Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo tänne vaan!

Tuli vaan mieleen että te ketkä ovat raskaana tai lapsia on jo niin kutsutaanko teitä ihan sanalla äiti vai nuori äiti?

Joo tänne vaan!

Tuli vaan mieleen että te ketkä ovat raskaana tai lapsia on jo niin kutsutaanko teitä ihan sanalla äiti vai nuori äiti?

Hyvä kysymys, mua ei varmaa olla kutsuttu mikskää. :D

Tervetuloa Riikkarii! Kiva kun tulee uusia keskusteluun mukaan :)

Ei mua oikeastaa kukaan ole koskaan sanonut nuoreksi äidiksi.. o_O

Eihän sitä tiedä nassutin, kuulostaa ainakin lupaavalta :wink varsinkin jos sulla ei nuo oireet liity menkkojen alkamiseen? Mulla ei ole koskaan ollut rinnat näin turvoksissa, siksi onkin toiveet aika korkealla :rolleyes:

Tervetuloa Riikkarii! Voi juku ois kyl siistiä jos teillä tärppäis! :) ja mua ei oo kutsuttu viel oikee mikskää äiti välillä kysyy miltä tuntuu tulla äidiks mut ei kukaa sen enempää :D

Tervetuloa mukaan Riikkarii! :) miten on raskausaika mennyt? :)

Marsupilami ja nassutin teillä kummallaki nii lupaavia oireita! :) Voi kunpa nyt tärppäis kaikilla kuumeilijoilla! <3

Tervetuloa mukaan Riikkarii! :) miten on raskausaika mennyt? :)

Marsupilami ja nassutin teillä kummallaki nii lupaavia oireita! :) Voi kunpa nyt tärppäis kaikilla kuumeilijoilla! <3

Ihan äidiksi on kutsuttu.
Ja tsempit piinailijoille, toivotaan plussia!
Meillä ollaan kohta viikon verran syöty foolihappoa, yritys senkun alkaa lähenee..

Hyvin on mennyt :happy: iha alussa oli pahoinvointia ja aika paljon huimausta. Nyt kun viimenen kolmannes alkanut niin huimaus on tullut uudestaan kaveriksi ja välillä tuntuu että ei pystyisi hengittämään tarpeeksi. Jospa helpottaa kunhan laskeutuu :dead: plus nukkuminen on hankalaa kun pissalla ravataan jatkuvasti ja kyljellään nukkuminen on aina ollut itselle hankalaa.
Alku on mennyt ihan sika nopeaa mutta nyt aika tuntuu vaan matelevan. Hirvee hinku saada vauveli jo syliin :Heartred

Kamala kun jo viikon verran ollu tunne että pitäs päästä synnyttää tai että haluaisin jo :D no jos nyt malttasivat pysyä sinne rv 36 viikolle ainakin oisin tyytyväinen :)Harmittaa vähän, että en oo hirveesti nauttinut kummastakaan odotus ajasta se ei vain ole minun juttu, mutta kaikkihan me ollaan erilaisia :)

Riikkarii, voisko huimaus johtua alhaisesta verenpaineesta? Vai onko vaan sitä ettei saa kunnolla hengitettyä? Mulla nimittäin viime raskaudessa oli usein kovaa huimausta joka johtui matalasta verenpaineesta.(jtn 90/60) Salmiakki siihen auttoi :D

Riikkarii, voisko huimaus johtua alhaisesta verenpaineesta? Vai onko vaan sitä ettei saa kunnolla hengitettyä? Mulla nimittäin viime raskaudessa oli usein kovaa huimausta joka johtui matalasta verenpaineesta.(jtn 90/60) Salmiakki siihen auttoi :D

Niin määkin aluksi epäilin, mutta koko raskauden ajan mulla on ollu tosi hyvä verenpaine. Mittarinki sain kotiin että seurailla paineita mut hyvänä on pysyny arvot.

Täällä vähän mietinnässä miten oikeen teen kun lapsi synty joulu-tammikuussa ja mies on vielä mahdollisesti intissä silloin. Asun siis nyt vanhemmilla väliaikaisesti kunnes lapsi syntyy, mutta sen jälkeen en tänne huusholliin halua jäädä koska minun ja vauvan lisäksi täällä oisi 8 ihmistä ja kaks räksyttävää koiraa...

Lähinnä mietityttää elämisen kustantaminen sillä aikaan kun mies on lopun ajan armeijassa, eli pääsee vasta joko huhti tai kesäkuussa. Miehen nimiinhän sekin kämppä menisi koska olen lapsen synnyttyä vielä 2kk 17-vuotias :D Pärjäänkö noilla perus kelan tuilla jos sotilasavustusta ei saa? :D

Tiukkaa tulee varmasti olemaan mymlan ja jokainen penni harkinnan mukaan käyttöön. Muuta en osaa sanoa kun meilläki vasta tulevaisuudessa tää inttiin meno :dead:

Meillä mies lähtee armeijaan ens vuonna kesällä, lapsi ois sitten vajaa vuoden. Onneksi menee tuohon hoikankankaalle eli välimatka on noin 30km. Sen tiedän että intti maksaa meidän vuokran/ miehen osuuden. Ja varmasti saa ylimääräisiä vapaita kun lapsi on. :gen053 vähän vaan hirvittää ku ukko tahtoo kuskiksi ja vuoden pestin, niin jos hällä jalat kestää niin lapsen kans ollaan kaksin vuoden verran. Ja valmiiksi vähä surettaa että tuona aikana lapsi oppii niin paljon uutta yms niin mieheltä jää kokematta osa. :crybaby2

Tiukkaa tulee varmasti olemaan mymlan ja jokainen penni harkinnan mukaan käyttöön. Muuta en osaa sanoa kun meilläki vasta tulevaisuudessa tää inttiin meno :dead:

Meillä mies lähtee armeijaan ens vuonna kesällä, lapsi ois sitten vajaa vuoden. Onneksi menee tuohon hoikankankaalle eli välimatka on noin 30km. Sen tiedän että intti maksaa meidän vuokran/ miehen osuuden. Ja varmasti saa ylimääräisiä vapaita kun lapsi on. :gen053 vähän vaan hirvittää ku ukko tahtoo kuskiksi ja vuoden pestin, niin jos hällä jalat kestää niin lapsen kans ollaan kaksin vuoden verran. Ja valmiiksi vähä surettaa että tuona aikana lapsi oppii niin paljon uutta yms niin mieheltä jää kokematta osa. :crybaby2

Intti on kyllä monella meilla ikävään aikaan kun lapsia on tulossa :( Meilläkin pahimmassa tapauksessa ollaan vauvan kanssa kaksin puol vuotta - sen näkee sitten kauaksi määrätään sinne. Mies haluaisi olla saman vuoden siellä :(

Meillä miehen kanssa on nyt välimatkaa 140 km :crybaby2

Meillä kela maksaa vuokran miehen intin vuoksi + tosi hyvät tuet muutenkin, että luulis teilläkin mymlan, kuhan muutatte siitä huolimatta saman katon alle?

Eikä meillä mies saa ylimääräisiä lomia vaikka lapsi on, kun sieltä kysyi. Ilmeisesti lapsen olisi pitänyt syntyä palveluksen aikana että ois vapaata saanut.

Ja kelahan maksaa vaunut, rattaat, kaukalot ja istuimet, syöttötuolit yms, palveluksen aikana. Tiettyyn määrään asti siis. :)

Meillä kela maksaa vuokran miehen intin vuoksi + tosi hyvät tuet muutenkin, että luulis teilläkin mymlan, kuhan muutatte siitä huolimatta saman katon alle?

Eikä meillä mies saa ylimääräisiä lomia vaikka lapsi on, kun sieltä kysyi. Ilmeisesti lapsen olisi pitänyt syntyä palveluksen aikana että ois vapaata saanut.

Ja kelahan maksaa vaunut, rattaat, kaukalot ja istuimet, syöttötuolit yms, palveluksen aikana. Tiettyyn määrään asti siis. :)

Saman katon alle kummatkin muutettaisiin taas kun lapsi on syntynyt. Ennen inttiä asuttiin n. vuosi yhdessä, mutta mulla ei ollut silloin varaa maksaa puolia vuokrasta (koska ollaan vaan kihloissa eikä ole vielä lapsia) miehen intin aikana joten muutin vanhemmille. Lapsen synnyttyä olisi taas tarvetta omalle kämpälle :)

Ilmeisesti isä saa vapaata noin kaks viikkoa kun lapsi on syntynyt :)

Takaisin