NT-Ultra

Meillä ensi viikon tiistaina kanssa, silloin 11+3. Saa otettua seulonnat samalla käynnillä, kuulemma ne pitää tehdä vko 11 aikana että saa tarkempaa tulosta tai sit seuraava vaihtoehto on joskus vko 24 tienoilla, mut sit ei ole niin tarkkoja tuloksia enää. Jännittää melkein maailman eniten. Tätä tehtiin 9kk ja kaikenlaista selkkausta oli välissä ja nyt olis aivan täydellinen ajankohta vauvan tulla, kaikki odotukset on tapissaan. Pelottaa eniten että siellä ei olekaan elämää ja toiseksi eniten että on elämää mutta ei terve. Ihan varmasti seula huutaa punaista joka tapauksessa kun olen jo sen verran vanha itse (33), ihan vaan minun ikäni takia, mutta toivon että verikokeet ja nt olisivat kunnossa, että vauvalla ei olis muuta hätää kun iäkäs kantaja. Vähän jännittää etukäteen myös lapsivesipunktio, enkä ole edes varma suostunko siihen keskenmenoriskin takia. Olin jostain lukevinani, että jos yksityiselle iskee seteleitä tiskiin ja menee 4D-ultraan, niin sieltä voisi saada ainakin lähes yhtä hyvää dataa vauvan kunnosta ilman km-riskiä. Osaako kukaan vahvistaa?

Mihin tämä tarkat tiedot vain vkolla 11 perustuu, sanoiko kätilö ? Mulle väitettiin kätilön taholta että tarkat seulatulokset saadaan vielä viikolla 13. :think005
 
Mihin tämä tarkat tiedot vain vkolla 11 perustuu, sanoiko kätilö ? Mulle väitettiin kätilön taholta että tarkat seulatulokset saadaan vielä viikolla 13. :think005

Mulle annetuissa ohjeissa oli muistaakseni, että verikoe pitää antaa viikoilla 9-11 ja nt-ultra taas viikoilla 11-13. Mutta näissä voi olla paikkakuntakohtaisi näkemyseroja :happy:
 
Mulle annetuissa ohjeissa oli muistaakseni, että verikoe pitää antaa viikoilla 9-11 ja nt-ultra taas viikoilla 11-13. Mutta näissä voi olla paikkakuntakohtaisi näkemyseroja :happy:

Meille mielestäni tyrkättiin sellainen esitevihkonen käteen missä se luki. Mielestäni siinä luki että seulonta pitää osuttaa ajalle 11+0 -11+6 tai seuraavan kerran joku viikko 24-26, mutta että sillon olisi vähemmän tarkkaa vastausta enää. Pitää katsoa kotoa, voi olla että olen ymmärtänyt jotain väärin.
 
Mulle annetuissa ohjeissa oli muistaakseni, että verikoe pitää antaa viikoilla 9-11 ja nt-ultra taas viikoilla 11-13. Mutta näissä voi olla paikkakuntakohtaisi näkemyseroja :happy:

Näin juuri meillekin sanottiin. HUS-alueella vielä se ajanvarausohjelma tarjoaa vain aikoja, jotka sattuvat viikoille 12-13 jotta on luotettavin ultrausajankohta niin oli helppoa valita vain niistä mitä tarjottiin :cat:
 
Mullahan ei ees omat tarkat viikot ole tiedossa, mutta sanottiin että verikoe paras vko 10 (pitää olla välille 9+0-11+0) ja ultraus luotettava 11+0-13+6. Ei olla HUS alueella. :think005
 
meillä oli eka lääkätikäynti ja ultra päivälleen pari viikkoa sitten eli 8+0 ja nt-ultra oisi 4.11. (VASTA!!) eli silloin oisi se 11+5. Jännittää ja tuntuu niin pitkältä ajalta odottaa tuonne saakka :nailbiting: mutta sen jälkeen ajateltiin että voisi kertoa tästä raskaudesta jo muillekin jos kaikki tuolloin hyvin:happy:
 
Mullahan ei ees omat tarkat viikot ole tiedossa, mutta sanottiin että verikoe paras vko 10 (pitää olla välille 9+0-11+0) ja ultraus luotettava 11+0-13+6. Ei olla HUS alueella. :think005

mulle myös sanottiin että verikoe pitää ottaa 9+0-11+0 ja siksi tulikin vähän kiirus kun mulla oli vatsataudin takia eka neuvola vasta eilen (10+5) ja kun tänään 10+6 niin neuvolaterkkari oli jo hieman paineissa että pakko tänään mennä sinne labraan. No, just ”ehdin” :grin
 
Ärsyttäää, miks miulle vasta vkolla 13+0 nt ultra ja muut sai niin aikasin :eek:
 
Meille mielestäni tyrkättiin sellainen esitevihkonen käteen missä se luki. Mielestäni siinä luki että seulonta pitää osuttaa ajalle 11+0 -11+6 tai seuraavan kerran joku viikko 24-26, mutta että sillon olisi vähemmän tarkkaa vastausta enää. Pitää katsoa kotoa, voi olla että olen ymmärtänyt jotain väärin.

Olisikohan tuossa kyse siitä verikokeesta? Mutta aika tiukalta kuulostaa, jos vaan viikko aikaa. Mutta eiköhän se niistä ohjeista selviä. Mä pyysin kirjoittamaan ylös neuvolassa ne päiväämät, kun pitää mennä mihinkin kokeeseen, etten mene sekaisin. Ja ultra-aika varattiinkin neuvolassa.
 
Meillä on ultra huomenna. Jännittää kyllä tosi paljon! Käytiin varhaisultrassa syyskuun puolivälissä ja siellä saatiin kuulla kaksosista.
Huomenna saadaan onneksi moneen kysymykseen vastaus. Ei auta kun toivoa kaiken olevan hyvin ♥️
 
Ärsyttäää, miks miulle vasta vkolla 13+0 nt ultra ja muut sai niin aikasin :eek:

Mulla se on 12+5 eli vaan pari päivää aiemmin. Viimeksi oli ihan sama päivä ja tais olla parissa muussakin. Yhdessä on ollu 12+2.

Meillä on ultra huomenna. Jännittää kyllä tosi paljon! Käytiin varhaisultrassa syyskuun puolivälissä ja siellä saatiin kuulla kaksosista.
Huomenna saadaan onneksi moneen kysymykseen vastaus. Ei auta kun toivoa kaiken olevan hyvin ♥️

Hyvä kuulla sustakin :) Luulin ettet oo enää mukana kun et oo mitään kirjotellu.
 
Ja meillä ultrassa sanoi, että jos nyt olisi ohi viikon 11+ jotain, niin niskaturvotusta ja verikokeita ei sitten voi enää ottaa. Ainoastaan verikoeseulat joskus viikoilla 15-16... Aika jännä miten voi vaihdella käytännöt näin paljon asuinpaikan mukaan....:rolleyes:
 
Ja meillä ultrassa sanoi, että jos nyt olisi ohi viikon 11+ jotain, niin niskaturvotusta ja verikokeita ei sitten voi enää ottaa. Ainoastaan verikoeseulat joskus viikoilla 15-16... Aika jännä miten voi vaihdella käytännöt näin paljon asuinpaikan mukaan....:rolleyes:

On kyllä jännää, kun meillä taas tähdättiin ultra viikolle 12+. :happy: Noi vaihtoehtoiset veriseulat viikoilla 15-16 oli kyllä täälläkin ohjeistettu samalla tavalla.
 
Ja meillä ultrassa sanoi, että jos nyt olisi ohi viikon 11+ jotain, niin niskaturvotusta ja verikokeita ei sitten voi enää ottaa. Ainoastaan verikoeseulat joskus viikoilla 15-16... Aika jännä miten voi vaihdella käytännöt näin paljon asuinpaikan mukaan....:rolleyes:

Tää se tais olla meilläkin, en löydä enää sitä pamflettia. Eli vko 11 otetaan verikoe, nt ja ynnätään niihin äidin ikä, niin saadaan joku luku, joka joku osuu janalle tai sitten seula hälyttää. Myöhemmin ei saa tutkittua kuin verikokeet, eli niiden perusteella yksin ei välttämättä löydä läheskään kaikkia poikkeavuuksia.
 
Erikoista kyllä, kun kuulemma pystyy niskaturvotuksen selvittämään 13+6 asti. Sen lisäksi sanoi kyllä kätilö kun kysyin, että mikäli näyttää ettei luotettavaa tulosta pystytä saamaan, on tarkempia veriseuloja ja ultraäänitutkimus, johon voidaan lähettää viikoilla 15-16. Ja kuulemma tosiaan vaihtoehtoinen seula, mikä myöhemmin tehdään, pitäisi nimenomaan olla tarkempi ja se tehdään vain, jos jotain hälyyttävää ilmenee tai jos ntultra ja/tai verikokeet myöhästyneet.
 
Mulla olis itellä ollu toiveena parin viikon päähän, isänpäiväperjantaihin, niin ois saanut toteuttaa sen isänpäiväyllärin. Mut ymmärrän toki jos se on liian aikaista, viikkoja olis sillon 11+4 vasta. Pitää heti sen ultran jälkeen sit viikonloppuna ajella porukoille 200km, on jo varasuunnitelma, että istutaan ihan vaan perinteisesti illalla olohuoneessa ja katotaa telkkaria koko perhe, niin voisin yhtäkkiä vaan sanoa "ainiin, teistä tulee ukki ja mummi toukokuussa". Kiva ois kattoo reaktionopeus

Toki ootellaan nyt eka tän pvn ultran lopputulos, toivon kipinää on kun on tää pahoinvointi alkanut, mut silti olen pessimisti
 
Saas nähdä miten täällä ohjeistetaan seulat ja nt-ultra. Edellisessä raskaudessa ei seuloja otettu kaksoisuuden takia niin labrassa käynti ei ollut niin päivän päälle, nt-ultra tais olla jotain rv12+. Miulla vasta 10+2 viikolla eka neuvolakin. Tällä kertaan aattelin osallistua myös veriseulontoihin, kun edellisellä kerralla en päässyt. Haluan valmistautua etukäteen jos jotain poikkeavaa on odotettavissa.
 
Takaisin
Top