Nt-ultra

Onko keneltäkään otettu ennen ultraa veren hyytimistekijä verikoetta. Kävin itse tänään ja ei mitään käsitystä miksi oli määrätty, nyt hieman hirvittää oliko kenties seulonta verikokeissa jotain.

Jaama multa otettiin, mulla oli jalassa tulppa edellisessä raskaudessa! varmaankin aloitetaan liuvottimet taas jossain kohtaan niinku ennakoivasti...

Mä kävin jo tästä raskaudesta hyytymishäiriöyksikössä. Siellä onneks oli kaikki ok ja viikon päästä perjantaina ultrataan viel sydän

Olisi ollut mukava tietää miksi määrätty kun ei edellisessä raskaudessa ollut mitään erikoista. Oli muutenkin erikoinen labra, kun sain vain etukäteen tiedon, että joku labra pitää ottaa, mutta ei mitään tarkennusta että mikä ja täytyykö jotenkin valmistautua.
Tämä on niin tyypillistä meikäläiselle.

Täälläkin ultra takana. Kaikki oli niinkuin pitääkin. Pikkuinen nukkui aluksi, mutta heräiltyään heilui vilkkaasti. Vastasi 3 päivää isompaa, mutta eivät muuttaneet laskettua aikaa :) olipa ihanaa nähdä, että ainakin toistaiseksi kaikki hyvin siellä masussa <3 saatiin myös rakenneultraan aika, sinne sitten 23.4. :rolleyes:

Täälläkin ollaan nyt kotiuduttu ultrasta ja kaikki oli hyvin! :Heartred Hän oli kortin mukaan virkeä, pyöri ensin kovin, sit poseeras niin kun kuuluikin ja lopuks venytteli ja meni takaseinämälle piiloon :joyful: Turvotus oli 1,1mm ja kaikki muut katsotut asiat oli kunnossa. :) Meillä seulonnan tuloksien kanssa mennään niin, että jos ei parin päivän sisällä kuulu soittoa, on kaikki hyvin. :)

Täälläkin ollaan nyt kotiuduttu ultrasta ja kaikki oli hyvin! :Heartred Hän oli kortin mukaan virkeä, pyöri ensin kovin, sit poseeras niin kun kuuluikin ja lopuks venytteli ja meni takaseinämälle piiloon :joyful: Turvotus oli 1,1mm ja kaikki muut katsotut asiat oli kunnossa. :) Meillä seulonnan tuloksien kanssa mennään niin, että jos ei parin päivän sisällä kuulu soittoa, on kaikki hyvin. :)

Meille myös sanottiin että jos mitään ei kuulu niin kaikki hyvin :)

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Mulla näkyy omahoidossa tällaiset tulokset: Down-ikäriski: 1:771 Down-riskisuhde (1. sikiö) 1:33958 (raja 1:250) T18-riskisuhde (1. sikiö) 1:23854 (raja 1:150). Eli kaipa nuo ihan hyvät on? :)

Juttelin illalla miehen kanssa tuosta ultrasta ja siitä mitä siellä tapahtuu ja miksi mennään jne.
Ja juurikin noista riskiluvuista, ettei pidä säikähtää. Miehelle siis ensimmäinen lapsi ja minulle kolmas.

Sitten jostain syystä mainitsin, että se ensimmäinen ultra tehdään yleensä alakautta, kun vatsan päältä ei vielä siinä kohtaa välttämättä näe. Miehen reaktio tähän oli aivan uskomaton, nauroin vedet silmissä varmaan tunnin. Hän voinut millään uskoa, että muka alakautta, eihän se vauva siellä ole vaan mahassa!! Oikein netistä vielä tarkisti monesta paikasta, etten yritä huijata. :cool:

Olen aiemmat raskaudet käynyt ultratkin yksin, joten hänen reaktionsa ei todellakaan ollut arvattavissa.

Miten teillä muilla, oletteko saaneet ihmettelyjä tästä vai onko alakautta ultraus vain minun mieheni mielestä täysin luonnotonta? :hilarious::wideyed:

Juttelin illalla miehen kanssa tuosta ultrasta ja siitä mitä siellä tapahtuu ja miksi mennään jne.
Ja juurikin noista riskiluvuista, ettei pidä säikähtää. Miehelle siis ensimmäinen lapsi ja minulle kolmas.

Sitten jostain syystä mainitsin, että se ensimmäinen ultra tehdään yleensä alakautta, kun vatsan päältä ei vielä siinä kohtaa välttämättä näe. Miehen reaktio tähän oli aivan uskomaton, nauroin vedet silmissä varmaan tunnin. Hän voinut millään uskoa, että muka alakautta, eihän se vauva siellä ole vaan mahassa!! Oikein netistä vielä tarkisti monesta paikasta, etten yritä huijata. :cool:

Olen aiemmat raskaudet käynyt ultratkin yksin, joten hänen reaktionsa ei todellakaan ollut arvattavissa.

Miten teillä muilla, oletteko saaneet ihmettelyjä tästä vai onko alakautta ultraus vain minun mieheni mielestä täysin luonnotonta? :hilarious::wideyed:

Esikoisen ekassa ultrassa paikalla oli kätilön lisäksi joku nuori kundi, lääkäriharjoittelija, joka sai tehdä ultrauksen alkuun. Ensin vatsan päältä ok, ja sitten alakautta. Mun mies meni ihan vaikeaksi ja jälkeenpäin sanoi ettei ollut koskaan ajatellut että se tehdään alakautta ja oli vähän hämillään. Toinen melkein traumatisoitui eikä melkein pystynyt keskittymään ruudussa näkyvään pieneen ihmiseen [emoji16]

Meillä nt-ultran yhteydessä laski nuo seulontojen riskiluvut, joihin vaikuttaa mm. verikoearvot, niskaturvotus, äidin ikä yms. yms. Ne syötetään koneeseen ja siitä tulee luvut. Eli niitä pelkkiä verikoetuloksia ei pidä missään nimessä tulkita itse. Meillä down riskisuhde oli 1:15000 ja muut trisomiat 1:100000. Painotti että seulonnat löytävät kohonneet arvot 85 prosenttisesti.

Mä kuolen nauruun täällä:laughing001:grin

Takaisin