Nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja suvitus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä meillä huomaa tytöstä jos liikaa päivällä nukkuu, mutta muuten ei kyllä. Nyt on aika varmaa että nuo hampaat siellä kukuttaa :)

Viime yönä eka unipätkä 1h ja sen jälkeen nukkuikin vieressä. Niinkuin joka yö. Kauanhan tätä jaksaa, itellä joka päivä särkee päätä ja kolottaa joka paikkaa kun täytyy yöt toimia tuttina :( Nukun tosi huonosti kun tyyppi häseltää vieressä, välillä kitistään kun tissi luiskahtaa suusta ja potkutellaan jaloilla ja heilutellaan käsiä. Oisko 4kk hulinoita mutta sais loppua jo kun tätä on kestänyt monta viikkoa. Ainiin, alas tullut kaksi hienoa hammasta, jokseenkin teräviä. Tissit kiittää aamulla koko yön kestävästä imuttelusta ja puremisesta.

Mutu, että lapsi nukkuu yön levollisemmin, jos nukkunut pitkät (jopa "liian" pitkät) unet pihalla vaunuissa. Sen verran Arvo Ylppö olen, että pihalla nukuttaminen on aivoille hyvää hoitoa. Nukkuisin itsekin makuupussissa ulkona viileässä mielelläni. Tai no, tässä tilanteessa nukkuisin kyllä missä vaan, jos olisi mahdollisuus....

Itsekin mielelläni vien pojan vaunulenkin jälkeen jatkamaan unia parvekkeelle. Missähän se sitten nukkuu kun vaunukoppa jää pieneksi.. Tietääkö joku käykö Carenoihin joku pehmeä kantokassi? Tuo oma kantokoppa on kyllä surkean pieni.

No ens yönä näkee miten menee, kahdet pitkät päikkärit nukuttu (2.5&1.5) pihalla ja nyt on taas kohta jo tunnin nukkunu rattaissa pihalla.. saas nähä miten vaikuttaa yöuniin.. toivotaan parasta

Olisihan se ihanaa, jos olisi sellainen vauva, joka nukkuisi paikallaan olevissa vaunuissa useampia tunteja. Mutta kun ei nuku kuin hyvin harvoin. Enkä itse jaksa juuri tuntia pidempään pyöriä vaunulenkillä kodin lähistöllä, kadut on nyt jo vähän turhan tuttuja (lue: tylsiä). Siinä ajassa ehtisi kotona tehdä vaikka mitä, tai saisi muuten vaan omaa aikaa. Utopiaa meidän perheessä!

Edelleen Emma nukkuu yöt yhtä huonosti, mutta olen sentään tajunnut päiväsyötöillä tarjota aina kerralla yhden tissin sijaan molemmat. Ehkä raukka on ollut nälkäinen ja tankannut siksi yöllä lisää. Yhdenkään tissin jälkeen Emma ei ikinä ole kitissyt tai antanut muita nälkämerkkejä, joten en ole älynnyt antaa vielä toistakin syötäväksi. Tänään päivällä syöntiväli on ollut normaalia pidempi, mutta yöuniin en vielä ole huomannut vaikutusta. Jään seurailemaan tilannetta ja toivon parasta! :)

Muokattu viimeksi:
Emppuliina, niin sama fiilis täällä. Viime aikoina on tuntunut, kuin olisi täysin äärirajoilla jaksamisessa. Vauva nukkuu rinnassa kiinni yöt, eli käännän kylkeä vähän väliä, ja jos erehdyn nostamaan vauvan omaan sänkyynsä, herää aika pian kiukkuisena. Hyvänä yönä tämä menee näin, huonoina vauva kitisee mitä milloinkin. Aamulla seiskan jälkeen esikoinen herää virkkuna, että missä on leikit ja puurot ja milloin lähdetään ulos. Mies on lähtenyt töihin. Itse olen nukkunut ehkä muutaman kunnon sikeän tunnin, ainakin siltä se tuntuu. Olo on kuin suohirviöllä. Siinä se aamu menee, vauva alkaa pikkuhiljaa kitistä aamupäiväuniaan ja esikoinen turhautua kun ei heti ole päivä täynnä toimintaa. Nyt täytyykin mennä...

Mua helpottaa kun tietää, että muillakin ollaan suohirviöitä. Että tällasta tää on. Mun vauva onneksi nukkuu vaunupäikyt ilman pakkokävelytystä ja nyt onnekkaasti mies tämän päivän kotona. Eli olen saanut vain kölliä sängyssä pukematta päivävaatteita. Söin peiton alla vanhaa suklaata ja vain hykertelen. Väsytti tajuttomasti mutta en osaa nukkua uneen saakka, silmät kiinni lorvailu virkistää mainiosti. Huolehdin tänään vain oman syömisen ja imettämisen -kun vauva mulle tuodaan tänne pesään. Tämän päivän voimin jaksan pitkälle. Jääkaapissa on ruuaksi eilisiä jämiä ja mies (pääsyyllinen kaikkeen! :D) saa toimia apinalaumansa johtajana tänään. Mua voi korkeintaan konsultoida.

GX Kuullostaapa ihanalta, kalsari päivä :wink Kummasti saa voimia jaksaa taas! Ihana juttu!
Meillä nukuttiin 9-3 ja vielä 4 tuntia lisää, käytiin lenkillä ja tyttö nukkuukin vaunuissa. Ihana aurinkoinen ilma on.
Perjantaina lähden shoppailemaan ikeaan :happy: Mietinkin että pitäiskö jo olla talvirenkaat alla, pitää mieheltä kysäistä :rolleyes:.
Nyt ootellaan ystävää kylään lastensa kanssa :happy:

Sympatiaa ja jaksamista kaikille univelkaisille! Meillä nukuttiin vaihteeksi hyvin. En tiedä, auttoiko unipussin kokeilu (ainakaan ei tarvinnut korjailla peittoa), tauko kasvissoseiden maistatuksessa (ainakin osasta tullut mahanpuruja) vai kuun, tähtien ja komeettojen asento, mutta kovin olen kiitollinen. Nyt jaksaa taas leipoa ja kutsua vieraita kylään.

Mä en enää tiedä hulinoidaanko meillä noita korvia, antibiootista aiheutuvia mahanpuruja, nälkää vai hampaita ehkä mahdollisesti kuun asentoa tai maailman menoa. Oli miten oli mutta aion olla tänään paska ja antaa pojalle velliä illalla. Nää 30min-1,5h unipätkät tappaa mut. Desperate times, desperate measures...

Tirlitan, vellissä ei ole mitään vikaa ja monessa maassa ruokailua suositellaan aloitettavaksi vellillä. Velliä siis naamaan testiin ja toivotaan että auttaa!

Anna vain ilman paska leimaa :wink Minäkin välillä illalla oon antanut kun tuntuu pysyvänki paremmin, ei puklaile niin paljoa kun kuitenkin illasta tankkaillaan :) Tyttö kun vielä tykkää riisivellistä. Neuvolalääkärikin sanoi, että voi antaa jos kerta lapsi siitä tykkää ja en usko että vellejä niinkään syödään sitten kun puuroa aletaan syömään :)
Toivotaan teille nyt parempia öitä! Tsemppii!!

Musta tuntuu että yöt vaan huononee jos mahdollista.. Eikä yhtään auta että tyyppi haluais istua koko ajan, sängyssä makuultaankin yrittää yläkroppaa nostaa ylös. Oppii kaikkea koko ajan niin kai sitä yöllä onkin levoton, voi toista. Päivällä nukutaankin kaks kertaa päikkärit ulkona :)

Meilläkin yöt vaan huononee :/ Vienna nukku ensimmäiset 3kk heräten kerran yössä 21-7.30. Mutta nykyään 2 tunnin välein.. Huhheijaa. Onneks sentäs päikkärit on tullut takasin. Vetäsee pitkiä päikkyjä vaunuissa.

LMK, meillä sama juttu. Oi niitä yhden heräämisen öitä on ikävä..

1-2h välein tissiä ja hulinaa. Kiva MUISTELLA sitä about kuukautta kun vauva nukkui omassa sängyssä pisimmän unipätkänsä.

Aamupäivät on ihan liian vähätuntisia. Hyvä, että enää ennätän saada vauvan pihalle päikyille ja itselle vaatteet päälle ennen kuin koululaislauma saapuu kotiin.

Siis oikeasti saan paljon voimaa jaksaa teistä hyvät naiset kun tiedän että en ole yksin tän yöhulinoijan kanssa! 1-2 h välein tissiä ja huutaa jos yritän tutilla rauhoittaa. En viiti koko taloa herättää joten tissi suuhun. Yleensä se yö sit meneekin niin että neiti lupsuttelee kainalossa koko ajan. Mikäs se vauvalla parempi paikka olisi, mutta oma selkä, niskat ja hartiat huutaa hoosiannaa!

Takaisin