Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mites täällä jaksellaan?:) itellä starttas tänään rv 26 ja vielkin ihan kaame pahoinvointi :s semmonen olo, että eikö tää ikinä lopu :D
 
Mites täällä jaksellaan?:) itellä starttas tänään rv 26 ja vielkin ihan kaame pahoinvointi :s semmonen olo, että eikö tää ikinä lopu :D


Oi sä oot jo noin pitkällä.:happy: Tuo pahoinvointi on kyllä tosi ikävää, tsemppiä sulle kovasti! :)
 
Tänne kuuluu ihan hyvää. Vähän väsynyt vaan oon! :D vielä vähän reilu 2vk rakenneultraan, en jaksaisi odottaa. :)
 
joo nää viikot menee ihan vauhilla :o tai kun miettii et jos nää syntyskin oikeesti sen kk ennen laskettua sinne on enään 10 viikkoa jälellä :D mutta nyt on tän viikon ollu tosi paljon mahan kovettumista ja kaikkea muita kipuja että huhu .. Mulla on ens viikon perjantaina ultra niin sit taas nähdään onko kasvua tullut ja miten paljon:)
 
Huuu teillä on jo noin paljon viikkoja!! :)

Mites täällä, jälkitarkastuksessa kaikki ok, vauva terve ku pukki :)
Ite lähin just akuutista antibioottikuurin kanssa ku multa löyty angiina :| Mut onni onnettomuudessa, ei oo äityny pahaks vielä ku huomattii alussa :-)
 
Oho kun ootkin jo pitkällä julia97, tuntuu ettei siitä ole edes kauaa kun plussasit :eek: mutta onhan se 9kk oikeastaan aika lyhyt aika että äkkiähän se on ohi, tai ainakin itellä meni esikoisen odotus nopeaan ja tuntuu että nytkin on jo la ovella, vaikka onkin vasta 29.5, mutta tuntuu että siihen on kovin lyhyt aika :wideyed: voi toki olla että aika hidastuu loppua kohden :hilarious:

Tänään on rv8+3, ja hyvin on mennyt, väsyttää ja huonoa oloa tulee jos ei muista syödä joka välis :confused: mutta eipä ole tarvinnut kertaakaan harkita oksentavansa, että sinällänsä helppoa olemista :) paitsi että hermot on aika kireällä ja oon myös itkuherkkä. Ärsyttäviä tunteita kun itkettää ja hermostuttaa välillä ihan turhasta...:confused:
 
Vähä unohtunu tämä ketjun seuraaminen ko ollut vauhdikkaita viikkoja pojan kanssa ja 1v.synttäreitä yritetty siinä sivussa koettaa järkkäillä.

Aika menee hurjaa vauhtia kyllä kun tuntuu että moni teistä vasta hetki sitten plussasi ja nyt suurinosa on jo vikalla kolmanneksella, huihui!

Me päädyttiin jättämään ehkäisy nyt meneillään olevan kierron jälkee, loppuvuosi tjoittaillaan ja katellaa jos ei ennen sitä oo tärpänny ni ruvetaan ihan kunnon yrityspuuhiin ensi vuonna sitten :D
 
Täällä järkkäillään ristiäisiä ja siivoillaan ja järkätää kämppää hullun lailla :) huomenna 1kk neuvola. Meijä vaavi on vaa alkanu olee aika itkunen iltasin. Vissii mahaansa itkee. Nukkuu yöt iha jees mut päivän unet on tosi lyhkäsiä pikku pätkiä ja pitäs saaja sylissä nukkua. :( muutenki vähä tuntuu et raukka ei oo ilonen tai onnellinen hereillä ollessa ollenkaan, tissillä ja nukkuessa hiljaa ja jos hereillä muttei sylissä nii hirveet raivarit vetää. Hirvittää et kuin kauheessa huudossa vietetää ristiäiset kun ei taho rauhottua kenenkään muun sylissä ku mun.
 
^en tiiä lohduttaako yhtään mutta mein poika itki suurimman osan kasteesta, mun syliin rauhottu hetkeks, mutta kukaan ei välittäny ko noi on vielä nii pieniä yleensä ristiäiste aikaan eikä siihen paljoa pysty vaikuttaa kuinka käyttäytyy. Mutta nimi saatiin pojalle ja se on tärkein :):
 
Riikarii: meidän poika huusi koko kasteen ajan ihan täysiä. :D olisin alunperin halunnut pitää pojan omassa sylissäni tai miehen sylissä, mutta mies halusi veljestään sylikummin..

Että jos kovasti jännittää, niin pidä vauva omassa sylissäsi kasteen ajan! :)
 
Tiuhtimus, tärppionnea! :)

Riikkarii, onko vauvalla ilmavaivoja? Meidän poika alkoi noin kuukauden iässä mahaansa huutamaan ja ilmavaivoja oli paljon, apteekista haettiin Cuplaton tippoja ja siitä oli apua. :) Ne ensimmäiset 3kk oli haastavaa aikaa juurikin mahan/suoliston takia joka ei vielä kunnolla ollut kehittynyt, tsemppiä!

Ja mitä ristiäisiin tulee, meillä poika ei huutanut, mutta pappi kun piti herkän puheen niin samaan aikaan poika alkoi piereskelemään ja väänsi kakat niin kovaa, että koko sali raikui ja keneltäkään ei jäänyt epäselväksi mitä tapahtui. "Toimituksen" jälkeen pojalta pääsi hyvin tyytyväinen huokaisu ja hymy perään, oli pokassa pitelemistä. :D Kuulosti jopa siltä, että kakat olisi tullut vaipoista läpi ristiäismekkoon, muttei onneksi tullut. :grin
 
Onks sulla Riikkarii kantoliinaa? :) Jos vauva rauhottuisi siihen ja saisit samalla kädet vapaaksi :) Meillä on nukuttu (ja muutenkin hengattu) päivittäin liinassa, kun semmonen sylivauva tuo vieläkin on. Nyt ehkä 1v jaksaa jo paremmin olla lattialla tutkien keittiön kaappeja eikä kyllä enää niin viihdykään liinassa. Tsemppiä, kyllä se varmaan pian helpottaa! Mäkin muistan et siinä alussa oli masuvaivoja ja ihan semmonen ruplatus kävi mahasta.

Tiuhtimukselle plussatuulia!

Joo äkkiä se 9kk menee lopulta. Se on yks hujaus vaan!
 
Riikkarii suosittelen vyöhyketerapiaa jos on masuvaivoja. Mie käytin 3x ja sen jälkeen rauhoittui. Myös ku käytti pari PV ennen ristiäisiä niin poika oli rauhallinen sitten ja nukkuki osan juhlista.

Täällä menee hyvin mutta arki on tosi kiireistä. Päivät täyttyy vauvan kaa seurustelusta, ulkoilusta ja kotitöistä. Onneksi saa yöt levättyä hyvin kun poika menee nukkuu 22-23 ja herää 09-10.30 ja syö yön aikana pari kertaa enään. :)
 
Täällä voidaan ihan hyvin, aika helpolla oon pääsyt tän raskauden kanssa :D 30+0 <3 syysloma alkaa tänään ja sen jälkeen on vähän päälle viikko koulua ja äippäloma alkaa :) Eilen opiskelijakaverit oli järkänny mulle babyshowerit ja mä vaan itkeä pillitin :D Vauva on ollu pää alaspäin jo päälle kuukauden ja hienosti riehuu ja kasvaa :)
 
Takaisin
Top