Nt-ultra

lumihuurre

Piirimestaruustason postaaja
Syyskuiset 2021
Marraskuiset 2022
Nämäkin alkaa olla meille vähitellen ajankohtaisia! Eli hei, milloin ootte menossa? Vai onko joku jo käynyt?

Mulla ensi viikon to eli 25.2. kun on 12+6 ja taas jo vähän jännittää! Toki kromosomipoikkeaman riski on yleensäkin pieni eikä minulla ikäkään ole riskiä lisäävä tekijä, mutta mistäs sitä ikinä tietää. Jos tuolla kaikki hyvin, niin sitten kerrotaan myös perheille.
 
Mulla on 1.3 eli kans aika pian jo :) Hieman kyllä jänskättää vaikka varhaisultrassa kaikki oli kunnossa. Nyt jotenkin oireetkin on vähän laimentuneet niin mietityttää. Vaikka kaipa ne yleensä just näillä viikoilla rupeaa helpottamaan.
 
Mulla on 5.3. perjantaina. En käyny ollenkaan varhaisultrassa, nii vasta tuolla saa sitte tietää onko kaikki niinku pitää. Meinaa kyllä vähän jännittää.
 
Huomenna olen menossa, silloin on just 12+0 :excited001

Onneksi oli tosi kiireinen työpäivä ja tuo on huomenna aamulla, niin ei tartte jännittää enää ihan hirveän pitkään. Jännittää kyllä!
 
Mulla on aika 10.3., eli kolme viikkoa täytyy vielä odottaa. Mullakin on oireet vähentyneet, mutta niin taisi esikoisenkin raskaudessa mennä juuri näihin aikoihin (viikot nyt 9+4). Oliskohan siksi, kun istukka on tässä vaiheessa kunnolla toiminnassa.
 
Itellä on 4.3. aamusta kans. Itellä kans alkanu pahoinvointi helpottaa ja mietityttääki onko se hyvä vai huono merkki. :nailbiting:
 
10.3. Nt-ultra ja ihan hirveästi jännittää, vaikka varhaisultrassa oli kaikki hyvin. Oireet ollu alusta asti vähäisiä verrattuna esikoisen raskauteen, niin kyllä joka päivä mietityttää onko kehitys jatkunut varhaisultran jälkeen..
 
Minä kävin viikko sitten ja viikon päästä käyn uudestaan :rolleyes: Sikiö olikin liian pieni turvotuksen mittaamiseen, joten katsotaan uudestaan nyt sitten ensi viikolla. Omat laskut heitti vain yhdellä päivällä, neuvolan laskut viikolla :meh:

Me ei oltu käyty myöskään varhaisultrassa niin oli kyllä todella hieno hetki :Heartred Joka hetki on piirtynyt tarkasti mieleen. Mukava nähdä Pieni taas pian :love7
 
Meillä oli tänään nyt nt-ultra. Me ei saatu vielä riskilukuja tietoomme, mutta "niskaturvotus on normaali", mitä se nyt sitten ikinä tarkoittaakaan. Lapsenalku heilutteli vimmatusti käsiä ja jalkoja, me vain möllötimme näyttöä ihmetellen. Ei osattu edes herkistyä kun oltiin niin hämmästyneitä siitä, miten paljon oli jo ihmisennäköä. Meille soitetaan joka tapauksessa heti kun tulokset varmistuvat, olivat ne hyviä tai huonoja, luultavasti menee korkeintaan viikko.

Istukkabiopsiaan (alkiodiagnostiikan tulosten varmistamiseksi) emme päässeet, koska istukka oli takaseinässä. Kolmen viikon päästä siis lapsivesinäyte, ja siinä näkee samalla pikkuvipeltäjän uudestaan.:love7Se ei sinänsä vaikuta enää raskauden jatkumiseen, koska tuon perinnöllisen sairauden takia emme enää aio tuolloin keskeyttää raskautta. Tulos tarvitaan kuitenkin ajoissa käytännön asioiden hoitamista varten.
 
Tänään nt-ultrassa kaikki vaikutti olevan niin kuin pitääkin: löytyi pää, selkäranka, kaksi kättä ja kaksi jalkaa sekä sykkivä sydän. Niskaturvotus oli hyvinkin normaaleissa rajoissa.
Vielä joutuu jännittämään yhdistelmäseulan riskilukua, josta kuulemma soittavat lähipäivinä jos on jotain huomautettavaa - muussa tapauksessa tulee kirje kotiin.

Mutta toistaiseksi kaikki hyvin :Heartred
 
Meillä edessä vasta parin viikon päästä, nyt menossa neuvolan laskuissa 10+3, tämänviikkoisen varhaisultran mukaan 9+5.
 
Kaikki hyvin niskaturvotusultrassa, ihan mahtava fiilis :) verikokeet lähti vasta eteenpäin, mutta niskaturvotus oli normaalin rajoissa ja kaikki rakenteet näkyvissä. Vauva mittasi isommaksi, mutta kuulemma tavallista ivf-vauvoilla. Ultra antoi lasketuksi ajaksi 8.9. mutta sitä ei muuteta.
 
Huomenna ultra. Mitenköhän sitä saa nukuttua yöllä... Nyt kun ei käyty varhaisultrassakaan, niin ekstrajännittävää.
 
Hei! Meillä oli viime perjantaina pitkään odotettu nt-ultra. Ei mennyt ihan nii kuin kuviteltiin. Nimittäin niskaturvotusta löytyi 3.9mm ja seula hälytti ja suhdeluvut olivat 21- 1:31, 18- 1:49.. Yms. Tuntui kun maailma olisi romahtanut siihen paikkaan. Meille laitettiin suoraan aika 15.3 tehtävään lapsivesipunktioon, mikäli sen sitten haluamme.. Pelottaa ja ahdistaa. Nytkin joudun olemaan töistä tämän päivän pois, kun näen öisin vaan painajaisia, jos saan nukutuksi.

Onnea paljon teille, keillä ultra ollut positiivinen kokemus. :Heartpink nyt täytyy pitää peukkuja pystyssä, että meidän pieni jatkaa matkaa kanssamme. :angelic:
 
Hei! Meillä oli viime perjantaina pitkään odotettu nt-ultra. Ei mennyt ihan nii kuin kuviteltiin. Nimittäin niskaturvotusta löytyi 3.9mm ja seula hälytti ja suhdeluvut olivat 21- 1:31, 18- 1:49.. Yms. Tuntui kun maailma olisi romahtanut siihen paikkaan. Meille laitettiin suoraan aika 15.3 tehtävään lapsivesipunktioon, mikäli sen sitten haluamme.. Pelottaa ja ahdistaa. Nytkin joudun olemaan töistä tämän päivän pois, kun näen öisin vaan painajaisia, jos saan nukutuksi.

Onnea paljon teille, keillä ultra ollut positiivinen kokemus. :Heartpink nyt täytyy pitää peukkuja pystyssä, että meidän pieni jatkaa matkaa kanssamme. :angelic:

Onpa harmillisia uutisia. Kyllähän tonne lapsivesipunktioon ilmeisesti kannattaisi mennä, kun on kuullut juttuja että NT ultrassa löydetty kohonnutta riskiä ja jatkotutkimuksissa ei sitten kohonnutta riskiä ollutkaan. Omassa lähipiirissä ainakin yksi tämmöinen ollut ja ihan terve lapsi syntyi lopulta.

Kannattaa myös muistaa että ne rajat hälytyksiin on laitettu hyvin pieniksi, esimerkiksi tuo 1:31 tarkoittaa reilu 3% riskiä, mikä on edelleen hyvin pieni riski kaikkinensa. Tsemppiä kovasti ja toivottavasti jatkotutkimuksista tulee hyviä tuloksia jos sinne päädytte.
 
Kaikki hyvin niskaturvotusultrassa, ihan mahtava fiilis :) verikokeet lähti vasta eteenpäin, mutta niskaturvotus oli normaalin rajoissa ja kaikki rakenteet näkyvissä. Vauva mittasi isommaksi, mutta kuulemma tavallista ivf-vauvoilla. Ultra antoi lasketuksi ajaksi 8.9. mutta sitä ei muuteta.

Hienoa, että kaikki oli kunnossa! :happy: Olipas muuten jännä kun mulle terkka sanoi neuvolassa, että välillä ivf-vauvojenkin laskettuja aikoja muutetaan nt-ultran perusteella. Meillä siis kanssa kyseessä pas-raskaus. Kuulostaa mun mielestä aika käsittämättömältä, kun kuitenkin alkion siirtopäivä ja ikä on tarkalleen tiedossa. o_O
 
Takaisin
Top