Nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sophie82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin vielä hereillä ollaan... :) mua on oikeen ruvennut ahistaa, ku pitää mennä nukkuu. Tuntuu vaan inhottavaa kipua koko vatsan alueella ku kääntää kylkeä ja sitä kylkeä joudun koko ajan vaihtamaan ku puutuu paikat! :D oon jo tovin nukkunu eri päin sängyssä ku mies, ku silläkin tapana ruveta yöllä ahdistelemaan mua ja tulee aivan liki. Nyt saa halata mun jalkoja! :D välillä saa monosta ku on liia liki jalkaa. Hih, iha oikein sille. :D tarvis kyl yöllä nosturin, että pääsis sängystä paremmin ylös vessaan.

En oo viel kauheasti mitään synnytysunia nähnyt, mutta kaikkia muita häröjä unia kyllä näen... :)

Huoh.. klo 2.30.. voisko tää yö olla jo ohi... vatsassa möyrii; sekä likka, että suolisto. Jalat särkee ja asentoa en saa kohdalleen! Plus on jotenki vaa levoton olo! Viimeaikoina oon nukahtanu suht hyvin aina herättyä, mutta nyt luovutin ja lähdin keittiöön mahulle! Jospa kohta sitten taas.. :)

Mä nukahdin kyllä hyvin, näin unta synnytyksestä ja heräsin 2.30 yltäpäältä hiessä. Nyt koitan uuvuttaa itseäni, jos kohta sais uudelleen unta. On tää järjetöntä, onneksi on äitiysloma.

Mä hikoilen kuin pieni porsas. Ihan sairaan kuuma koko ajan...ja janottaa tolkuttomasti, vasinkin iltaisin ja öisin. Nytkin olen illalla vetänyt varmaan yli litran vettä ja edelleen janottaa. Vessassa juoksen vähintään 4-5 kertaa yössä. Nukkuminen sujuu kuitenkin ihan ok tästä huolimatta. Mun pelastus on toi ihana iso raskaustyyny, tollanen pötkylä jonka saa jalkojen väliin...

Huh, vai että mitenkä nukkuminen? :gen026
Viime yönä olin vähällä palelluttaa miehen kun ikkunat apposen auki, ja mä vaan kärsin tuskissani kuumuudesta. Pahimmillaan niinku saunassa istuis. Suonenvedot kiusaa melkein joka yö, ja on tosi kipeitä. Mulla helpottaa parhaiten se kun nousee istumaan ja jalat lattialle. Vessassa ja juomassa saa kans juosta vähän väliä. Tää on varmaan sitä valmistautumista tuleviin vauvaheräämisiin :p

Välillä nään mitä kummallisimpia vauva/synnytysunia. Yksikin minkä muistan, synnytin vauvan ja se roikkui napanuorasta jalkojen välistä. Mä sitten tutuilta kyselin, että onko tää nyt sitä synnyttämistä? Vastattiin vaan että ei oo. Siinä se vaan sitte roikku mukana kun jatkoin normaalia elämää :rolleyes:

Taas täällä huhuillaan unien perään... jossain vaiheessa aina luovuttaa kun alkaa havainnoimaa säryt, wc hädän ja nälän siinä pyöriessään. ..jos tota enää voi pyörimisekskään kutsua.. :D mut nam nam, yö palaa ja haaveilua tulevasta, oikeestaa ihan kivaa! :)

Masu ollut kova kun kivi koko yön ja vessassa on saanut rampata, joka ylösnousu yhtä tuskaa kun sattuu ja särkee. Nyt sitten pirteänä töihin... viimeinen virallinen työviikko..

Tsemppiä viimeiseen työviikkoon! :)

Nukkumisen kanssa on kyllä totaalisesti välillä ongelmia. Muutenkin valvottaa, pitää heräillä pissalle ja juomaan, on kuuma. Voitte vaan kuvitella miten äkänen oon miehelle jos herään sen kuorsaamiseen. :laughing002 Kohta teippaan jonkun tennispallon sen selkään, ettei pysty nukkumaan selällään. :grin

Mulla on tuo nukkuminen ollu äärimmäisen helppoa, pitää siis vähän brassailla :) Yhen kerran yleensä joskus 5-6 aikaan käydä vessassa ja juomassa, nukun hirveän sikiästi ja kuhan sopivan asennon löytää nii nukahan melkeen heti :D Ainuastaan muutama yö ollu vähän vaikeempia.. Ja tuo nukahtaminen ollu tosi luksusta ku ennen saatto mennä tunti-kaks kattoa tuijotellessa ja pyöriskellessä :D Tosin oon ruvennu kuorsaamaan niin että häirihtee kuulemma miestäki ja puhun ihan ÄLYTTÖMÄSTI unissani, viime yönäki heräsin siihen että huutelin koiraa... :DD

Täällä taas uneton yö takana... Alkuun pyöri työasiat mielessä, viideltä heräsin alavatsan poltteluun, ja sitten vauva sai hikan ja alkoi armoton möyriminen.. Hiki valuu kun pienellä porsaalla eikä mitenkään ole mukava asento. Kai sitä voisi vaan nousta ylös ja lähteä töihin aikasin siinä toivossa että pääsee ajoissa kotiin päikkäreille..

Sophie ei täälläkään nukuttu.. Tosin olin jotenkin mega pirteä aamulla kuitenkin (klo 5.30) ja kuudelta luovutunkin ja lähdin leipomaan sämpylöitä perheelleni aamupalaksi! Oli mies melko yllättynyt kun heräsi! :D

Mäkin olin "jo" 8 töissä, yleensä tulen vasta joskus 10 aikoihin. Nyt on väsymys niin armoton etten tiedä miten jaksan raahata itseni kotiin. Tuleepahan nukuttua pitkät päikkärit, se on varma se!

Toissa yönä viisi tuntia unta, eilen sit erehdyin tunnin nukkumaan päikkärit ja nukahtaminen olikin sit ihan sikavaikeaa. Aamulla heräsin kun isukki lähti töihin ja taas oli hankala nukahtaa. Omalta kohdalta lienee viisainta jättää ne päikkkärit väliin ja kärvistellä iltaan asti, on se niin perseestä pyöriä saamatta unta että mieluummin olen päivällä hereillä vaikka silmät ristissä ja nukun yöllä kunnolla.

Huoh.. Niin samoja fiiliksiä, kun kaikilla muillakin!
Hiki valuu, asentoa ei löydy, janottaa, pissattaa, närästää, vihloo ja kolottaa. Vauva myllää n. klo 01-02 asti yöllä, mies herää klo 05 töihin. Koko kesän ja syksyn olen mennyt sohvalle nukahtamaan: Parvekkeen oven saa auki, ja tyynyillä saa muokattua sellaisen asennon, jossa voi nukahtaa. :D
Tyynyjä on polvien välissä, selän takana, kainalossa, pään alla monta, ettei närästä jne.
Kohta saa toiset täällä flunssan, kun ovet ja ikkunat on auki, mutta mulla on aina vaan kuuma! :D
Unirytmejä ei ole ollut enää kuukausiin, mutta en ota mitään stressiä! Iltaisin on kiva pitää kättä vatsalla, ja kuulostella, että mitä se pieni poika siellä oikein touhuaa. <3
Päivisin otan välillä tunnin-parin tirsoja, jos väsyttää.
Mutta ei mene enää kauaa!!! Täällä la 12.10. eli rv 37 + 3 tänään. Lääkärissä jo arvioitiin, että kohta tulee.
Mun keho on ainakin jo tottunut pätkäuniin, joten tervetuloa vaan pikku valvottaja meidän perheeseen! <3

Lehdessä oli tutkimus, että pikkuvauvan vanhemmat menettää keskimäärin 3 h unta yössä siinä alussa. Mulle se oli hyvä uutinen, aina kotiinpäin, koska nyt menetän semmoisen 4-5 h.. Joten jos VAIN 3, olen ikionnellinen. ;) Yhdyn edelliseen kommenttiin, rytmi on niin sekaisin, että tervetuloa pieni rääkyvä sinappikone, ei tunnu missään.

Joo, täällä saadaan melkein riitoja aikaiseksi, kun on vähän erimielisyyttä siitä, että pidetäänkö kaikki luukut auki läpi yön (viime yönä +3c lämmintä..). Valvon about kolmeen yöllä ja sitten saatan torkahtaa hetkeks ennenkun onkin taas pissahätä. Joskus aamulla 05-06 nukahdan sitten kunnolla ja herätessäni n. klo 11 poden huonoa omatuntoa kun nukuin niin pitkään ja päivä menee hukkaan. Päivät on niin pitkiä ja tylsiä, kuin myös yötkin. Tulis se vauva, olis tekemistä ja ihmettelemistä, kun en näemmä nuku kuitenkaan.

Heips. Täällä ilmoittautuu myös yksi yökukkuja. On niitä öitä kun kivut ja kolotukset valvottaa ja sitten niitä kun käy vessassa mutkan ja tulee takaiain sänkyyn ja sitten tulee mietittyä asioita, jotka stressaa tai muuten miwtityttää. Että hienoo, sitten kun uni ei vaan enää tule. Liian monet yöt tulee valvottua monta tuntia ja sitten kun ei kehtaa lähteä keskelle yötä mitään touhuilemaan tänne kämppään kun mies sitten kuitenkin siihen herää... Terkkari tuumaili viime viikolla, että vauva alkaa jo mua valmentamaan tällä tavoin niihin yöheräämisiin sitten synnytyksen jälkeen. Minun puolestani voisi toinen pieni jo tulla vaikka seuraksi valvomaan kun ei kerran nukuta täällä ja pitämään välillä tuota isimiestäkin hereillä. :D

Mulla on kroppa ihan selkeesti ruvennut valmistautumaan valvomiseen ja lyhyisiin yöuniin! Tää on ihan käsitämätöntä. Mä voisin normaalisti nukkua vaikka 12 tunnin yöunet ja nousta huoletta vasta klo 11. Koskaan en ole itse herännyt näin aikaisin, kuin nykyään. Nykään herään jo klo 7 tai sitä ennen ja ihan automaattisesti! Koko pöivän oon juossu kaupungilla eikä edes väsytä tänään, vaikka päikkärit jäi ottamatta....Spooky...

Varmaan täälläkin alkaa vauvarytmi tulla. Inhoan suorastaan nukkumaan menemistä, kun tiedän puoleltayön alkavan sellasen vauvazumban. Ja tuo jumppailu kestääkin sitten ainakin kolmeen saakka ja siinä ei toivoakaan, että saisi unta. Sitten aamulla miehen herätyskellon pirahtaessa soimaan, alkaa itse olla suht pirteä niin vauva nukkua posottaa tyytyväisenä. Päiväunet alkaa painaa päälle viimeistään yhdentoista aikaan ja sitten nukunkin sohvalla pari tuntia. Sitten syön ja touhuilen mitä milloinkin jaksan ja taas viimeistään neljältä alkaa väsyttää, taas pari tuntia unta ja loppuilta hereillä. Turhauttavaa tälläinen pätkänukkuminen, mutta sitähän se sitten on pienen vauvan kanssakin. Onneksi olen aina ollut hyvä nukkumaan myös päivisin ja toivonkin, ettei vauva pidä niin ylikierroksilla, että päiväunistakaan ei tule mitään..

Täälläkin vauva alkaa touhuamaan puolelta öin ja johonkin kahteen valvottaa. Monesti sitten aamulla olen yrittänyt väkisin nukkua pidempään, mutta ei siitä mitään tule. Päikkärit ovat olleet ihan must lounaan jälkeen, paitsi tänään.

Takaisin