Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Te joilla mies armeijassa ja ootte hakenut kelan erityisavustusta lapsen hankintoihin niin mitä kaikkea kela korvannut ja minkä summan edestä? Vaunut ollaan hankittu 350€ niin mietim että voidaankohan hakea vielä kaukaloon ja telakkaan raha.
 
Te joilla mies armeijassa ja ootte hakenut kelan erityisavustusta lapsen hankintoihin niin mitä kaikkea kela korvannut ja minkä summan edestä? Vaunut ollaan hankittu 350€ niin mietim että voidaankohan hakea vielä kaukaloon ja telakkaan raha.

Meill makso kaukalon mut ei telakkaa koska 'Emme katso telakkaa tarpeelliseksi menoksi' :D ja korvas synnytyslaskun ja vaunut on nyt menossa sinne et saa nähä maksaako sen 551€ :D
 
Mua jännittää kauhiasti! Ollaan vauvan kans lähössä kahestaan mun kotipaikkakunnalle 300km päähän kohta ajamaa. Jotenki tuntuu et aina ku mies on meijän kans nii vauva on ku enkeli ja sit ku ollaa kaksin nii se vaa rääkyy enkä muka osaa hoitaa sitä. :D nii jännään nyt et kui tuo ajomatka onnistuu.
 
Te joilla mies armeijassa ja ootte hakenut kelan erityisavustusta lapsen hankintoihin niin mitä kaikkea kela korvannut ja minkä summan edestä? Vaunut ollaan hankittu 350€ niin mietim että voidaankohan hakea vielä kaukaloon ja telakkaan raha.

Mä ostin syöttötuolin 42e ja korvasi kokonaan ja rattaat 320e ja korvasi vaan 160e. XD huoh
 
Mies vielä tän pari kk armeijassa ja kaukalo on mutta telakkaa olla mietitty siihen tai ihan kokonaan uutta kaukaloaki kun tuo on vanha vm 2011 niin mutta on kyllä jos ei telakkaa korvaa :/
 
Mies vielä tän pari kk armeijassa ja kaukalo on mutta telakkaa olla mietitty siihen tai ihan kokonaan uutta kaukaloaki kun tuo on vanha vm 2011 niin mutta on kyllä jos ei telakkaa korvaa :/

Mä ostin mun kaukalon ja telakan aikoinaan semmosessa "paketissa" vielä tarjouksesta, että mitenköhän olisi sen korvannut. :D

Ja mä tekisin noitten hankintojen kanssa silleen, että kaikki mikä pitää muutenkin ostaa niin ostan nyt ja koitan hakea sitä tukea. Saa sitten jos saa, niin ei siinä mitään menetä kun on muutenkin pitänyt ostaa. :) eli kaikki mahollinen mistä on pieninkin epäilys, et vois saada niin hakee.

Mä koittaisin kyl hakee telakkaaki, koska toikin voi olla ihan erilailla jollain toisella joka päättää/hyväksyy noita juttui..
 
Mua jännittää kauhiasti! Ollaan vauvan kans lähössä kahestaan mun kotipaikkakunnalle 300km päähän kohta ajamaa. Jotenki tuntuu et aina ku mies on meijän kans nii vauva on ku enkeli ja sit ku ollaa kaksin nii se vaa rääkyy enkä muka osaa hoitaa sitä. :D nii jännään nyt et kui tuo ajomatka onnistuu.

Hyvin se menee :) meilläki mulla samat fiilikset et äidille rääytää ja huudetaa mut isille ollaa enkeliä ja hymyillää vaa :D
 
Me tehtiin miehen kanssa viikonloppuna päätös, että pikkukakkonen voi tulla, jos on tullakseen. Kyllähän mua vähän ehkä pelottaa, että miten ihmeessä mä jaksan kahden alle 2-vuotiaan kanssa, mutta niin moni muukin on pärjännyt, että miksi en minäkin pärjäisi. Sitäpaitsi vaikka me ollaan annettu vauvalle lupa tulla, niin eihän se tarkoita sitä, että mä heti tuun edes raskaaksi, sillä ei esikoisestakaan heti tärpännyt, vaikka sitä me ihan kunnolla yritettiin. :)
 
Sohwia, kiva kuulla! :) Meillä esikoiselle ja uudelle tulokkaalle ikäeroa tulee 1,5 vuotta joten kyllä vähän jännittää, etenkin ne ensimmäiset kuukaudet. :nailbiting: Mutta positiivisin mielin eteenpäin, kyllä tästä selvitään (ja pärjätään)! :)
 
Tärppionnea Sohwialle, minkä ikäinen esikoinen sulla on? :)

Mullakin noille murusille tulee ikäeroa vuosi ja 1kk. :p ei pelota eikä jännitä enää yhtään, kun on toi mies. <3 se on kun äiti pojallekkin.
 
Ite hirmusesti myös miettinyt että milloin sen toisen tekis kun tää ensimmäinen on syntynyt :D Periaatteessa en haluis olla heti taas raskaana, mutten haluis hirveen isoa ikäeroa max 4-5.
 
Meki ollaa puhuttu et toinen ois kiva :) mut molemmat ollaa kyl sitä mieltä et ei ennen ku tää lapsi on vuoden ikänen et sit katellaa uusiks :)

Toivottavasti tärppäis pian sohwia! :)
 
leipälapio: Meidän esikoinen täyttää kuukauden päästä vuoden. ❤ Sulla on ihana asenne, mun täytyis ottaa susta oppia. :) Eivaan kyllä mä jotenkin vaan luotan, että selvitään miehen kanssa kahden pienen lapsen kanssa. :)
 
Jos stressi ja jännitys iskee kunnolla päälle että miten tulee jaksamaan/pärjäämään kahden pienen lapsen kanssa, niin lohduttaudun ajatuksella, että nämä pienet kun kasvavat niin nopeasti, niin ei mene kauaa kun lapsista on toisilleen seuraa. :) Ehkä äitikin saa välillä levätä (tai tehdä rauhassa kotitöitä) kun pienet leikkivät keskenään eikä äidin tarvitse olla koko ajan lattialla leikkimässä. :p Mulla ja mun siskolla on ikäeroa 1v 1kk ja aina ollaan oltu kuin paita & peppu, joten kovasti toivon että suht pieni ikäero kun tulee olemaan, saisivat lapset toisistaan leikkikaverin, tukea ja turvaa. :)
 
leipälapio: Meidän esikoinen täyttää kuukauden päästä vuoden. [emoji173] Sulla on ihana asenne, mun täytyis ottaa susta oppia. :) Eivaan kyllä mä jotenkin vaan luotan, että selvitään miehen kanssa kahden pienen lapsen kanssa. :)

Mäkin olin aluksi vähän peloissani, että mitä tästä tulee. :D pikku hiljaa se luottamus on tullut tässä raskauden edetessä! :)
 
Ihanaa Sohwia <3 pikaista plussaa <3

On. Mä lopetin 20.9. Minipillerit, 2.10. Loppu vuoto, 6.10. Oli seksiä ilman kumia, 12.-14.10 vaaleanpunasta vuotoa ja nyt ei oo ollu mitään? Onkohan mul kierto ihan sekasin? Koskakohan menkkojen pitäs alkaa? Mä oon merkinny womanlogiin et 19.9-25.9 olis ollu menkat ja 26.9-2.10 ois ollu menkat. Ni sen mukaan toki näyttää et mun kierto olis alkanu 26.9. Ja nyt olis womanlogin mukaan kp 23. Mut nii? En oikeen sit tiedä..
 
Takaisin
Top