Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää ryhmä on kyllä niin ihana kun tänne voi kirjotella mistä vaan ja monia kiinnostaa ne asiat oikeasti kun taas omaa ikä ryhmää ja ymmärrän sen täysin :D harvalla oikeasti perhe haaveet mielessä tässä iässä:)!

Hah, asiasta toiseen, mä ostin yhdeltä tyypiltä pojalle vaatetta, lupasi postittaa ja tänään soitti että paketit on mennyt sekaisin ja mulle on tulossa tytön vaatteita :hilarious: no ei siinä, siinäs tulee, uskon muutenkin että jos raskaana nyt olen niin tulee tyttö :rolleyes: vaikka jos päättää saisin niin tulis poika, mutta mies taas haluaisi tytön niin ei ole väliä kumpi tulee :) ainakin on tytöllekkin vaatetta :joyful:

Niinpä! Mun omassa kaveripiirissä mää oon ensimmäinen joka lapsen saa ja kukaan muu ei edes oo ilmassut että haluaisi vielä vähään aikaan. :cat:

Tää ryhmä on kyllä niin ihana kun tänne voi kirjotella mistä vaan ja monia kiinnostaa ne asiat oikeasti kun taas omaa ikä ryhmää ja ymmärrän sen täysin :D harvalla oikeasti perhe haaveet mielessä tässä iässä:)!
Oon niin samaa mieltä sun kans! :) ja muutenkin tää koko foorumi on ollut mulle hyväksi kun saanut kysellä tyhmiä esikoista odottaessa yms :D

Meille lupailtiin tyttöä sillon rakenneultrassa, mut en oo uskaltanu ku yhden mekon vasta ostaa kun osa sanoo että kaikki oireet ois poikaa ja maha näyttää poikaa. :) tässä taas tämä et en toivo mitään koska pessimisti xD mies tahtoi alussa poikaa mutta otti hyvin tyttöuutisen ja nyt on aivan mielissään hommaamassa tavaraa isin pikku prinsessalle ja juttelee mun mahallekki niin :dummy1:

Joku vuosi sitten oli tuo intti juttu niin että valtio maksaa asunnon vuokran/puolet siitä, mutta asunto piti olla hommattuna 3kk ennen inttiin lähtöä. Näin ainakin mun miehen kohdalla oli näin, toki ei sillon asuttu yhdessä.

Tääläkin mietitään että miten pärjätään sitten kun tipun hoitovapaalle. Nyt kuitenkin noin 300€ isommat tulot ja ei silti meinaa riittää :/ meillä on autolaina ja vuokra. Sitten tulee näitä vakuutuksia ja ruoka on kallista vaikka koittaa halpaa ostaa. Etenki vauvan ruoat ja maito :/

siks se oli varmaan kavereistakin alussa outoa käydä kylässä kun vauva oli syntynyt kun en puhunut muusta kuin vauvan liittyvistä asioista ja muista mitkä ärsytti esimerkiksi raivosin monesti kaverilleni siitä kuinka suihkusta tullessa vaatehuoneeseen maitoa tuli kun lehmältä pitkin lattiaa ja se kyllä raivostutti:D ja ihmekkös kun kaverit viipykin kylässä sen 10 min ja lähti xD

Ja tuohon lapsilisään että me on vielä käytetty kaikki kyllä elämiseen ja pojan menoihin mutta toiveena ois kun sais tilin perustettua, että vois vaikka 10-20€/kk siirtää sinne säästöön poikaa varten

Mua mietityttää et miltä ne supistukset tai harkat tuntuu kun kokemustahan mulla ei oo ennen tätä nii hankala sanoa onko supistellu vai ei, ja se tuntuu olevan joka tutun ja sukulaisen eka kysymys että "kui oot voinu onko supistellu?" Mut en osaa vastata :facepalm: tuntee ittesä nii pöhölöks näitte juttuje kans.

Meillä on mennyt nyt elämiseen lapsilisät, mutta tulevaisuudessa uskon säästäväni pojalle ainakin osan lapsilisästä.

Ja tylli, noinhan tuo inttijuttu menee normaalisti, mutta vuokra kokonaan ja osa elämisestä kustannetaan puolisolle, jos he ovat naimisissa tai avoliitossa ja yhteinen lapsi. Ja kelan sivuilta luin, että jos on muuttunut elämäntilanne tai kunnon syy, maksetaan vuokra vaikka muuttaisi vasta intin aikana. :)

Mä vihasin olla raskaana, mutta silti mä ikävöin sitä. :D

Mua mietityttää et miltä ne supistukset tai harkat tuntuu kun kokemustahan mulla ei oo ennen tätä nii hankala sanoa onko supistellu vai ei, ja se tuntuu olevan joka tutun ja sukulaisen eka kysymys että "kui oot voinu onko supistellu?" Mut en osaa vastata :facepalm: tuntee ittesä nii pöhölöks näitte juttuje kans.

Mä mietin ihan samaa, mutta kyllä sen sitten tunnisti kun supisteli.. :D mulla alkoi jo rv20 paikkeilla supistella esim. Kävellessä.

Mä mietin ihan samaa, mutta kyllä sen sitten tunnisti kun supisteli.. :D mulla alkoi jo rv20 paikkeilla supistella esim. Kävellessä.

Joskus maha on sillai kovana mut se ei oo koko maha vaan jostai kohtaa, äiti sano että supistus mut musta se tuntuu enemmänki siltä että vauva työntää pyllyä tai päätä johki kohtaan kovasti. Ja huomaa kyl et vauveli viihtyy enempi oikialla puolella mahaa ja tuohon kylkiluitte alle tulee monesti kova kohta jonka vois pyllyksi tai pääksi mieltää. :) mulla tulee pitempiä matkoja kävellessä alamahaan hetkittäisiä kipuja mut yleensä loppunu hetken päästä ja on pystyny jatkaa kävelyä. Ärsyttävä vaan kun ei uskalla isoja lenkkejä ottaa vaikka kovasti tahtos kävellä ja lenkkeillä. :banghead:

Mulla ainakin meni koko maha kovaksi, eikä oikein pystynyt kävelemään vaikka halusi. :D oli aika menkkakivun tapaisia, mutta ei kumminkaan ihan samanlaisia. :)

Hei te ketkä ootte nyt raskaana tai ootte olleet, ootteko tunteneet ittenne yksinäiseksi? Mähän oon itse vasta viikoilla 10+5 ja nyt on jo kavereiden käytös mua kohtaan muuttunut. Ennen mua on pyydetty mukaan ihan vaan vaikka kauppareissulle maitoa ostamaan mut nyt ei mitään. Itse saa olla yhteydessä/väkisin sopia treffejä jos haluaa tekemisissä olla. Mua jotenkin kummastuttaa että kun eihän tää raskaus vielä ees näy päällepäin, että eivät ne kai vielä ees voi ajatella ettei mua VOI pyytää mihinkään jne... Jos yrittävät jotenkin "hienovaraisia" olla niin epäonnistuvat kyllä :grin

Joku myös kysyi, että miten on raskaudesta pystynyt nauttimaan. Itse en toistaiseksi juurikaan - nukun huonosti ja sitten kolottaa joka paikkaa ku vanhalla ihmisellä, oksennan, ruoka on kamalaa mutta sitä on pakko syödä, verenpaineet heittelee ja pyörryttää, välillä vissiin just noiden verenpaineiden takia tuntuu että pumpussakin ois vikaa ja vaikka mitä :D Ainoo nautinto on ollu nukkuminen, on kyllä nyt raskaana varsinkin niiiiiiiiiiin hyvät unenlahjat enkä mä varmaan tekis muuta ku nukkusin jos vaan saisin :grin Ehkä tää tästä vielä ottaa helpottuakseen!

Nannaaa on kyllä ikävää et kaverit tuollain "ujostelevat" raskauttasi. Mulla on parhaan kaverin kans käynyt sillain et siitä ei oikeen kuulu mut sit ihan yllärinä yks kavereistani jolla on elämä ihan lapasista lähtenyt on alkanut pitämään paljon yhteyttä kun kerroin raskaudestani :) käydään mökkeilemässä, pelaillaan, shoppaillaan ja jutellaan :p tuntuu että hän jopa enemmän tästä mun raskaudesta höpisee kuin minä xD on heitellyt nimi ehdotuksia, höpöttäny babyshowereista yms. Oon kyllä ollut ihmeissäni miten hän on niin mukana tässä :p

Mä en tuntenut itseäni yksinäiseksi vaikkei oikei kavereita ollutkaan. Viihdyn kyllä ihan hyvin yksikseni, mutta nyt kaipais jotakuta samanhenkistä äiti ihmistä jolla olis aikalailla saman ikäinen lapsi kuin meidän esikoinen niin olisi leikki kaveria. Kyllä me välillä käydään vapaa muotoisessa perhe ryhmässä jossa poika saa leikkiä muiden lasten kanssa, mutta itelle ei sieltä ole kaveria löytynyt.

Yksinäisyys iski niikö täysiä päin naamaan kun muutin tänne korpeen xD asuin siis enne pohjoispohjanmaalla 250km täältä. Kaikki kaverit ja oma perhe/suku jäi sinne. Nyt siis päivät menee kotosalla kun en täältä ketään tunne ja en oo ottanu selvää onko täällä edes mitään mahdollisuuksia tutustua jossain paikoisa uusiin ihmisiin. Kotipaikkakunnalla kavereita riitti ja harvoin tarvi yksin olla. Muutenki oon tosi huono olemaan yksin niin nytkun on pakko niin on muutamat itkut itketty sen takia. Ja ukko on töissä joka päivä 12-20h niin ainut seura täällä on ruoka telkkari ja mun kaks kissaa. :crybaby2

Takaisin