Oi kun muiden vauvat menee helposti nukkumaan [:-]
Meillä nukutaan perhepedissä, koska tyttö ei suostu nukahtamaan/nukkumaan pinnasängyssä. Meidänkin sängyssä nukkuu yleensä vain, jos itse olen vieressä. Paitsi tänään, kun piti lähteä kesken päiväunien neuvolaan, silloin kyllä koisi täydessä unessa vaikken ollutkaan vieressä [:D]
Ollaan kokeiltu tassutusta, alkaa itkeä, eikä rauhoitu. On otettu syliin itkun alkaessa ja laitettu takaisin rauhoituttuaan. On hetken aikaa rauhassa, alkaa itkeä eikä enää rauhoitu syliinkään. Ollaan kokeiltu nukuttaa syliin ja laittaa sitten sänkyyn. Ollaan oltu ilmeisesti liian nopeasti laittamassa sänkyyn, koska herää ja alkaa itkeä eikä enää rauhoitu. Harso kasvoilla alkaa vaan ärsyttää. Tuttia ei syö, joten siitäkään ei ole iloa.
Jos siis haluan saada lapsen nukkumaan, on tissi"tainnutus" ainoa vaihtoehto. Neuvolan täti kyllä sanoi, että pitää olla kova ja antaa lapsen vain huutaa, mutta ei mulla ainakaan hermot kestä sitä, että tyttö raivon vallassa rääkyy sängyssään ja lopulta nukahtaisi itkuunsa - jos nukahtaisi... Tosin, kuultuaan meidän tytön kunnon itkun neukkutäti totesi, ettei yhtään ihmettele, ettemme huudata lasta, on hänellä sen verran tempperamenttia (eikä huudatettaisi, vaikka itkisi huomattavasti pienemminkin).
Ei sen puoleen, ainakaan mulla ei ole univelkaa, kun itsekin tulee torkuttua vauvan kanssa [:D] Ja öisin tosiaan nukkuu suhteellisen hyvin ilman tuntikausien valvomista, joten voisi asiat olla huonomminkin [:)]