Nt-ultra

Oliko Embo sikiöllä turvotusta muuallakin kuin niskassa?

Kätilö ei ainakaan sanonut (oli kokenut ja vaikutti ammattitaitoiselta) että olisi myös muualla kuin niskassa ja itse en tajunnut kysyä (kun vasta jälkeenpäin luin että sillä on merkitystä).
 
Kätilö ei ainakaan sanonut (oli kokenut ja vaikutti ammattitaitoiselta) että olisi myös muualla kuin niskassa ja itse en tajunnut kysyä (kun vasta jälkeenpäin luin että sillä on merkitystä).
Kyllä siitä olisi mainittu. Se on ainakin hyvä asia.
 
Noniin, ultra ohi. Siellä köllötteli viikkoja vastaava vauveli. Niskaturvotus 1,3, eli kaikki hyvin. Kysin sitä hcg-arvoa, ei ottanut kuuleviin korviinsa sitä. Mut hyvältä kuulemma näytti :)
 
Saaramaria, toki aina on pieni mahdollisuus, että lapsi on silti terve. Mutta tuo turvotuksen määrä on niin suuri, että ei se paljon toivoa jätä. Jollain 3-3,5 mm:n turvotuksilla on tullut positiivisiakin lopputuloksia.

Mä oon lukenut tarinoita, joissa samoissa luvuissa ja jopa isommissa (6,5) on syntynyt ihan terveitä lapsia. Älä heitä vielä kirvestä kaivoon :)
 
Embo koita jaksaa pää pystyssä odotaa vielä jatkotutkimusta. Se on hyvin todennäköisesti NIPT -verikoe, jonka avulla selvitetään kromosomeista vielä laajemmin kehityshäiriöt. Sen varmuusluvut ovat todella korkeat, joten saat sen pohjalta tehtyä oman valinnan, mikäli sellaiseen tilanteeseen joutuisit. Sen voi tehdä myös yksityisellä (toki hinta on kova, 600€), mikäli haluat nopeuttaa tiedon saantia...

Jäin myös ekassa raskaudessa iän ja turvotuksen perusteella seulaan ja stressasin ihan hullusti. Jatkotutkimuksissa selvisi kuitenkin, että kaikki hyvin ja meille syntyi aivan täydellinen vauva!

Toivon, että kaikki ok ja raskaus jatkuu normaalisti ja saat terveen vauvan! ❤️
 
Kiitos Nti kesäheinä ja muutkin kannustavista sanoista! Ymmärsin, että mun kohdalla tuo NIPT-tutkimus ei tule kyseeseen, koska turvotusta on yli 3,5 mm (joka on yläraja kokeen tekemiselle). Ilmeisesti siksi, että sen tulosten saamisessa menee aikaa ja sitten voi olla liian myöhäistä tehdä ratkaisuja.

Pitää vain yrittää ajatella, että on hyvissä käsissä ja ammattilaiset tutkii näitä asioita tarkkaan ihan meidän edun vuoksi. Kaikissa maissa ei tällaista mahdollisuutta ole!
 
Tänään oli ultra ja kaikki oli hyvin. Kaveri kovasti itseään oikoi joten ei meinannut kätilö saada mittoja millään, mutta lopuksi kuitenkin mitat saatiin ja vastasi päivän heitolla viikkojaan. Kovasti liikkui ja heilutteli. :)
Turvotus 1,7mm ja ei kohonnutta riskiä, mutta lukuja en vielä saanut.
 
Laitetaas ny tännekki tää info! Nt ultrassa kaikki ok:) niskaturvotus 0,9. Sikiö vastasi viikkoja 12+4! Saatiin kuvia paljon mukaan. Sielä se pyöri kuin viipperö. Kätilö meinas että pojalta näyttäis mutta asia varmistuu sitten rakenne ultrassa.
 
Muokattu viimeksi:
Mä kävin eilen NT:ssä ja turvotus 0,7. Riskit down 1:12000 ja muut kaksi 1:100000, eli tosi pienet riskit. Kaveri vastasi viikkoja täsmälleen ja nyt sitten ootellaan helmikuun 15.pvää rakenneultraan :3 Itse veikkasin pikkuista jo pojaksi mutta ultraaja ei halunnut kommentoida näin aikaisin :wink
 
Takaisin
Top