Nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja suvitus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä pitäs unikoulu kans kai alottaa jossain vaiheessa, mut ootellaan varmaan miehen lomaan joka 3 viikon päästä, siihen mennessä kun sais iltatissin vaihettua pulloon niin pystys mieskin nukuttaa sitte kaverina

Meidän unikoulun lopputulos on hieman kaksijakoinen. Imetykset väheni yhteen yössä, siinä neljän viiden maissa, ja tämä siis käytännössä ilman huutoa minään yönä. Nyt olen minäkin päässyt takaisin omaan petiin ja silti hyväksyy muun rauhoittelun, eikä syliin tarvitse nostaa. Eli jättimenestys tämän osalta! Mutta samalla yöt on menneet vielä enemmän hulinaksi kuin ennen, hyvä kun kolme varttia nukkuu kerrallaan.. Mutta eletään toivossa, että tämä on vain uuteen totuttelemista vielä!

Meilläkin olisi miehen joululomalla tarkoitus aloittaa unikoulu.. Alkaa jo vähän jännittämään. Eniten mietityttää jos tyttö aikoo kauankin itkeä ennen kuin nukahtaa niin miten sitä oikein kestää kuunnella ettei ota syliin heti :( Ettei toinen tunne oloaan turvattomaksi, vaikka siinä vieressä ollaankin. Mä ajattelin että aion imettää kyllä aamuyöstä jos kovin itkee. Vaikka th:n mielestä puolivuotias ei tarvitse yöllä ruokaa mutta luulen että mun tissiposki kaipaa sitä kyllä vielä.. Ei kuitenkaan koko yötä, niinkun tähän asti joten kuitenkin innolla odotan että saadaan tyttö vihdoin omaan sänkyyn nukkuun. Vaikka nyt jo tuntuu ikävältä pientä kohtaan niin tiedän että unikoulu tulee oleen kaikille helpotus :)

Meillä poika alottaa useesti noin tunti/pari nukahtamisen jälkeen lohduttoman itkun. Siihen ei tutin antamiset auta vaan välillä pitää nostaa olkapäälle ja poika rauhoittuu vasta kun avaa silmät. Näkeeköhän huonoa unta vai mistä mahtaa johtua? Yöllä ei enää monesti tissiä syö, mutta heräilee kyllä ja itkeskelee.

Takana pari yötä taas tuttina, välillä poikanen nukkui jo jonkunlaisia pätkiä ihan vaan vieressä mutta varsinkin viime yönä taas ähistiin hirveästi ja sain olla vaihtamassa syöttöpuolta melko usein, tai siltä ainakin itsestä tuntuu. Unikoulu ei tule kysymykseen ainakaan toistaiseksi, yhtään ylimääräistä huutoa ei kaivata yöllä kun ei tyttökään kovin häävisti nuku. Täytyy vain ajatella, että tämä on vaihe ja nämä on näin pieniä vain hetken...

Meillä on nyt nukuttu pari viikkoa huonosti flunssan jälkeen. Ihan kuin tyttö olisi tottunut tiheämpään heräilyyn :( Ihan yksi tai kaksi entisen laista vain 3 syötön yötä on nyt ollut. Tällä menolla meilläkin on tarvetta unikoululle. Tietty myös normaalisti hyvin nukkuva poika on nyt jostain syystä välillä heräillyt. Haukotus.:goodnightVaiheitahan nämä joo, mutta silti väsyttää.

Joo meilläkin valvottiin viimeyönä paljon :dead: Puoliyhteen valvottiin ja niistettiin, kunnes tuli limainen oksennus ja saatiin unta. Sängynpäätyä nostettiin reilusti! Siinä sitten nukuttiin viiteen ja heräiltiin seurustelemaan ja naureskelemaan o_O Noin tunnin verran siinä sitten yritettiin vuoroin äitiä vuoroin isiä saada hereille! Lopulta tunnin leikkimisen jälkeen tyttö simahti!
Hieman meinaa olla hutera olo kun ei ole moiseen tottunut :wacky: Mutta räkää siis tulee ja paljon, käytiin apteekista rohtoja ja uusi niistäjä. Kuumetta ei ole ollut. Säälittää toinen pieni ku silmät punaisena koittaa touhuta ja räkää on pitkin poskia :sad001 Toivon mukaan olisi kuitenkin nopeasti ohi menevää tämä meidän flunssailu!

Meillä on myös flunssa ja viimeyönä nukuttiin maksimissaan 2h putkeen.. Tänään ollaan otettu lääkettä, niistetty ja nukutaan pää koholla eli toivottavasti nukutaan vähän paremmin tämä yö! Paranemisia iltatähden lapsukaiselle!

Hitto. Heräsin kauheaan vesikuuroon, ikkunapelti oikein rämisi. Kunnon tuulennujakka oli myös samaan aikaan, ihan kuin kesällä ukkoskuuro.. Pojalla kuulostaa nenä olevan tukossa ja yskittää. Tytöllä tuo alkoi viime viikolla eikä veikka näköjään säästy, ihmehän se tietysti olisi ollut jos olisi säästynyt. :/

Kiitos kisumami ja Salme! Jaksuja siulle kisumami, toivon mukaan paranette tekin pian! Salmen pienelle myös paranemisia jo aloittelevaan flunssaan !

Täältä myös kisumamin pikkuiselle paranemisia. Tarvii kokeilla itsekin ensi yönä jos poikanen nukkuisi edes hetken omassa sängyssään, jos saisi sängynpäätyä vähän koholleen. Voi tuota yskää. :/ Tytölle olen antanut hunajaa, mutta eihän tälle voi sitäkään antaa.

Voi raukkoja flunssaisia! Oon jotenkin ajatellut vaan, ettei näin pienet sairastele, mut näköjään pitää varautua, että voi se flunssa tännekin iskeä..

Kiitoksia! Yöllä heräiltiin taas tunnin -kahden välein mutta nyt otin päikkäreille viereen sitteriin nukkumaan ni johan nukuttiin melkeen 3h ja yksi tutin ojennus vaan välissä! Sitterissä saa hyvin osittain istuvaan asentoon , niin nenä aukeaa!

Takaisin