Nukkuminen (äidin, vauvan ja koko perheen)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elmiina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläkään ei yöllä huudettu, mut herääminen syömään on iloista lepertelyä ja kiljumista...Ja tyttö heräilee esim. joka yskäsyyn ja heti alkaa kujertaa, et ollaanko hereillä. JOKA aamu klo 5 vien pihalle ja menee n. puol tuntia, et sinne simahtaa. Sit nukkuukin vähintään 2h. Eli pitäskö siirtyä jo eri huoneisiin? Iteki nukun niin levottomasti, kun kuuntelen sitä pyörimistä sängyssä, et nytkö...

Samaa mietin, tosin meillä on olohuoneessa ollut jo alusta asti mutta omassa huoneessaan olis kauempana meistä eikä kuultais toisiamme niin hyvin.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Aattelin laittaa itkuhälyttimen päälle. Sen kanssahan nukun aamupäikkäreitäkin, et tyttö on vaunuissa pihalla ja ite oon sängyssä sisällä. Kyllä herään itkuun...

Meillä mennään nykyisin nukkumaan hillittömän raivarin kanssa :( Käytännössä huutaa itsensä uneen sylissä n. 20:00-21:30. Edelleen syö kerran yössä ja on aamuisin ihan pirteä jo 5:30-6:00, vaikka vanhemmat eivät olisikaan.

Paitsi tänään söi vasta 5:00 minkä jälkeen jutusteli oman aikansa, kunnes nukahti uudelleen ( ihme!) ja heräsi vasta 8:30. Itse olin ehtinyt jo syödä aamupalankin kerrankin rauhassa.

Mekin ollaan mietitty omaan huoneeseen siirtymistä, kun tyttö meinaa nykyään herätä miehen kuorsaukseen ja suht äänekkääseen kyljenkääntämiseen. Heräämisen estämiseen riittää, että otan tyttöä kädestä kiinni, mutta siinä vaiheessa joudun siis itse heräämään monta kertaa yössä.

Lisäksi neiti hyörii ja pyörii pinnasängyssään siten, että yleensä on aaamuisin kääntynyt pää jalkopäähän. Ja tuohon hyörimiseen minä tietenkin herään myös.

Siellä nyt lepää omassa huoneessa, omassa sängyssä. Pää pyöri puol tuntia, mut sit nukahti mun syliin ilman huutoja ja nostin sänkyynsä. Katotaan miten yö menee. Ehkä eka yö itkarin kanssa ja sit huomenna pois...riippuu miten menee. Laitettiin myös siihen tytön huoneeseen yhen nukuttava sänky, et voin siellä hoitaa myös syötöt, ni ei tuu tavaks päästä meiä väliin.

No on kyllä! Ihan mahtava toi ryömiminen! Toivottavasti on koti valmisteltu liikkuvaa vauvaa varten :)

Ryömimään? Vau! Täällä vasta harjotellaan asentoa. Pylly pitkänä ja kädet ojossa. Viihtyy myös kovasti lentokoneena. Tosin edessä pitää olla joku kiva kirja minkä voi popsia suuhun tai extra jännittävät verhot tai viherkasvi. Pitäs mutsin mennä viereen reenaamaan 'lentokonetta', niin ois hetkessä selkälihakset jiirissä!

Joo, no pitäs olla joo. Onneks ei vielä "tavoittele" mitään, paitsi viritinvahvistin ja äidin sanomalehti oli tänään kohteina...Ja liikkuminen onneks ei oo vielä niin joutusaa ja saattaa kesken matkanteon jäädä mutustelemaan jotain kohdalle sattunutta lelua. Päämäärätöntä siis. Mutta joo, turvatuotteita pitäs käydä ostaa, mm. pistorasian tulpat ja sellasia ovisalpoja nyt ainakin...

Meidän tyttö ei liiku mihinkään, kun nukahtaa! Ähisee ja heittelee päätä puolelta toiselle, kun yrittää vaipua uneen, mutta kun nukahtaa, niin kaikki liike pysähtyy. Yleensä nukahtaa selälleen x-asentoon niin leveästi kuin mahdollista (äidiltään oppinut). Tai sit kyljelleen niska takakenossa. Kiva vertailla näiden vauvojen tapoja toisiinsa kyllä :)

Ja huisia teillä jo meno Mammamaria. Meillä nukutaan tätä menoa varmaan vielä viisivuotiaanakin vanhempien sängyssä. Pinnasänky raahattiin meidän sängyn viereen, mutta tosi huonosti hän siihen nukahtaa. Helpommalla pääsee, kun nukuttaa keskelle parisänkyä. Siinä tyttö tuhisee nytkin...

Noniin. Yö kesti 19.30-6.30, välissä YKSI syöttö klo 00!! Eli ilmeisesti tyttö tarvitsi tuon oman kammarin syvempään uneen....tai sit tää oli vaan tuuria. No joka tapauksessa, niin monta hyvin rikkonaista yötä oli tätä ennen, et tää oli ihan positiivista! :)

Meillä on kans toi leveä x-asento, ja kääntää päätään puolelta toiselle, suloista! :)

Ja pakko kyl sanoa, et kyllä mä itekin tollasta rauhallisempaa yötä kaipasin, en ees muista, koska olisin nukkunut 6,5h ite putkeen...en ees loppuraskaudesta tainnut nukkua noin pitkää pätkää...

Tosi hienoa! jee :) Meillä taas tosi levoton yö takana. Mies oli pois ni pystyin onneks ottaa vauvan viereen ja nukkuikin mun kainalossa melkeen koko yön, välillä itkeskellen ja välillä tissitellen. Pidin käsistä kiinni koko yön ja naamat oli vastakkain ni pysyi joten kuten rauhallisena. Raasu. Peppureikä oli taas aamulla tosi punanen, et selkeesti oli taas polttavia pieruja. Söin illalla marinoitua kanaa, ja marinadissa oli valkosipulia. Mietinki, et mahtaako tulla levoton yö ja niinpä tuli. Ei siis enää valkosipulia.

Meidän yöt ovat muuttuneet levollisista vähemmän levollisiksi. Aikaisemmin poika nukkui niin, että heräsi kerran maksimissaan kahdesti syömään. Nyt herätys tulee kahden tunnin välein. Siinä alkaa olla perheen vanhemmilla huumori kadoksissa. Tiedän, että olemme oppineet liian hyvälle...

Kävimme tänään neuvolassa ja siellä saatiin hyvin ristiriitaisia neuvoja noiden kiinteiden aloittamisten suhteen. Yksi terkkari sanoi, että ei vielä, toinen neuvoi aloittamaan heti ja lääkäri sanoi, että puklailu helpottaa kun aloitamme kiinteät. TÄH! No pidän ehkä alkuperäisestä suunnitelmasta kiinni ja aloitan kahden viikon sisällä maistelut.

Tää on kyllä jännä miten kaikki on niin suhteellista... Meillä kahden tunnin väein herääminen on tosi hyvä yö :)

Mua jo jännittää miten ens yö menee...tuleeko herätyksiä 1 vai 4...Ennustettavuus on niin huono...:D

Noniin. Tyttö siis kävi klo 19 unille ja tästä puol tuntia ja kuulu itkua, kun oli kääntynyt masulleen. Kävin kääntämässä ja samalla koitin, et haluisko maitoa, ni imetin sit samalla. Aika vähän söi, koska oli ihan väsynyt.

Sitten seuraava herätys olikin klo 2.08, menin imettämään ja sit kävi jotain, mitä ei oo käynyt niin tuhottoman pitkään aikaan eli yökakka. No mietin siinä, et onhan nää nykyajan vaipat tosi hyviä, nukkukoon vaan aamuun asti, jos tähän nukahtaa. Nukahtikin, mut sit alkoi hetken päästä öhinä ja kitinä. Pian se sitten olikin jo vaativampaa öhinää ja päädyin vaihtamaan vaipan (siellä huoneessa pimeässä, ettei ees aktivoituisi...haha). Tästä intoutuneena tyttö sitten pitikin lopulta nukuttaa uudestaan, kun ei vaan nukahtanut ittekseen sänkyyn, pyöri ja kitisi. 5-10 min hytkytin sylissä ja sit nukahti klo 3.44.

Seuraavan kerran heräs sitten parii minuuttia vajaa 7 ja sit noustiin ylös. Ei taaskaan aamulla imetys maittanut, ilmeisesti 2-3 kertaa vuorokaudessa on nykysin ok hänelle. Mut imetän nyt aina kun se kelpaa, koska ei sillä ole mulle mitään väliä. Hitsi ku ei voi käyttää mitään tissinukutusta, kun ei se oo niin siistiä tytön mielestä...

Yö oli siis ihan ok, koska vauva, niin saakin vielä metkuilla ja saa harmitella kakkavaippaa ja saa pyytää äidin apua nukahtamiseen vielä! :) Mutta siis paremmin nyt menee kuin toi ed. viikko samassa huoneessa, jatkuvaa joka rasahdukseen heräilyä kaikilla. Nyt kuuntelin, niin kahisutteli peittoa siinä klo 23 aikaan, et varmaan olis herännyt, jos samaan huoneeseen oltas tultu nukkumaan.

Takaisin