Nukkuma-asento?

Musta toi on siitäki kiinni miltä itestä tuntuu. Esim mua ahdistaa maata vasemmal kyljellä kun painaa sillee jännästi alavatsasta (keltaraauhanenkin oli siltä puolelta turvonnu) ja oikeel kyljellä kohtu asettuu sillee kivasti ettei paina mutta väitetään että sil puolel on isoja verisuonia. En muista miten esikoisesta oli mutta riippu ihan vauvan asennosta miten pysty nukkuu ja kyllä sitä yölläki sellasee asentoo hakeutuu :D
 
Se vasemmalla kyljellä nukkuminen ilmeisesti parantaa sikiön verenkiertoa (ja voi muuten auttaa myös närästyksessä!), ei oo kyllä tähän nyt heittää mitään luotettavaa tutkimusta aiheesta :)
 
Melki samantie raskauden alussa en enää pystyny nukkuun selälteen (en kyllä yleensäkkään nuku) En tiä mistä se johtu, mut tulee huono olo ja edellee tulee. Yleensä nukun sillai puoli mahalteen toinen jalka koukussa.
 
Olen täysin selällä nukkuja ja nyt olen yrittänyt harjoitella kyljellään nukkumista mutta melkein joka yö herään selällään ja taas joutuu vaihtaa asentoa. Tyynyvirityksetkään ei aina auta, no vasta 18+1 eli ehkä se kroppaa jossain vaiheessa kertoo mikä on hyvä asento!
 
Mä oon onneksi aina nukkunut kyljellään. Yleensä oikealla kyljellä.
 
Mie oon onneksi osannu nukkua kyljelläni. 16+ jälkeen ei suositella selälleen makaamista niin senki takia hyvä. Tosin maha on jo iso, että selälleen olo muutenkin tuntuu hassulta.
 
Mä oon aina tykännyt nukkua mahallaan, joten nyt oon joutunut opetella nukkumaan kyljelläni. Nukahdan nyt kyllä harjoittelun jälkeen usein kyljelleni, mutta yöllä herään usein siihen että nukun kuitenkin selällään.
 
Mä nukun edelleen mahallaan ja hierojallakin pysty ihan hyvin sen tunnin olee mahallaan. Katotaan mitenkä kauan tämä onnistuu. Tänään 19+3 menossa. Selällään ei pysty olee oikein yhtään tuon selkökivun takia..
 
mulla alkaa oikea olka sanoa sopimusta irti, kun nukun oikealla kyljellä. :happy:
itsellä ei ole enää hyvä olla selälteen vaan kyljelle hakeudun.

Seuraavaksi hakusessa sellainen pitkulainen tyyny mitä suositeltu monelta taholta.
 
Mulla tuli viime yönä tosi kankeeks selkä kun nukuin koko yön kyljeltee... Kyllä se nyt on auennu mutta oli kyl aamul ikävä
 
Mulle tuli matkahuollosta sellainen tyyny tänään. Pitäs lähtee hakemaan niin sais pestyä sen vielä ja tuuletettua.
 
Mistäs sen hankit jos saa udella?

Käytettynä hankin, tuli yksityiseltä. Katsele tori.fi sieltä omankin ostin. 5e tyyny ja 5e postit. Siisti ja puhdas tyyny. Täytettä oli vähän liian vähän joten survoin sen täytepussin sinne toiseen päähän tiukasti ja laitoin yhden perustyynyn toiseen päähän lisätäytteeksi, nyt on napakka ja hyvä :)
 
Mä olen odottanut koko alkuvuoden, että Lidliin tulisi niitä vartalotyynyjä myyntiin. Viime syksynäkin oli kahdesti myynnissä, mutta enpä silloin tiennyt tarvitsevani sellaista o_O
 
Hei huikatkaa jooko kun tulee myyntiin Lidliin! Voisi itsekin käydä hakemassa sellaisen. Meille ei tule mainoksia ja lähimpään Lidliin on vähän matkaa niin ei välttämättä osu omaan silmään nuo tarjoukset :)
 
Tuli mieleen että mistä olette kuulleet ettei rv16 jälkeen olisi hyvä nukkua selällään? Mulle ei kukaan ole koskaan asiasta maininnut, ei neuvolassa, ei missään. Luin jostain oppaasta että voi "tuntua epämukavalta loppuraskaudessa" mutta että olisi kielletty jo näin alussa? Nukun itse yön vuorotellen eri kyljillä ja monesti herään ja huomaan olevani selälläni. Vielä ei tunnu epämukavalta mutta nyt alkoi mietityttämään että onko siitä jotain haittaa vauvalle?
 
Selällään nukkuessa kohtu ja vauva voi painaa isoja verisuonia, siksi ei suositella selällään nukkumista. Kaikille ei tuu huono olo selällään. Esimerkiksi mulla ei viimeks missään vaiheessa tullut huono tai epämukava olo selällään maatessa.
 
Tuli mieleen että mistä olette kuulleet ettei rv16 jälkeen olisi hyvä nukkua selällään? Mulle ei kukaan ole koskaan asiasta maininnut, ei neuvolassa, ei missään. Luin jostain oppaasta että voi "tuntua epämukavalta loppuraskaudessa" mutta että olisi kielletty jo näin alussa? Nukun itse yön vuorotellen eri kyljillä ja monesti herään ja huomaan olevani selälläni. Vielä ei tunnu epämukavalta mutta nyt alkoi mietityttämään että onko siitä jotain haittaa vauvalle?
Oisko ollu vaun sivu tai odotusajan opas. Voi olla haittaa vauvalle vaikkei itselle tule mitään. Joissakin tapauksissa on huomattu, että lapsen sydän äänet alkaa tippuu selälleen olon aikana.
 
Takaisin
Top