Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jep! :D helpompi se on tänneki laittaa viestiä, ku tuskin koskaan tulee käveltyä vastaan. tai jos tullaan nii ei tiietä sitä koska ei tiiä miltä kukaki näyttää :D

Niipä!!! :D ai kauhee ku valittaa et haluu uusii kavereita mut ei uskalla tavata hahaha :D
 
Mäkin oon sen verran ujo tekee aloitetta, että ei varmaan ole edes järkeä ladata tota. :Dd
 
Osaisko pilvikirsikka sanoo mitää apuja meijän ongelmaan kun vauva tahtoo nukahtaa tissille parin imun jälkeen ja jää kuitenki nälkäseksi. Oon herätelly sitä vaipanvaiholla ja muuten nostelemalla ja vaihtamalla rintaa mut uni tuntuu tulevan heti ku tissin saa suuhunsa. Sit kun nostaa siitä nukkumaan sänkyyn tai muualle niin herää ja alkaa huutaa nälkäänsä uudestaan. Nyt illalla luovutin ja annoin pumpattua pullolla n.70ml ja se meni hetkessä alas ja virkeänä vauva oli sen jälkeen puolisen tuntia ja nukahti itsekseen sitten. Miks se nukahtaa tissille niin helposti? Maitoa tulee edelleen paljon, vaikka muille jakaa. Jatkaa siis myös uniaan rinnalla vaikka ottaa tissin pois suusta mutta kun laskee pois sylistä alkaa huuto ja hamuaminen. :(
 
Haha niinpä. :D

No mutta kyllä mulla yleensä ainakin on helpompaa puhua kasvotusten kun pääsee siihen tilanteeseen. :D
Nii, kyllä mä varmaan jonkun huonon vitsin heittäsin ja tekisin tilanteesta vähä vielä kiusallisemman :D toki se on helpompaa sillon ku lapset on mukana, ku aina löytyy jotain puheenaihetta ja ainaki vois lapsille leperrellä jossei muuta :D
 
Tänään oli ultra taas B vauvan kasvun seurannan takia ja nyt siis rv24+5. A vauva oli kirinyt hyvin kiinni viikkoihin nähden. Viimeksi oli viikon pienempi laskettuunaikaan nähden ja nyt painoi 735g ja vastasin 24+4. B vauvalla taas huonontunut entisestään. B painoi nyt 525g ja vastasin 22+4 ja viime kertaan nähden kolmenviikon sisällä kasvanut alle 100g. Nyt ruvetaan seuraamaan hänen kasvuaan tiheämmin ja uus ultra 2 vko päästä. Kuitenkin molemmilla muuten kaikki hyvin ja vilkkaita molemmat<3 Toivotaan, että B vauva kirisi edes vähän seuraavaan kertaan ja kaikki olisi vielä hyvin :(
 
julia97, toivotaan että vauva B kirii kasvun suhteen! Ihanaa että muuten kaikki oli molemmilla hyvin. :)
 
Eikö noissa kaksosten mitoissa ole usein heittojakin, kun on vaikeampi mitata? Vai onko niitä vasta ihan loppuraskaudesta.

No toivotaan joka tapauksessa, että pikkuinen kirii sisaruksensa. :)
 
Siis joo onhan niissä yleensä koko eroja, mutta ei noin suuria :D ja siis alussahan oli n.4 pvä ero ja nyt on 2 viikon ja joka kerta kasvanut ! Mutta onneks seurataan nyt tiuhaan :)
Ja on erimunaiset:)
Suurin syy mistä koko ero voi johtua on B vauvan napanuoran kiinnittyminen istukan reunaan, joka voi olla puoliksi kalvossa kiinni ja A vauvan napanuora on keskellä istukkaa.
 
Osaisko pilvikirsikka sanoo mitää apuja meijän ongelmaan kun vauva tahtoo nukahtaa tissille parin imun jälkeen ja jää kuitenki nälkäseksi. Oon herätelly sitä vaipanvaiholla ja muuten nostelemalla ja vaihtamalla rintaa mut uni tuntuu tulevan heti ku tissin saa suuhunsa. Sit kun nostaa siitä nukkumaan sänkyyn tai muualle niin herää ja alkaa huutaa nälkäänsä uudestaan. Nyt illalla luovutin ja annoin pumpattua pullolla n.70ml ja se meni hetkessä alas ja virkeänä vauva oli sen jälkeen puolisen tuntia ja nukahti itsekseen sitten. Miks se nukahtaa tissille niin helposti? Maitoa tulee edelleen paljon, vaikka muille jakaa. Jatkaa siis myös uniaan rinnalla vaikka ottaa tissin pois suusta mutta kun laskee pois sylistä alkaa huuto ja hamuaminen. :(

Tuo onkin kyllä hankala tilanne! Vauva pitäisi saada imemään tehokkaasti, mut uni meinaa viedä voiton.. Vauvoillahan tulee ensimmäinen tiheän imun kausi 3vkon iässä ja voi silloin asua tissillä (varsinkin illat on tankkaamisen aikaa), mut en tiiä onko teillä varsinaisesti sitä, jos nukahtaa melkein saman tien.. Ootko sä imetyksen tuen fb-ryhmässä? Sieltäkin vois saada neuvoa, koska täytyy sanoa että mä en osaa suoraan neuvoa mitään hyvää keinoa tähän.

Tässä vielä imetyksen tuen sivuilla aiheesta:

http://www.imetys.fi/index.php/tukea-tietoa/imetystietoa/mutta-vauva-se-vain-nukkuu
 
Julia toivotaan että kokoerot vielä tasaantuu! Hienoa et pääset usein ultrattavaksi ja pienten kasvua seurataan tarkkaan :)
 
Siis joo onhan niissä yleensä koko eroja, mutta ei noin suuria :D ja siis alussahan oli n.4 pvä ero ja nyt on 2 viikon ja joka kerta kasvanut ! Mutta onneks seurataan nyt tiuhaan :)
Ja on erimunaiset:)
Suurin syy mistä koko ero voi johtua on B vauvan napanuoran kiinnittyminen istukan reunaan, joka voi olla puoliksi kalvossa kiinni ja A vauvan napanuora on keskellä istukkaa.

Juu ja siis tarkoitin mittausvirheitä! :D huonosti selitin. :rolleyes:
 
Tuo onkin kyllä hankala tilanne! Vauva pitäisi saada imemään tehokkaasti, mut uni meinaa viedä voiton.. Vauvoillahan tulee ensimmäinen tiheän imun kausi 3vkon iässä ja voi silloin asua tissillä (varsinkin illat on tankkaamisen aikaa), mut en tiiä onko teillä varsinaisesti sitä, jos nukahtaa melkein saman tien.. Ootko sä imetyksen tuen fb-ryhmässä? Sieltäkin vois saada neuvoa, koska täytyy sanoa että mä en osaa suoraan neuvoa mitään hyvää keinoa tähän.

Tässä vielä imetyksen tuen sivuilla aiheesta:

http://www.imetys.fi/index.php/tukea-tietoa/imetystietoa/mutta-vauva-se-vain-nukkuu
Juups. Oon fb ryhmässä mut vierastan sinne kirjottelua kun yks tuttu on ottanu tän imetyksen omaksi saarnaamisen aiheeksi ja muutaman kerran sieltä apua kysyneenä hän tulee suoraa sanottuna moittimaan tapojani ja näitten jälkeen kyselee vielä yksärinä että miten on mennyt ja lisää saarnaa tulee imetyksen tärkeydestä ja kuinka on väärin antaa pullosta maitoa, oli sitten korviketta tai omaa maitoa.
Tänään on mennyt hiukka paremmin, muutaman kerran annoin pullosta vähän ja sitten rinnalle johon taas nukahtaa hetken imun jälkeen. Nyt illasta vauva on ollut virkeänä myös rinnalla. Jospa olisi joku ohimenevä vaihe.
 
Takaisin
Top