Nt-ultra

Voi ei, mua alkoi nyt pelottaa aivan sairaan paljon. Että mitä jos ei kaikki olekaan hyvin. Menin lukemaan ikäviä asioita... ja ajattelemaan ties vaikka mitä :sad001 Mulla on vasta keskiviikkona nt ultra... mitäpä jos kaikki romahtaa...
Mulla ei näy missään omakannassa mitään labroja edes.
 
Ellami, ei mullakaan näkynyt labrat ennen ultraa, vaikka niissä kaikki olikin ok. Nyt lopetat ikävien asioiden lukemisen, hyvinvoiva äiti on parasta sille pienelle siellä masussa. Toivotaan että kaikki olisi kuitenkin hyvin :Heartred
 
Voi ei, mua alkoi nyt pelottaa aivan sairaan paljon. Että mitä jos ei kaikki olekaan hyvin. Menin lukemaan ikäviä asioita... ja ajattelemaan ties vaikka mitä :sad001 Mulla on vasta keskiviikkona nt ultra... mitäpä jos kaikki romahtaa...
Mulla ei näy missään omakannassa mitään labroja edes.

Mulle labrat aiheutti kauheeta päänvaivaa, toisaalta kuitenkin siinä vaiheessa realisoitui, ettei välttämättö olekaan vauvaa tulossa. En tiedä kuinka olisin reagoinut, jos labratuloksia tietämättä olisikin todettu raskauden keskeytyneen. Mutta näin jälkiviisaana vois todeta, että parempi kuin olis pitäny tiedon piilossa. Sitten taas suski75 tapauksessa olisin kyllä halunnut nähdä tiedot. Ehkä parempi kun ajattelee, että ultrassa voi ilmetä mitä vaan ja menee sinne ilman suurempia oletuksia.
Helpommin sanottu kun tehty. Mut toivotaan että kaikki on hyvin! :love017
 
Mä odotin lukiemieni kauhujuttujen perusteella (en tiedä, miksi) ennen nt-ultraa sitä, että sikiön kehitys on pysähtynyt kokonaan ja meen ultrasta suoraan kaavintaan. No, tätä taustaa vasten oli tosi onnellista nähdä ultrassa heti ensimmäisellä sekunnilla hyvin kasvanut tyyppi, joka liikkui. Nyt sitten turvotuslukemat kuultuani ja niiden perusteella lukemani jälkeen oon jo asennoitunut siihen, että kaavinta odottaa seuraavan kerran jälkeen.

Eli olen itse ehdottomasti kauhuskenaarioihminen (mitä en suosittele kenellekään) mutta yhdyn edelliseen kirjoittajaan siinä, että ultrassa voi olla vastassa mitä vaan. Ja toisaalta, vaikka ultrassa ja kaikissa myöhemmissäkin ultrissa olisi ”kaikki hyvin”, niin takeita ei ole mistään (niinku ei elämässä yleensäkään). Tulee se mitä tulee, todella vähän noihin pystyy itse vaikuttamaan.

Tsemppiä kaikille ultrajännitykseen ja ultraan!
 
Ultrasta ei pääse suoraan kaavintaan. Siinä vaiheessa kun sikiö on möllöttänyt siellä jo muutaman viikon kuolleena, ei asialla ole mikään kiire, ja tyhjennykselle katsotaan milloin osastolla olisi vapaita aikoja. Minulla keskeytynyt keskenmeno todettiin maanantaina, ja torstaina vasta pääsin tyhjennykseen. Toki olisin mieluummin mennyt nopeammin, koska toipuminen oikeasti alkoi vasta siitä kun tyhjennys oli ohi.

Ja minä kyllä todella, todella olin tyytyväinen siitä, että verikoearvot näkyivät minulle. Samoin olin tyytyväinen niiden näkymiseen ensimmäisessä raskaudessa, koska silloin arvot taas olivat vastaavasti todella hyvät.
 
Juujuu, en toki tarkoittanutkaan kirjaimellisesti suoraan kaavintaan vaan lähinnä sitä, että ultrassa todetaan, että kaavintaan mennään (kun mennään). Mun tapauksessa tuollainen tilanne olisi muuten ollut erityisen haasteellinen, sillä lähdettiin ultrapäivän iltana kahden viikon reissuun Aasiaan.
 
Juujuu, en toki tarkoittanutkaan kirjaimellisesti suoraan kaavintaan vaan lähinnä sitä, että ultrassa todetaan, että kaavintaan mennään (kun mennään). Mun tapauksessa tuollainen tilanne olisi muuten ollut erityisen haasteellinen, sillä lähdettiin ultrapäivän iltana kahden viikon reissuun Aasiaan.
Mihin jatkotutkimukseen olit menossa tuon turvotuksen vuoksi ja milloin voitte odottaa tuloksia siitä? Kuinka muuten jaksat tällä hetkellä?
 
Mä kävin 4.12. nt-ultrassa. Ultrassa oli kaikki niin kuin pitääkin ja näkyi vilkkaasti liikkuva pikkuinen. Samalla otettiin ne verikokeet ja niistä tuli seuraavana päivänä vähemmän hyviä uutisia. Se laskettu riskiluku ei ollut hyvä, muttei ihan huonokaan vaan jotain siltä väliltä, jonka takia mun gyne suositteli vielä NIPT-testin tekemistä perään. Siellä kävin seuraavana aamuna ja siitä alkoi reilun viikon piinaava odotus. Onneksi kaikki valvotut yöt osoittautui turhiksi, viime perjantaina saatiin tulokset että kaikki on kunnossa. Lisäksi saatiin tietää varmuudella että meille on toinen poika tulossa. :)
 
Enkä minäkään sillä, ettenkö olisi halunnut nähdä vastauksia, lähinnä harmittaa se niiden vaikea tulkitseminen omalla kohdallani. Suski75 tapauksessa lopputulema oli ilmeisen selvä, kuten omalla kohdallanikin kuvittelin. Embon tapaus oli taas täysin ennustamaton vaikka arvot noin muuten oli kohtalaisen hyvät,jos oikein muistan, vai muistanko ollenkaan? Mutta niin tai näin, lopullinen varmuus näkyy ultrassa ja ultraan kannattaa mennä toivotaan parasta-pelätään pahinta-asenteella.
 
Tyhjennykseen voi saada lääkkeet myös samantien eikä aina todellakaan ole pakko odotella osastopaikkaa. Itsellä edellinen oli tuulimuna, joka todettiin muistaakseni rv8-9 ja sain lääkkeet heti ultran jälkeen ja lähdin ohjeiden kera kotiin. Tyhjennys meni fyysisesti melko kivuttomasti, henkinen puoli onkin toinen juttu..

Tsemppiä kaikille ultraan :love017
 
Kotona tehtävä tyhjennys riippuu siitä miten pitkälle alkio/sikiö on kehittynyt.. jos on yli 12 viikolla niin ei saa tehdä kotona..
 
Eikä ne verikokeiden tulokset aina kerro mitään. Katoin mitkä mun arvot oli tammikuussa kun todettiin kkm.
Kävin verikokeissa 10+0 ja S-PAPPA 448 ja HCGBV 87. Alkio oli kuitenkin kuollu 9+1.
Sillon sain tyhjennyslääkkeet kotiin.
 
Eikä ne verikokeiden tulokset aina kerro mitään. Katoin mitkä mun arvot oli tammikuussa kun todettiin kkm.
Kävin verikokeissa 10+0 ja S-PAPPA 448 ja HCGBV 87. Alkio oli kuitenkin kuollu 9+1.
Sillon sain tyhjennyslääkkeet kotiin.

Joo ei kerro, kun ajattelee että mulla oli ultrassa kaikki hyvin ja arvot oli noin puolet noista sun arvoista..
 
Mää en edes nt-ultraan päässy tuolloin kun 11+0 todettiin kkm.
 
Mulle ei näkyny koskaan mitkään muut kun perusveriarvot ja kirjeessäkään ei lukenut mitään suhdelukuja, pelkästään ettei kasvanutta riskiä ole. Mulle sopii ihan hyvin näin, ei ole merkitystä onko se 1/1000 vai 1/2000 kun mikään ei ole varmaa kuitenkaan.
 
Eikä ne verikokeiden tulokset aina kerro mitään. Katoin mitkä mun arvot oli tammikuussa kun todettiin kkm.
Kävin verikokeissa 10+0 ja S-PAPPA 448 ja HCGBV 87. Alkio oli kuitenkin kuollu 9+1.
Sillon sain tyhjennyslääkkeet kotiin.
Niin siis sinulla alkio oli kuollut 6 päivää ennen verikoetta, minulla alkion kuolemasta oli verikokeiden aikaan jo melkein neljä viikkoa. Eihän ne arvot hetkessä tipu.

Minäkin olisin saanut tyhjennyslääkkeet kotiin, mutta menin osastolle siksi, että kotona ei ole muita aikuisia paikalla, ja yksin tuota ei saa tehdä. Ihan hyvä, koska runsaan verenvuodon vuoksi sain sairaalassa veren hyytymistä edistävää lääkettä ja oksitosiinia suoneen, ja vahvempia kipulääkkeitäkin tarvittiin, eli sairaalareissuksi se olisi joka tapauksessa mennyt.
 
Mää en edes nt-ultraan päässy tuolloin kun 11+0 todettiin kkm.

Mähän pääsin neuvolaan ultraan samalla viikolla kun verikokeet tuli.. Itseä kun kokeiden tulokset häiritsi.. Juurikin tilanteen varmistamiseksi.. kaikkeenhan sitä itsensä jo valmisti..
 
Niin siis sinulla alkio oli kuollut 6 päivää ennen verikoetta, minulla alkion kuolemasta oli verikokeiden aikaan jo melkein neljä viikkoa. Eihän ne arvot hetkessä tipu.

Minäkin olisin saanut tyhjennyslääkkeet kotiin, mutta menin osastolle siksi, että kotona ei ole muita aikuisia paikalla, ja yksin tuota ei saa tehdä. Ihan hyvä, koska runsaan verenvuodon vuoksi sain sairaalassa veren hyytymistä edistävää lääkettä ja oksitosiinia suoneen, ja vahvempia kipulääkkeitäkin tarvittiin, eli sairaalareissuksi se olisi joka tapauksessa mennyt.

Sitä just meinasit että vaikka on arvot ihan ok, niin tilanne voi olla mikä tahansa.
Ja tosta että meneekö tyhjennykseen sairaalaan vai kotiin niin on varmaan tilanteesta kiinni.
 
Mähän pääsin neuvolaan ultraan samalla viikolla kun verikokeet tuli.. Itseä kun kokeiden tulokset häiritsi.. Juurikin tilanteen varmistamiseksi.. kaikkeenhan sitä itsensä jo valmisti..

Mää katoin noita tammikuun arvoja vasta nyt. Ei sillon tullu ees mieleen alkaa niitä pohtimaan.
 
Takaisin
Top