Nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sophie82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mulla on viime päivinä iskenyt aivan tajuton väsymys. olisko se nyt sit niin että se raskauden "paras" aika alkaa olee ohi ja viimehetken oireet alkaa yltyy ja väsymys painaa? viime yönä nukuin kevyesti 12h, ja nyt 4h hereillä oloajan jälkeen oon valmis menee nukkuu päikkärit :sleep011

Mullakin meinaa alkaa nukkuminen olla hankalaa. Iltapäivästä ja alkuillasta väsyttää, mutta illalla ei meinaa saada nukahdettua ja sit herään keskellä yötä katsomaan kelloa tai vessaan.. Mielelläni ottaisin vielä takaisin ne mahtavat unenlahjat mitä minulla oli, kun nukahtamiseen riitti, että lopetti höpöttämisen..

Samma här Sophie. Väsyttää jatkuvasti ja melkein joka pv olen nukkunut vähintään tunnin päikkärit. Yöunet voi hyvinkin olla tuo 10 h. Mun nukkuminen on alkanut olemaan vähän levotonta tosin ja unen laatu aika ajoin nukkumiseen ja tetoisuuden välimaastossa. Usein joku sama asia unessa junaa koko yön. Monta tuntia viime yönä yritin ratkaista jotakin kantokoppaan liittyvää asiaa ja pyörittelin sitä "ongelmaa" turhautumisen saakka kunnes nousin. Neuvolassa suositeltiin tuplaamaan joka toinen pv rautavalmisteet, josko jeesaisi väsymykseen vähän.

Nukkuminen.... :sleep002 nyt taas menny monta yötä pyöriessä... On jotekii ihmeellistä, että minä, joka rakastan hyviä yöunia, olen edes järissäni näin pätkäunilla. Viime yön saldo 4 kertaa vessassa ja kerran syömässä ja kerran netissä surffaamassa. Pyörimistä ja hikoillua.... Huomasin eilen, että alkaa vauveli olla hiljakseen päivisin, se taitaa nukkua sillon pidempään. Yöllä kun kylki vaihtuu, niin siihen havahtuu ja liikkuu. Meillä tulee olemaan sitten rytmit varmaan vauvalla ihan päälaellaan.... Nyt pari aamuna olen saanu kaksi tuntia katkeamatonta unta klo:8-10, kun koululaiset ovat lähteneet kouluun ja talo hiljentynyt. Nyt on kyllä väsähtänyt olo... :sad001

Itse en edes huomaa, että nukkumiseen olisi tullut jotain muutosta.. :confused005 Ainoastaan nukkumaan mennessä pikkuinen venyttelee niin, että tuntuu kuin olisi ilmapallo mahassa ja liikkuminen on hankalaa.. Itse asiassa ehkä nukun jopa sikeämmin, kuin ennen raskautta :grin

Kateeksi käy Tumeloa... viime yönä tuli nukuttua joku 4-5h, ja siihen väliin mahtui kaksi vessassa käyntiä...

Kaikista kamalinta on yollinen lihaskramppi eli ns. suonenveto MOLEMMISSA jaloissa yhtaikaa... Makaat siina sitten selallas ja puristat kasin molempia nilkkojasi ja uliset. Ja kramppi vain jatkuu ja jatkuu. Painajaista. :sad001

Nukkumisessa ei muuta ongelmaa, kuin et tarvii käydä kerran tai kaks yössä vessassa ja sittenkin nukahdan heti takaisia.
Silloin tällöin suonenvetoa, mut loppuu ku nousee seisomaan sille jalalle josta kramppaa.
Muutenkin ollut suht helppo raskaus ainakin vielä. :)

33 viikkoa täyteen tänään ja sen kunniaksi vauva ei nukkunut juuri lainkaan (tai siltä musta ainakin tuntuu) vaan myöri ja potki jatkuvasti, ja ruuvasi päätään virtsarakkoa vastaan... kroooh... yleensä kyljellään nukkuminen onnistuu, mutta viime yönä heti kun menin kyljelleni alkoi villit liikkeet niin lopuksi nukuin jotenkin puoliksi selällään peittojen ja tyynyjen seassa ne jaksot kun sai nukuttua :eek:

THANK GOD IT´S FRIDAY!!!

Nukkuminen on kyllä täälläkin alkanut olemaan entistä sekavampaa..vessassa juoksemista ja kummalliset unet, kuuma ja kylmä vuoroon perään, jano. Aamuherätyksenä suonenvedot. Sitten seuraavan päivän hajamielisyys ja krapulanien olo...not nice. Tosin unen laatua ja mukavuutta on parantanut ostamani raskaustyyny/imetystyyny! Ah, en voi nukkua ilman sitä. Ei ollut kyllä turha ostos se :) Ei taritse tunkea peittoja ja tyynyjä kylkii ja jalkojen väliin :)

Taas uneton yö takana. Eilen ei onnistunut päiväunet kun vauva meuhkasi niin kovin, ja nyt yöllä ei tullut uni, ja kun meinas tulla niin alkoi paikkoja kiristää ja särkee... Nyt antamaan paasto verinäyte, kotiin syömään ja mittaamaan verensokeri ja sitten pirteänä töihin

Omituisia ovat yöt, muutama yö menee aina vähillä unilla ja aikaisilla heräämisillä, onneksi väliin saa taas muutamat onnistuneet yöunet. Päiväunet on silti aivan pakolliset, kostautuu jos niitä ei ehdi ottamaan. Olen ollut kohta kolme tuntia hereillä ja jo nukuttaa niin, että alkaa silmät luppaamaan. Ja takaraivossa jyskyttää, että pitäisi tehdä jotain hyödyllistä, vaikka äitiysloma on lepoa varten. Siis siihen asti kun vauva syntyy!

Välillä saa nukuttua ihan kohtuullisesti, mutta viime yö oli taas vähemmän ihana. Eka sai herätä vessaan (onneksi edelleenkin vain kerran yössä), sitten kamalaan painajaiseen ja myöhemmin vielä helv...lliseen suonenvetoon, jonka seurauksena on kinttu ollut hellänä koko päivän.. Nooh, kohta päiväunille!

Oikeastaan noiden suonenvetojen takia oikein pelottaa venytella jalkaa. Vasemmassa kintussa tuntuu olevan ihan kuin joku jousi, joka on koko ajan jannittynyt ja jos sita koittaa venyttaa niin kramppi iskee heti...
Puoliunessa tulee venytettya koko kroppaa ja jalkaa ihan vahingossa ja se kostautuu heti.

Laitan aina kyljellaan nukkumaan ja heraan selallani. Olen lukenut, etta tuo selallaan nukkuminen olisi jotenkin vaarallista vauvan hapensaannille ja verenkierrolle. Mutta minkas sille nukkuessaan voi ?!?! o_O

Mulla on kans vasen jalka se joka kramppaa, aina. Selällään nukkumisesta kuulin hirveitä varotuksia ja kieltoja ettei niin saa missään nimessä olla, oli sitten sopivasti lääkäriaika tulossa ja kysyin miten asia on.. Niin kauan kun ei tule selällään olosta huono olo, se ei ole "vaarallista". Olettaisin, että ihminen vaihtaa unissaankin asentoa jos jotenkin päin ei voi olla ja kai sitä sit havahtuu jos on paha olla. Joskus oon heränny myös mahallaan (niinkään ei kuulemma saisi olla), mutta ehkä näihin kannattaa suhtautua ihan vaan maalaisjärjellä. Itse en ainakaan jaksa ruveta hysterisoimaan. :)

Meillä vauva on alkanut riehumaan heti kun meen kyljelleni, niin ainakin osa yöstä menee selällään jolloin vauva on hiljakseen... ehkä mä tainnutan sen hapenpuutteeseen... :eek:

Miksi selällään nukkuminen on vaarallista? Mahallaan nukkumisen ymmärrä, joo, mutta vahingossakin tulee selällään nukuttua. Kohta pitää alkaa nukkumaan pystyasennossa :)

Selällään kohtu painaa isoja verisuonia ja se voi aiheuttaa sitä huonoa oloa. Kohta on varmaan lopetettava nukkuminen ettei vahingossa nuku väärin. :)

Tää unirytmi on ihan syvältä, en saa unta (turha yrittääkään) ennen klo yhtä, silti pitäis olla hiljaa, ettei häiritte herkkäunista miestä, joka kaiken lisäksi unissaan kääntyilee hyvin likelle mua, suorastaan kietoutuu ympärille.. Sit potkin sitä kauemmas, että pystyis ees hengittään.. Yhden aikaan käyn vessassa, sit vauva herää ja mä yritän, etten ois huomaavinanikaan pientä pyörremyrskyä masussa.. Viimeistään neljän aikaan herään vessaan, 7 soi kello, nousen lähettään miehen töihin, palaan 8 nukkumaan, jos elukat antaa, yleensä ne riehuu hetken keskenään ja tulee sit kylkeen kiinni nukkuun mun kans. Eli 9 saan uudestaan unta ja herään 10.30-12 huonolla omallatunnolla, ku taas puol päivää menny hukkaan.. :/ No eipä oo ainakaan uus juttu, kun vaavi alkaa herättään itkemällä!
Asennosta: selälleen mäkin päädyn nukkuessa.. Vasen kylki on ainoo inhimillinen, oikeella kylellä alkaa helposti närästään.

Näättekö jo unia tulevasta? Mä synnytän vähintään kerran yössä.. :D

Takaisin