla on ollu enemmän riitaa veljen kanssa jonka kaa on 3v9kk ikäeroa ku tän jonka kanssa on se 16v ikäeroa :D Mut ehkä seki vaa johtuu siitä et en jaksa tapella enää vanhuuttani noitten junioreitten kanssa :D Ja seki ehkä et jos oon nuorimman kanssa ollu jossai ni moni erehtyy luulemaan mua hänen äidiksi :D Viimesimpänä oli phks kuulopolilla hoitajat luuli mua veljeni äidiksi ja hämmenty ku sanoin että ihan vaan isosisko :D utelivat vielä että ei siis ole sisarusta tulossa masuasukista veljelleni :D

joo mää uskon kyllä kans että riitelyn määrä riippuu ihan luonteista, ja siitä millasissa kehitysvaiheissa on meneillään kullakin :) Ei siitä onko mikä ikäero! itsellä on pikkusiskon kanssa pieni ikäero, mun mielestä se on tosi luontevaa ollu lapsuudessa, toivon sitä toveruutta ja kaveruutta myös omalle lapselle, riidoista viis. :)

Mä oon vähän miettinyt kans jo nyt tota lasten ikäeroa kun eka tulee että millon sitä uskaltaa tai kannattaa toista alkaa vääntämään...

Mulla ja pikkuveljillä ikäeroa 1v10kk ja 6v eikä oo tullu riideltyä kummankaa kaa juurikaan, tottakai on normaalia että välillä tulee kinaa mut ei mitää isoa. On ollut vaan kiva että on ollu sisaruksia ja varsinki vanhemman veljen kaa ollaan leikitty paljon yhessä..

Takaisin