Mulla oli tänään ultra. Kaikki vaikutti olevan oikein hyvin.
Riskilukuja en saanut vielä, mutta tosiaan kaikki rakenteet näyttivät olevan kunnossa: nenänpää näkyi, oli vatsanpeitteet, aivot, neljäkammioinen sydän näkyi ihan poikkeuksellisen hyvin ja pienet sormet ja varpaatkin saatiin lasketuksi. Niskaturvotukseksi taisi mitata 1,5 mm. Suurin huoli ultran jälkeen olikin la, jota rukattiin vielä neuvolan laskuista yksi päivä aiemmaksi. Oikeasti on 11+6 (kierto ja ar-ultra, lisäksi mulla on taipumus kasvattaa jättiläisiä vatsassani ja tässä vaiheessa on aina heittänyt jo kasvu joitakin päiviä), mutta nyt sitten virallisesti on 12+4. Eihän tässä muuten, mutta kun mulla on kaikki raskaudet menneet reilusti yli (6-12 päivää), niin pelottaa, että tämä 5 päivän heitto tarkoittaa sitten käynnistystä... Varsin oikea hetki murehtia tätä, kyllä. Ehkä nyt vois hetken yrittää vaan nauttia tästä.
Ihan ei paras ollut taaskaan alku, kun laitteessa oli jotain häikkää, mutta tällä kertaa se oli tiedossa ja pääsin toiseen huoneeseen, jossa käytössä oli toinen laite. Tosin sittenkin ehdin hetkeksi huolestua, kun aluksi kokeiltiin ultrata vatsan päältä, ja siellähän ei näkynyt kyllä mun silmään mitään. Kätilö sentään näki sikiön ja sykkeen, mutta näkymä oli taaksepäin kallistuneen kohdun vuoksi niin heikko, että vaihdettiin anturia ja ultrattiin sisäkautta. Ihana helpotuksen hetki, kun sisäkautta näkyviin piirtyi heti tosi selvästi kätilön sanoin "tavattoman kaunis vauva". Sattui kyllä aivan ihana kätilö.