Nukkuma-asento?

Okei. Sitä vain ihmettelen että olen esikoisen odottaja ja neuvolassa ei ole tästä sanottu mitään..... Omituista. Olisi kyllä pitänyt mainita jos vauvalle tästä jotain haittaa :sad001
 
Mulle sanottiin jossain näin puolen välin maissa tosta esikoisen odotusaikaan. Nyt ei sanottu viel mitään paitsi mahalleen makuusta sano, että 20+ lähtien ei sais enää maata mahalleen kohdistuvan paineen takia. Sano toki siihenkin, että jotku joutuu lopettaa aiemminkin, kun tuntuu epämukavalta.
 
Nyt jo alkaa olla tukalaa!
Viikonlopusta alkoi se, etten pysty enää selälläni nukkumaan kun painon tunne vatsalla tuntuu ikävältä.

Taiteilua 4 tyynyn kanssa ja pyörimsitä on nyt muutamat yöt olleet. Olkapäät kipeytyy, kun niillä on paino.

Olisko vinkkejä tai kikka kolmosia? Ja vielä olisi puolet matkaa jäljellä :wideyed:
 
Mä nukun puoli kyljellään/mahallaan silleen että sellai melko paksu tyyny koukussa olevan polven alla niin ei mahaa paina ja saa olkapäät käännettyy patjaa vasten niin ei tarvii koko painol olla toisel olalla. Mul on muutenki huono verenkierto olkapäissä niin ei kyllä kauaa kestä että puutuu jos olkapääl makaa
 
Mäkin oon nyt miettinyt tätä nukkumisasentoa, kun vielä pystyn helposti makaamaan selällään ja sillai saatan huomaamattani kääntyäkin. Muuten sit kyljellään. Mahalteen nukkumista on jo nyt ikävä :D Esikoisen aikaan tuli hyvin äkkiä huono olo jos oli selälleen, nyt ei vielä tule.
 
Heippa.
Kysyin eilen neuvolasta selällään nukkumisesta, kun nyt taas se on ollut välillä ok, niin että tyyny toisen kyljen alla.

Saa nukkua selällään, mutta voi tulla huono olo jos laskimo painuu. Ei sanonut, että olisi mitään vaaraa sikiölle.

:)
 
Mullekin sanoivat neuvolassa eytä saa nukkua selältään niin kauan kun oma olo sallii. kuulemma sikiö ottaa ensin kaiken tarvitsevansa ja mulle tulee ennen huono olo kun sille :)
 
Hyvä tietää! Mulla ei vielä ole ollut mitään ongelmaa selällään nukkumisen kanssa, mutta jotenkin sitä on jo alkanut varomaan kun miettii jos se ei olekaan hyväksi pikkuiselle.
 
Takaisin
Top