Nt-ultra

Isabella, minulla sattuu ultra viikolle 13. Neuvolalääkäri sanoi viime ultrassa (vkoja9+2) että laskettu aika mahdollisesti muuttuu viikolla eteenpäin. Saa nähdä, mitä maanantaina kätilö sanoo [emoji4]

Olisko sulla siksi annettu myöhäisempi aika kun jos onkin viikon pienempi? Itselläni raskauden kesto on jo kunnalliselta puolelta varmistettu kahdella alkuraskaudenultralla kun ei ollut menkkoja mistä laskettuaika olisi laskettu.
Olisipa äkkiä tiistai! Pelottaa että jos siellä onkin ikäviä uutisia niin yksin joudun kaikki ottamaan vastaan kun mies ei töiltä pääse mukaan ultraan.
 
Hitto! Mä oon odottanut tässä koko ajan kutsua ultraan jota ei vaan kuulu. Tänään rv11+6 ja soitin äpolille. Ei ollu neuvola lähettänyt papereita sinne ollenkaan :angry1 . Kosille ei ollut enää aikoja joten joudun menemään nyt naikkarille (ei kyllä haittaa yhtään). Ainut vaan että ultra on nyt sit heti maanantaina ja mies ei pääse mukaan näin lyhyellä varoitus ajalla. Yksin en halua mennä joten nappaan äitini mukaan [emoji2] Jos onkin jokin pielessä niin en ole yksin!
 
Muokattu viimeksi:
Tänään oli kauan odotettu nt-ultra. Pieni vastasi viikkojaan menkoista laskettuna ja oli ihanan vilkas, heilui ja pyöri koko ajan :Heartred Tänään siis 13+0 eli LA 8.9.

Mutta sitten... Ensin kätilö sai alakautta niskaturvotuksen 1.8, mutta mittasi kuitenkin uudelleen kahdesti mahan päältä ja tulokset olivat 3.1 ja 3.25 tai jotain sinne päin :sad001 Verikokeiden kanssa laskettuna riskiluku oli 1:18... "Pappa" oli siis hieman matala, en nyt muista lukuja. Menemme siis NIPT-tutkimukseen.

Jännittää aivan kamalasti pienen puolesta. En osannut odottaa tällaisia tuloksia lainkaan. Onko kenelläkään hyviä uutisia vielä tällaisista suhdeluvuista huolimatta? Entä kokemuksia NIPTistä?
 
Monsteri, kokemusta mulla ei ole mutta halusin tsempit toivottaa ♡ Kävin muita keskusteluja kerran lukemassa noista suhdeluvuista ja nehän on tosiaan vain todennäköisyyksiä, hurjemmillakin luvuilla syntynyt terveitä lapsia :)
 
Nt-ultra oli tänään, oli kyllä varsin tehokas 10 min setti. Mittojen perusteella paria päivää pienempi ja niskaturvotus tasan 1, aika lailla samoin kuin esikoisenkin kanssa oli.

Onko muilla tässä ultrassa lääkäri halunnut sikiön liikkuvan vai onko riittänyt, että mitat saa ja syke löytyy? Meidän tyyppi vain möllötti siellä ja vaikutti olevan unilla, jotenkin jännä ettei sitä mitenkään koitettu saada liikkeelle. Tai ehkä mä vain sekoitan esikoisen rakenneultraan, kun muistan jommassa kummassa hyppineeni kesken kaiken että saatiin sikiö liikkeelle...
 
Meillä pikkuinen oli väärinpäin eikä mittoja saatu otettua, siksi piti herättää ja saada liikkeelle.
 
Onko kenelläkään hyviä uutisia vielä tällaisista suhdeluvuista huolimatta?

Esikoisen niskaturvotus oli 3,1 ja papp-a oli matala, riskiluku oli 1:50.. täysin terve tyttö syntyi kuitenkin 10/14. Niptiä ei silloin vielä ollut, tai ei ainakaan ehdoteltu. Ei myöskään haluttu jatkotutkimuksia silloin. Rakenneultraan tuli kutsu naistenklinikalta, sikiötutkimus-yksikköön, vaikka Helsinki ei siis oma paikkakunta. Siellä sitten katottiin 4D ultrassa tosi tarkkaan kaikki. Ja sanottiin että kaikki näyttää normaalilta. Saatiin vielä ylimääräinen ultra rv30 missä katottiin että kasvu normia jne, papp-a arvon takia.
 
Molemmin minullekin. Alakautta olisi halunnut ultrata mitat, mutta vauva makasi selkä kohdun pohjalla, eikä suostunut kääntymään. Mahan päältä asento oli parempi ja mitat otettiin siitä.
 
Mahan päältä tehtiin pelkästään ja lääkäri sano et tosi hyvä näkyvyys. Laitteissa varmasti tietty eroja. Viikkoja oli 12+6
 
Viikotkin vaikuttavat. Minulla vastasi 11+0, joten oli todella pieni mitattava ja vähäinen niskaturvotus vaikeutti vielä asiaa.
 
Mulla ensin katsottiin mahan päältä,mutta sen verran on tota pläskiä edessä että parempi näkyvyys sisäkautta. Eli molemmista katsottiin.
 
Molempaa kautta,aloitti alakautta ja siirtyi lopuksi mahan päälle josta nt- mitat saatiin paremmin :)
 
Olenko mä ainoa, jolla on ultrattu pelkästään alakautta (12+1)? Eikä se edes montaa minuuttia kestänyt, kun kaikki mitat oli saatu, istukan paikka tsekattu ja munasarjojakin vilkaistu. Mua vähän ahdistaa noin pikainen ultraus, varsinkin kun kaveri sanoi että just tämä kyseinen lääkäri on tehnyt käsittämättömiä virhearviointeja np-ultrissa...:oops:
 
Takaisin
Top