nt-ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mingala
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me halutaan tietää kumpi siellä köllöttelee. Tosin nt-ultrassakin pieni istua jökötti jalat ristissä aluksi, et saa nähdä suostuuko hän sukupuoltaan ultrassa juhannuksen jälkeen näyttämään. :D

Me halutaan tietää kumpi siellä on. Harmi ettei sitä vielä voinut nähdä, tyyppi nimittäin esitteli jalkoväliä aika innokkasti :-D

Täällä kerrotaan automaattisesti ja haluaisin kyllä muutenkin tietää kumpi sieltä on tulossa :)

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Meilläkin virallinen nt-ultra nyt myös takana. Kaikki oli kunnossa ja nt oli 1,5. Pitkäkinttuinen oli vauva, muuten mitat vastasivat kuukautisista laskettua aikaa. Istukka oli takaseinässä. Rauhallisesti köllötteli, mutta innostui välillä potkimaan ja liikkumaankin ❤️
Ensi viikolla saadaan tietää riskiluvut, ainakin siinä tapauksessa jos ovat koholla. Mutta kaikki vaikuttaisi olevan nyt kunnossa.

Muokattu viimeksi:
Istukan paikka voi vielä siirtyä tässä vaiheessa kohdun kasvamisen myötä, siksi sitä ei välttämättä merkata vielä mihinkään tässä vaiheessa.

Me halutaan kyllä tietää jos tyyppi on vaan suostuu näyttämään sitten heinäkuussa :) Ei se niin tärkeää ole, mutta helpottaa kun voi käydä sitten esikon vanhoja vaatteita läpi että mitä tarvii hankkia lisää jos tarvii. Toinen syy on että kaikki tieto vauvelista on tervetullutta. On kiva tietää edes pieniä tiedon jyväsiä että millainen tyyppi meille tulee loppuvuodesta :Heartred

Me aiotaan myös kysyä sukupuoli :) Poikaa veikkaan mut ois kiva yllättyä :) Mies toivoisi tyttöä enemmän, toki molemmat yhtä tervetulleita :D

Mulle on ihan sama kumpi tulee. Mulla on todella vahva poika olo, en tiedä mistä johtuu. Mies toivoo tyttöä ja mun äiti ilmaisi myös toivovansa tyttöä. Tyttöä nuo toivovat siksi, että meillä on 7v poika, jonka parhaita ystäviä ovat 8v ja 6v serkut, jotka ovat poikia. Sitten meillä on 2v tyttö, joka tykkää kovasti 1v tyttöserkustaan, joten tämä vauva voisi "liittyä" tähän "tyttöjengiin", kun on jo tuo "poikajengi", mihin tällä vauvalla tulisi olemaan melkoisesti ikäeroa. Muita serkkuja meidän lapsilla siis ei olekaan. Tietty, eihän mikään estä poikaa leikkimästä tyttöjen kanssa. Toinen syy on se, että en ole tyttären vaatteita ehtinyt niin kovasti vielä myymään, kun taas kaikki pojalta pieneksi jääneet vaatteet olen jo myynyt.

Mullekin oli aamulla ilmestyneet seulatulokset ja normaalit oli, mikä helpotus! Ei lukenut mullakaan riskilukuja ja voi tosiaan olla ihan hyvä niin, eipä tarvitse taas itse alkaa analysoimaan enempää :)

Paitsi että omakannastahan ne luvut sitten löytyi...down riski 1:320, eli eihän tuo mikään huippu ole mutta pieni riski silti. Ja siellä lukee Tri18risuh -NT:1,9mm, eli ota tuosta nyt sitten selvää... Mutta kai se on uskottava että ei ole hätää :)

Phiuuuh! Viimein mäkin pääsin nt-ultraan ja oli oikein mukava kokemus. Pahinta oli pissahätä, kun ultra oli klo 7:40 ja pidättelin aamun. Onneks pidättelin, koska kohtu oli taaksepäin kallellaan (selittää hyvin senkin, ettei maha oo tullu isommin esiin) ja kun virtsarakossa oli nestettä, niin nähtiin sikiö tosi hyvin joka puolelta.

Häntä tutkittiinkin tosi tarkasti jo nyt. Löytyi paljon kaikkea, mitä pitääkin ja mitat oli kaikki kohdallaan. Istukka oli nyt takaseinässä ylhäällä eli sopivasti poissa tieltä.

Riskiluku laskettiin siinä odottaessa ja se oli hämmästyttävä. Kuulemma näin vanhalla äitikokelaalla riskiluku on 1:265, mutta onneksi veriseulan jälkeen luku oli jotain 1:17875, mikä tarkoitti sitä että kromosomivaurion riski on n. 5%. Kyllä helpotti, koska jännitin iän puolesta tota asiaa kovasti.

Muokattu viimeksi:
Onnea hyvistä kuulumisista Lahja!

Pari ihmettelyä kuitenkin: Meidän ultrassa on isot laput joka seinässä, että virtsarakon pitää olla nimenomaan tyhjä. Outoa!

Tuon teidän riskiluvun perusteellahan riski on noin 0,01 %, eikä 5 %. Vai ymmärsinkö jotain väärin? No, pieni riski joka tapauksessa :)

Moikka,

Meillä oli tänään nt-ultra, ja siellähän joku tyyppi köllötteli. Tai oikeastaan heilui ja ojenteli niskaa ja jalkoja. Sitten hän kääntyi kippuralle kyljelleen kasvot mun selkää päin :happy: Mittoja katsottiin ja niskaturvotus myös, oli normaalilla tasolla 1,5. Mutta sitten sellainen hauska juttu kävi, että laskettu aika meillä muuttui viikolla! Eli aiempi kuukautisten perusteella laskettu aika oli 30.11. ja nyt sitten 23.11. :) Tämä on meidän kolmas raskaus ja aiemmin ovat menneet kyllä kuin kello, vastanneet kuukautisista laskettua aikaa. Ja rakenneultra on sitten jo kuuden viikon päästä! Hui! Ihan ihmeellinen olo tuli, siis hyvällä tavalla toki! Veriseulan tulokset eivät ole vielä tulleet, ovat toivottavasti pian jo postissa.

Onnea hyvistä kuulumisista Lahja!

Pari ihmettelyä kuitenkin: Meidän ultrassa on isot laput joka seinässä, että virtsarakon pitää olla nimenomaan tyhjä. Outoa!

Tuon teidän riskiluvun perusteellahan riski on noin 0,01 %, eikä 5 %. Vai ymmärsinkö jotain väärin? No, pieni riski joka tapauksessa :)

Kiitos. Joo, meillä luki ihan äitiyspolin vessassakin, että rakko täynnä pitää mennä ultraan ja saman ohjeen sain puhelimessa. Kun aika oli aamulla, niin oli oikeesti aika tiukka paikka pidätellä. Kävin "puolikkaalla pissalla", kun oli siis ihan pakko ja sit join matkalla paljon vettä.

Tarkistin riskiluvun ja se oli itse asiassa vieläkin suurempi. Korjasin oikeaksi tohon alkuperäiseen kirjoitukseen. Jäi tosiaan vaan mieleen, että mulle sanottiin, että 95% varmuudella ei ole kromosomipoikkeamaa. Voihan sekin luku olla joku heitto sinne päin.

No nyt mä aloin epäillä että oonko lukenut väärin sieltä seinältä. Pitääpä tarkistaa Tampereen ohje ennen seuraavaa ultraa.

Mun käsittääkseni tossa nt- ultrassa ois hyvä jos rakko on suht täynnä, nostaa kohtua ylöspäin, jotta saadaan ultrattua vatsan päältä. Mulle sanottiin, et noin pari tuntia pissaamatta riittää, niin aamulla sai käydä, muuten en ois kyllä selvinny. :D Sit rakenneultrassa rakon pitäs vissiin olla tyhjä. Näin mulle on ainakin infottu. :)

Takaisin