Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa mukaan sadelmiina93! :) mä niin tiedän sen tunteen kun kroppa haluaa olla raskaana, kohtu oikein huutaa kurjaa tyhjyyttään :hilarious:

Meilläkään ei ole mikään ideaali tilanne lisääntyä, kun mulla opinnot kesken, mies opiskelee aikuiskoulutukses ja on samalla työnhakija, mutta ei olla aina näin nuoria yms ja opinnot voi odottaa mutta esikoinen ei voi odottaa pikkusisarusta koska haluan että voivat leikkiä yhdessä. Rahallisesti pärjätään hyvin ettei senkään puoleen tartte murehtia :)

Oo ku on taas tullu paljon juttua teiltä :) Mä en pääse puhelimella kirjotteleen ja käyn vähän harvemmin koneella ni en voi kommentoida niin paljo ku haluaisin :/

Mulla raskaus etenee mukavasti. Nimiä ollaan kovasti mietitty ja luultavasti jo päätettykin! Mies on niin ihana, kun se on niin täysillä mukana tässä raskaudessa. Haluaa ehdottomasti tulla mukaan kaikkiin neuvoloihin ja joka päivä höpistään vauvasta. Silittelee mahaa ja puhutaan tulevaisuudesta <3 Ollaan puhuttu jo synnytyksestäkin :)

Tuosta linea negrasta: Mulla on ollut kans haalea linea negra jo pitkään. Viime syksynä huomasin sen kunnolla ja epäilin olevani raskaana. Oli aika "selvä raskausoire" :D Jostain hormoneistahan se johtuu, mutta voiskohan tulla vaan siitä, että toivoo raskautta niin paljo? Nyt raskausaikana se on vaalentunu eikä oikeestaan ees näy :o

Tänään 5v pikkusisko vaan nosti mun paitaa ja sanoi että mulla on iso maha :Dd

Tietääkö/tajuaako, että oot raskaana? :)

Miehen siskontyttö on 2-vuotias ja ollaan puhuttu hälle, että meille on tulossa vauva. Viimeksi kun mentiin käymään, niin hän huuteli jo ovelta meijän nimiä ja kirkkaalla äänellä "vauva!". Hän unohti asian hetkeksi ja myöhemmin syömässä alko pälyillä ympärille ja levittelemään käsiä ja totes ihmetellen "ei vauvaa" :) Ei ihan tajua, että menee hetki ennen kun tullaan vauvan kanssa :)

Mun pikkuveli on neljävuotias ja tajuaa jo vähän paremmin. Hän tulee aina kokeilemaan potkiiko vauva ja kysyy miks sulla on noin iso maha. Sitten virnistää ja sanoo "koska siellä on vauva". Kovasti myös pohtii kaikenlaista, niin ku kuuleeko vauva meitä ja voiko siitä tietää, onko se tyttö vai poika. Viimeksi se jotain heitteli kiviä maahan ja kysy yhtäkkiä "pelästyykö vauva tätä". Mä sit kerroin, että ei pelästy, mutta oikein kovista äänistä se voi säpsähtää. Veli alkoi sit hakkaamaan maata lapiolla ja kysyi "potkiiko se juuri tällä hetkellä?". Niin ihania nuo lapset <3

Silloin kun mä olin raskaana niin Miehen siskon poika 3v kans aina kyseli "missä vauva, koska se syntyy""ei sitä vauvaa oo vieläkään täällä" :grin

M:n s:n poikan kans toivoi joskus rv13 että syntyis jo. Kerroin sitten että toivottavasti ei synny vielä kun on niin valtavan pieni ettei osaisi vielä itse hengittääkkään :)

Ens Maanantaina pitäis alkaa menkat ja tänään ollut kovaa polteta ja kramppausta alaseljässä ja pakaroissa (niin kuin supistukset synnyttäessä), ja myös kipuilua vatsassa muttei mitään verrattuna selkäkipuun :arghh: mitä tämä voi olla? Onneks en ole vielä testaillut jospa sieltä olis tullut haalea plussa ja nyt sitten alkava varhainen keskenmeno :oops: vai voiko näin varhain kipuilla tällälailla? o_O kun varmaan vasta kiinnittynyt lähipäivinä jos olisi tärpännyt...

Miehen siskontyttö on 2-vuotias ja ollaan puhuttu hälle, että meille on tulossa vauva. Viimeksi kun mentiin käymään, niin hän huuteli jo ovelta meijän nimiä ja kirkkaalla äänellä "vauva!". Hän unohti asian hetkeksi ja myöhemmin syömässä alko pälyillä ympärille ja levittelemään käsiä ja totes ihmetellen "ei vauvaa" :) Ei ihan tajua, että menee hetki ennen kun tullaan vauvan kanssa :)

Mun pikkuveli on neljävuotias ja tajuaa jo vähän paremmin. Hän tulee aina kokeilemaan potkiiko vauva ja kysyy miks sulla on noin iso maha. Sitten virnistää ja sanoo "koska siellä on vauva". Kovasti myös pohtii kaikenlaista, niin ku kuuleeko vauva meitä ja voiko siitä tietää, onko se tyttö vai poika. Viimeksi se jotain heitteli kiviä maahan ja kysy yhtäkkiä "pelästyykö vauva tätä". Mä sit kerroin, että ei pelästy, mutta oikein kovista äänistä se voi säpsähtää. Veli alkoi sit hakkaamaan maata lapiolla ja kysyi "potkiiko se juuri tällä hetkellä?". Niin ihania nuo lapset <3

Sisko on hyvin tietoinen vauvasta :D Aina kyselee milloin vauva syntyy :D Kysyi eilen että olenko mä sitten sen vauvan äiti. Kuulemma myös vauva ois tyttö siskon mielestä.

Mullaki 4v pikkuveli mutta on ihan eri maata :D ei uskalla koskea mahaa, eikä myöskään aio leikkiä vauvan kanssa kun "ei se osaa ja sillä ei oo käsiä" :D Mut jos näkee että vauva potkii ni sit silmät leviää lautasen kokosiks ja "WAAAAU siskon maha tanssii" :D On kyllä muuten ottanu Enon viran hyvin vastaan kyselee paljon ja jos äidillä on sijaislapsia ja ne on kova äänisiä ni sit kuuluu "SHHHHHH siskon vauva haluaa nukkua" :D Lapset on kyllä ❤❤❤❤

Oli pakko tilata raskauskeijulta rtestejä kun en tiedä jaksanko odottaa maanantaihin asti, mulla on tällä hetkellä vain 1testi laatikossa odottamassa :rolleyes: jos ne testit vaan saapuisi vlopuksi.

Mitähän nassuttimelle kuuluu? Karvainen vauva taitaa pitää kiireisenä? :)

Kp 23/28 :nailbiting: en tiedä maltanko ens viikkoon vai testaanko jo vloppuna, kun ollut sellaisia oireita että olis tärpännyt :woot: tosin pelkään että kun kerta näin varahin on oireita niin ei mitenkään voi liittyä raskauteen :oops: esikoista odottaessa oireet alkoi vasta kun menkat oli jo pari päivää myöhässä.

marsupilamin kans mennään melkein samoilla, täällä kp 24/27-28! Mitä oireita sulla on? Ja sama pohdinnassa, että malttaisko sitä oottaa ens viikkoon vai testaisko jo viikonloppuna ja oottelis sitte rauhassa tädin tuloa :nailbiting:

muoks. kp 24 eikä 23, vaikka eipä tuolla niin suurta merkitystä :grin

Rinnat turvoksissa. Miehen mielestä sen ihan näkee että oon raskaana kun vatsa on turvoksissa häpykummusta asti justiin samalalailla kuin esikoista odottaessa :D on ollut myös ajoittaista pahoinvointia ja poltetta/kramppeja alaseljässä ja pakaroissa (tästä oon kyllä enemmänkin huolissani kun muistuttaa vahvasti supistuksia).

Mä oon pelotellut miestä että "kuinkahan monta vaan tulee, kun kerta vatsa jo nyt näin iso" :joyful: ja mies pelottelee mua että"kuinkahan pitkällä vaan oot" , :rolleyes:
mutta muistan kyllä että joskus on ollut turvotusta alavatsalla ennen menkkoja ja sitten on ollut vuoto tosi runsasta o_O

Heipsan! Kehtaako tänne ängetä mukaan vielä 20v akkeli? Esikoista odotellaan saapuvaksi syyskuussa, LA on 22 päivä. Sotkamossa asustellaan, muutettiin miehen työn perässä kesäkuussa ja itse valmistuin nyt keväällä parturi-kampaajaksi. En tunne täältä ketään vielä joten kaikki yksin oloaika -miehen ollessa töissä- menee todellakin yksin ollessa kotosalla, joten olis kiva jutskailla täällä porukan kans. :)

Takaisin