Nt-ultra

Ite ei osattu yhtää varautua sen varhaisultran jälkeen. Mut joo, on kyllä positiivinen asia. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Toki synnytys on varmaan jo elokuussa mutta pyörin täällä kun virallinen la on syyskuussa.
Katoinkin netissä että on alueyhdistyksiä, ite en käytä facea mutta puoliso käyttää.

Mies totes että tulee lapsiluku kerralla täyteen, ite olisin raskauden halunnut kokea vielä kerran. Noh, katsotaan mitä elämä tuo tullessaan kun toisesta koirastakin haaveillaan

Oi, onnea teille yllättävistä uutisista! :Heartred Kyllähän tuo vähän ekstrajännitystä varmasti tuo mukanaan.

Missä vaiheessa syyskuuta sulla on la? Mulla on sattumalta useammalle tutulle syntynyt kaksosia viime vuosina. Eräälle syntyi n. 1,5 kk etuajassa, kun taas toinen kaveri sinnitteli niin pitkälle, että laskettuun aikaan oli vain kaksi viikkoa, kun synnytys käynnistettiin.
 
Oi, onnea teille yllättävistä uutisista! :Heartred Kyllähän tuo vähän ekstrajännitystä varmasti tuo mukanaan.

Missä vaiheessa syyskuuta sulla on la? Mulla on sattumalta useammalle tutulle syntynyt kaksosia viime vuosina. Eräälle syntyi n. 1,5 kk etuajassa, kun taas toinen kaveri sinnitteli niin pitkälle, että laskettuun aikaan oli vain kaksi viikkoa, kun synnytys käynnistettiin.

Kiitos :Heartred La olis 23.9 luin tuolta monikkoperheet ryn sivuilta että keskimäärin vkolla 36 syntyy kaksoset. Jossain oli maininta että mielummin vkon 37 jälkeen. Saa nähdä kuinka käy :hello2Meillä on "Diamnioottis-monokoriaalinen = sikiöillä yhteinen istukka ja suonikalvo ja omat vesipussit" - raskaus.
 
^Tuplaonnet! Mä jännäsin ennen ultraa, ettei vaan olis useempaa. Ei onneksi ollut, yks riittää meille paremmin kuin hyvin :).
 
Noniin. Sellainen päivä, että....

Olin jo väsynyt kun koiran kanssa käytiin kuntoutuksessa bussilla, 3 tunnin reissu että päikkärit piti ottaa välistä ja jaksoin sitten mennä bussilla Nt ultraan. Mies ei tullut mukaan koska töissä pitää ilmoittaa tarkkaan mihin menee eikä halunnut ennen nt ultraa sinne ilmoittaa raskaudesta mitään (uus duunipaikka).

No, menin tutkimuspöydälle ja tutkimus tehtiin alateitse ja ensimmäisenä ilmoitti lääkäri (jäyheä jo eläköitynyt, mutta kokenut mies) että "täällä on kaksi". Ite siinä vaiheessa, että mitä, anteeksi, eikä ole ja aloin tärisee ja puhisemaan jännityksestä ja näin sit ite myös näytöltä, että kyllä, 2 on. Varhaisultrassa ei ollut näkynyt kuin 1. Lääkäri sanoi että ovat olleet niin kiinni toisissaan, ettei ole näkynyt silloin. NT arvot olivat Alla 1,1 ja Bllä 1,5. Seulontatulokset tulee ensi viikolla.
Asiaa sulatellaan positiivisessa mielessä edelleen, 1,5h kävelin kaupungilla ja läheisessä citymarketissa ja pohdiskelin asiaa.

Huh, heijaa, edelleen epätodellinen olo. Miehelle soitin töihin ja olikin sulattelemista. Kertoo heti huomenna töissä jotta pääsee tulemaan muihin tapaamisiin.


Onnea!! Mietinkin jossain vaiheessa että onko täällä ryhmässä nyt yhtään monikko-odottajia, kun ei ollut osunut omiin silmiin siihen viittaavia juttuja:woot:
 
Nt-Ultra oli viime tiistaina. Jäi vaan harmittamaan, kun sairaalan nettisivujen koronaohjeet tulkitsin niin, ettei puoliso saa tulla mukaan, mutta ilmeisesti olisi kuitenkin saanut..

Mietin vielä ultrapäivän aamuna että soitanko ja varmistan asian, mutta ajattelin, että pärjäänhän minä reissun yksinkin. Ja pärjäsinhän toki, kaikki oli niin kuin pitikin, mutta jäi kuitenkin miehen puolesta harmittamaan. Jos koronatilanne ei pahene, niin pääseepähän sitten edes seuraavaan ultraan toukokuussa :)
 
Nt-ultra oli perjantaina. Kaikki kunnossa. Vastasi 12+3 lasketun ajan mukaan, mutta koon puolesta vastasi 13+1. Meillä tämä raskaus on aika riski, sillä kohdussa on istukan vieressä kohdunsuulla 7cm pitkä hematooma. Tällä hetkellä sille ei voida mitään, mutta aina jos alkaa vuotamaan verta niin polille. Ja rakenneultran jälkeen sitten seurataan hematoomaa tiheästi. Hematooma voi aiheuttaa myöhäisen keskenmenon, ennenaikaisesti syntymisen, istukan irtoamisen.. nyt täytyy toivoa että hematooma ei vaan enää kasvaisi, tähän mennessä se on koko ajan kasvanut ja nyt oli 2vkossa tuplannut kokonsa.
 
Hei. Onko kenelläkään käynyt samoin että yhdistelmäverikokeissa jokin arvo olisi ollut ns rajamailla?
Mulle tuli tänään nimittäin hirvein puhelu ikinä tartuntatautilääkäriltä, että HIV-testin arvo on niillä rajoilla, mutta ei voi sanoa juuta eikä jaata mistä on kyse ja on mentävä antamaan uusi näyte...
Ei mitään hajua mistä oisin voinut sen saada, heti tuli vaan mieleen että onko mies pettänyt mua. Toivon että tässä on nyt joku virhe käynyt ja kaikki olisi hyvin... Ahdistaa vaan niin kamalasti:sad001:sad015
 
Nt-ultra oli perjantaina. Kaikki kunnossa. Vastasi 12+3 lasketun ajan mukaan, mutta koon puolesta vastasi 13+1. Meillä tämä raskaus on aika riski, sillä kohdussa on istukan vieressä kohdunsuulla 7cm pitkä hematooma. Tällä hetkellä sille ei voida mitään, mutta aina jos alkaa vuotamaan verta niin polille. Ja rakenneultran jälkeen sitten seurataan hematoomaa tiheästi. Hematooma voi aiheuttaa myöhäisen keskenmenon, ennenaikaisesti syntymisen, istukan irtoamisen.. nyt täytyy toivoa että hematooma ei vaan enää kasvaisi, tähän mennessä se on koko ajan kasvanut ja nyt oli 2vkossa tuplannut kokonsa.

Harmi ettei tän ultran jälkeen seurata enempää vaan olet kuin oman onnesi nojassa.
Toivottavasti kaikki sujuu hyvin, paljon lämpimiä ajatuksia sinne :Heartred
 
Meillä ultrassa kaikki hyvin! Varhaisultran perusteella 13+3, kuukautisista laskettuna 14+1 ja nyt osui tuohon väliin, 13+5. Sen mukaan laitettiin LA, on nyt 26.9.
Touhukas tyyppi, ei saatu kovin hyviä kuvia matkaan kun halusi koko ajan kääntyä selin ultraan. Mitat ja niskaturvotus onneksi saatiin kuitenkin. :)
 
Mulla oli ultra viime viikolla (13+3). Vähän jännitin sitä, koska tosiaan syksyllä oli kkm. Vaikkakin lääkäri ultrasi 9+3 ja silloin kaikki näytti hyvältä, ja lääkäri tutki jo tarkemmin kaikkia elimiäkin jotka silloin oli mahdollista nähdä.
Kaikki oli kuitenkin hyvin, turvotus jäi alle 2mm ja kaikki rakenteet kunnossa. Lopussa meinasi hoitajalla mennä hermot, kun laps venytteli ihan väärässä asennossa eikä millään suostunut kääntymään kasvojen sivuprofiilia varten, mutta sitten se tarkisti alussa otetut kuva ja totesi, että niissä oli riittävät tarkka otos profiilista. Jouduin siis pari kertaa jumppaamaankin siellä, kun kokeiltiin auttaisiko se kääntymiseen :D ei auttanut.
 
Takaisin
Top