Henkinen kypsyys ei ole iästä riippuvainen. Ei se ikä takaa hyvää vanhemuutta, eikä se myöskään rajoita sitä.
Ilkeät kommentit on joskus hankala sivuuttaa, oli ihmisenä kuinka vahva tahansa... joskus ne vaan kolahtaa takaraivoon liian kovaa. Yleensä ne, jotka tuomitsevat ja jauhavat sontaa, ovat niitä epävarmimpia ja katkerimpia kaikista. Itse olen koittanut ajatella, että jos minun mollaamiseni parantaa jonkun onnettoman päivää, niin antaa palaa vaan :D
Olen itse 22v ja odotan nyt esikoistani, viikkoja on 18+3. Olen aina ollut pieni ja siro, huimat 153cm pitkä, mikä monesti saa etenkin vanhemmat kanssaihmiset erehtymään iästäni. Viimekesänäkin kysyttiin, mitä tälläinen pikku tyttö juoksee illalla ilman vanhempia... "Herra hyvä, asun avopuolisoni kanssa omistusasunnossa, enkä ole kuuten vuoteen asunut vanhempieni kanssa. Toki jos mieltänne rauhoittaa, voit soittaa äidilleni" kyllä muuten ukko hiljeni
Nyt kun maha näkyy jo aika selvästi, olen saanut osakseni jos jonkinmoisia katseita ja kommentteja. Huvittavaa sinänsä, että ihmiset peruvat puheensa heti kuullessaan ikäni. Sekö minut sitten määrittää ihmisenä ja äitinä?
Onneksi osaan lyödä näille tantoille luun kurkkuun olemalla kohtelias ja asiallinen sekä perustelemalla kantani kaikkeen, itseasiassa nautin niistä tilanteista kun mammojen naamat venähtää :D
Ja mitä noihin th:den kamaliin kommenteihin tulee, avatkaa ihmeessä suunne! Ei kukaan ansaitse tuollaista kohtelua. Napakka huomautus inhottavasta ja epäasiallisesta kommentista hiljentää varmasti tädin kuin tädin neuvolassa. Toivottavasti ette joudu tälläistä enempää kohtaamaan.