Nukuttaminen

Meil on joku hiton aivomyrsky taas alkanu. Just ku pääsin sanomasta et ku menee melkeen syömättä yötki niin nyt on syöty taas kaks yötä 4 tunnin välein. Illalla huudetaan vähintään 45min ennenku suostuu nukkumaan. Iha väsyny mut ei vaan malta rauhottua.
 
Minusta taas tuntuu et meiän aivomyrskyvaiheet sattuu päiväsaikaan...poika nukkuu päivällä ainoastaan 30 minsaa kerrallaan...Noin 3 päikkärit yhteensä välillä vaan kahet kun ei malta käyä illasta nukkumaan...illalla menee noin klo 20 nukkumaan ja herää nykyisin klo 5-6 maidolle...sit nukkuu max 2 h jollei olla menossa mihkään heti aamusta...

Yleensä nukahtaa ihan helposti omaan sänkyynsä silityksen ja hyvän yön toivorusten jälkeen...
 
Meillä poika nyt kipeenä ja viime viikko oltiin reissussa. Luulin et noi 30-40 min unet johtu ympäristön muutoksista ja nyt flunssasta, mut tosiaan taas vois olla kyse noista myrskyistä. On kyllä tosi rasittavaa kun ei ehdi tekee unien aikaan mitään, ei ainakaan lepäämään, vaikka tällä hetkellä öisin joudun valvomaan pojan takia tosi paljon. Huutaa vähän väliä, syö tosin vaan kerran.
 
Neccu: meilläkin raavitaan päätä ja hierotaan silmiä, mutta vaan silloin, kun tosissaan väsyttää, eikä suostuta nukahtamaan. On tää varsinaista salatiedettä, pitäis saada tarpeeksi väsyneeksi, että nukahtaa heti, muttei kuitenkaan liian väsyneeksi, kun sitten käy niin ylikierroksilla, ettei nukahda... Neiti kun oppi konttaamaan, niin yöt muuttui entistä levottomimmiksi... huoh.
 
Meillä ollaan vaiheessa, että rinnalle nukahtaminen ei onnistu helposti, mutta mitenkään muutenkaan ei osaa nukahtaa. Ja pitää odottaa ekan unisyklin (30min) ohi, ennenkuin voi nostaa omaan sänkyyn. Pitäisi varmaan alkaa opettaan jotain muuta nukahtamistapaa, siis sinne omaan sänkyyn. En vaan jaksa kuunnella huutoa, niin menen siitä mistä aita on matalin...  välillä kyllä huutoa joutuu siltikin kuuntelemaan, kun typy ei ole enää nälkäinen, mutta on väsynyt= ei halua syödä mutta ei osaa nukahtaakaan. Tällöin sitten kanniskellaan sen aikaa, että tulee uudestaan edes pikkuisen nälkä ja malttaa tulla rinnalle..

Onko kellään muulla vielä tän ikäisenä (reilu 5kk) tätä ongelmaa?
 
Meillä edelleen nukahdetaan tissille. Eilen oli poikkeus ei huolinu enää tissiä mut ihme kyllä kun pistin sänkyyn niin kerran kävin kääntämässä takasin selälleen ja sitten oliki jo nukahtanu ku kävin kattomas. Joskus kun ei ole meinannu nukahtaa olen istunu sängyn vieres ja pitäny kättä hartian päällä aika jämäkästi ja poitsu on siihen  nukahtanu, nii ja pitää mua kädestä kiinni :D Saa  nähä mitä sitä sitten ku ei enää tissille nukahda. 

 
Meillä menee ilta niin et eka imetän sit keitellään puuro ja syödään sitä. Tämän jälkeen laitetaan yövaippa ja yöpuku sitten poika vaan sänkyyn unilelu kainaloon ja poika nukahtaa sinne välil joutuu tutin laittaa mut muuten ihan itsenäisesti nukahtaa välil höpöttelee 10 min enne ku tzippaa mut tzippaa ku ei mee vieree.. Yhes vaihees lauloin pojal iltasin mut tuntuu vaan et se piristyy turhaa jos sil lauleskelee.. Iltasadun vois kyl ottaa josai vaihees kuvioihin..
 
amie kirjoitti:
mutta olen kyllä sitä mieltä, että on tehtävä niin, kuin kullakin hetkellä hyvältä tuntuu.

Samaa mieltä! Ikinä ei voi tietää mitä seuraava ilta tai yö tuo tullessaan ja sitä on valmis tekemään mitä tahansa että lapsi saa nukuttua, ja tietysti itse. Mä aina ajattelen jos nukahtaminen tai nukkuminen menee huonosti, että tää on taas joku vaihe ja kestää hetken. Kyllä ne täyden unen yöt on päivä päivältä lähempänä:)
 
Takaisin
Top