Nt-ultra

Milmiina, huutelen muualta, mulla näkyi riskiluvut Omakannassa. Sinne on tullut kaikkien verikokeideni tulokset. Eli Omakanta.fi ja esim. pankkitunnuksilla sisään.

Kiitoksia tästä infosta! Vähän veikkailen, että mulla omakanta ei päivity normaalisti kun on vieläkin 3kk takaiset labratuloksetkin sinne saamatta. Mahtaiskohan johtua siitä kun tavanomaisesti HUS ei ole sairaanhoitopiiriä, jonka alueelle kuulun ja siten ehkä tietojen käsittelykin olisi pitkäkestosempaa. Tiedä häntä...
 
Hei.
Onko kellekään sanottu ekassa ultrassa mitään munuaisista? Luin omakannasta, että niitä ja virtsarakkoa ei kunnolla pystytty havaitseen. Pyysin tosin ultrausta vatsan päältä. Voiko se vaikuttaa näkymään? Muuten oli kaikki kunnossa, ainakaan lääkäri ei kovin huolestunut ollu asiasta. Jospa ne näkyy seuraavassa ultrassa paremmin?
 
Meillä tarkistettiin, että näkyy vatsalaukku ja virtsarakko, sekä molemmat munuaiset. Noita vatsalaukkua ja virtsarakkoa seurataan kaikissa ultrissa, sillä kertovat ilmeisesti sikiön hyvinvoinnista paljon, kun nähdään, että nielee lapsivettä ja se poistuu pissan mukana. Tai niin ainakin viime raskaudessa joku lääkäri selosti minulle.

Vaikea sanoa, pitäisikö myös vatsan päältä näkyä vai ei. Kannattaa kysyä vaikka neuvovasta, jos asia kovasti mietityttää sinua. :)
 
Mulla tehtiin ultra vatsanpäältä ja ainakin vatsalaukku näkyi selvästi
 
Np-ultrassa käyty ja siellä mahassa pikkuinen pomppi. :Heartred Saatiin katsella vauvelia vähän joka kulmasta yli puolen tunnin ajan, kun hän ei ollut kovin yhteistyöhaluinen.:grin Niskaturvotuksen mittaaminen ei millään meinannut onnistua, kun sopivaa kuvakulmaa ei meinannut saada. Mutta kaikkien kikkakolmosten jälkeen mittaaminen vihdoin onnistui ja lukema oli normaali.
 
Np-ultrassa käyty toissa päivänä ja siellä se pikkukaveri vipels menemään :Heartbigred niskaturvotus labroineen normaalit. tk-lääkäri oli siinä mukana ja se eka ultras, gyne katto et nyt on pakko ottaa kyl mitat ku nii hyvä kuvakulma ja vauva vielä paikallaan. Onneks otti heti, muuten ois voinu jäädä ottamatta ku hirvee vauhti päällä toisella siel :happy: ja yhtää ei auttanut ku lääkäri nauratti mua ja maha heilu sit kivasti :happy: La siirty nyt 31.8 mut pysyn silti täällä syyskuisissa
 
Eilen nt-ultra ja kaikki pikkuisella hyvin :Heartred. Pituutta reilut 6 cm. Vauva oli kasvot kohdunkaulaan päin, joten niskaturvotusta ei saatu mitattua, mutta vatsan päältä ultratessa saatiin sivuprofiili näkyviin hienosti ja saatiin täysin normaali nt mitattua.
Kuukautisista laskettuna laskettu aika olisi 8.9 (sama kuin mieheni syntymäpäivä :laughing002), mutta ar-ultraaja totesi sikiön olevan kolme päivää isompi ja asetti lasketun ajan 5.9. Nt-ultraaja sai vielä yhden päivän lisää sikiön kokoon, mutta totesi, ettei neljän päivän heiton takia lähdetä laskettua aikaa muuttamaan, joten palasimme takaisin päivään 8.9. Itse pidän sitä 5.9. todennäköisempänä, mutta mennään näillä. Pääasia, että pikkuisella kaikki hyvin :Heartred Ensi viikolla saamme postissa veriseulan ja ultran yhteistulokset. Viikonloppuna ohjelmassa vanhemmille kertominen, jännää! :happy::happy:
 
Oltiin reissussa viikonloppuna enkä ehtinyt päivittää perjantain ultrakuulumisia tänne. Pikkuisella oli kaikki hyvin! Vauhdikas kaveri löytyi niinku näköjään monelle on ollut. Siellähän on hyvin tilaa pogoilla niin sen he myös tekevät! Nt oli 1,1mm ja verikokeeseen ja mun ikään yhdistettynä kohonnutta riskiä downiin ei ollut. Laskettu aika siirtyi 5 päivää aikasemmaks. 5 päivää on täällä se raja eli jos ois ollu vaan 4 päivää "isompi" niin ei ois muutettu, mutta nyt muutettiin. Uusi laskettu aika on 1.9.
Tuntuu niin uskomattomalta että keskenmenopelkojen ja verenvuodon jälkeen ollaan päästy näin pitkälle. Nyt siis 13+3. Hematooma näkyi istukassa edelleen ja vuotoakin tulee, mutta se ei näytä sinttiä haittaavan.

Olen niin iloinen että täällä moni on saanut hyviä uutisia ja toivon vielä jännittäville yhtä hyvää onnea!
 
Mä kävin tänään labroissa mutta ultraa saa vielä odotella yli kaksi viikkoa. Tuliko teille labran tulokset omakantaan jo ennen ultraa?
 
Mä kävin tänään labroissa mutta ultraa saa vielä odotella yli kaksi viikkoa. Tuliko teille labran tulokset omakantaan jo ennen ultraa?

Juu, tuli. Kävin maanantaina ja olisinko torstaina käynyt katsomassa ja tulokset jo näkyi.
 
Ihania ultrakuulumisia täällä :) Meillä olis ultra 6.3 ja verikokeisiin menen 1.3. Jännittää aikalailla...
Huomenna olisi neuvolakin, kovasti tapahtumia viikon sisälle :)
 
Myös täällä oli kaikki hyvin ultrassa! 59,3mm pituutta pienellä sätkijällä ja virtsarakkoon muodostui virtsaa, alkuun kun oli tyhjä. Ja niskaturvotuksesta oli vaikea saada kuvakulmaa Ja lopulta sai pomppia penkissä et saatiin liikkumaan kun piti päätä paikoillaan.. Rv 12+4 oli siis eilen mittarissa.
 
Kohta menossa nt-ultraan.. Kertokaapa viisaammat kun en enää muista että pitääkö valmisteluissa ottaa huomioon virtsarakko?
Siis pitääkö olla täynnä/tyhjä ultrauksen ajan?
 
Meillä piti olla tyhjä, mutta ohjeistus voi muualla olla erilainen. Mene rakko täynnä ja käyt pissalla, jos pitääkin olla tyhjä?
 
Kättärillä luki odotustilan seinässä että tulethan ultraan rakko tyhjänä. Varmaan saat ohjeistuksen sieltä minne olet menossa :)
 
Takaisin
Top