NT-ultra

Kiitos kovasti tsemppauksista! :Heartred Ja onnea hyviä uutisia saaneille! Ei oikein uni tullut viime yönä, joten ehdin miettiä asiaa kunnolla. Tajusin että todennäköisyys sairaaseen vauvaan on munkin riskilukutuloksella (1:103) kuitenkin alle prosentti, eli yksi 103 vauvasta. Ja ihan hyvä että selvittävät asian kunnolla: jos uutiset on hyviä niin ei tarvitse sit murehtia enää mitään todennäköisyyksiä, ja jos sit taas osun siihen 0,97 prosenttiin, niin tiedänpähän sit senkin. Puhelu vaan pelästytti pahanpäiväisesti. Lähden siitä et kaikki ois kunnossa :)
 
Ja onnekseni mulle tarjottiin tilanteen selvittämiseen uutta NIPT-tutkimusta, jolla vauvan kromosomisto on mahdollista jotenkin tutkia mun verinäytteestä eikä lapsivedestä. Tällöin tutkimus ei aiheuta keskenmenoriskiä. Kävin aamulla antamassa näytteen ja se lähti heti Kaliforniaan analysoitavaksi, tulokset tulee 7-10 päivässä. Jos joku muu siis saa saman pelottavan puhelun niin tämä tiedoksi ja helpotukseksi! Suuri kiitos tiedeyhteisölle kun kehittävät menetelmiä turvallisemmiksi ja luotettavammiksi, ja yhteiskunnalle joka nyt tarjoaa riskiryhmille tämän ilmeisen kalliin analyysin :Heartred Sitten vaan toivotaan hyviä uutisia :)
 
Hienoa auriga että lisäselvittelyt onnistuvat noin riskittömästi! Toivotaan että kaikki on kunnossa. :Heartred
 
Meillekin yksityisellä tarjottiin tuota Kaliforniaan lähetettävää testiä (sukupuolen selvittämiseen) ja oli kyllä vakuuttavaa, että mitä kaikkea ne siitä pystyy tutkimaan! Ja hintalappu 700€.

Paljon tsemppiä ja hieno asenne sinulla asiaa kohtaan! :Heartred
 
Meillekki kerrottiin tuosta uudesta menetelmästä neuvolas ja se on kyllä tosi hyvä!
 
Tsemppiä auriga ja toivotaan hyviä uutisia! :) Meille myös kerrottiin tuosta uudesta menetelmästä neuvolassa, paljon on tekniikka kehittynyt jo tässä parin vuoden aikana (esikonaikaan ei vielä tuollaisia ollut) :grin

Miukulille onnittelut tuplista :happy:
 
aurigalle tsemppiä :Heartred

Meillä oli eilen myös nt-ultra. Arvo oli 2mm. Viikkoja mulla 12+4. Normiarvon raja siis se 3. Kätilö oli erittäin pätevä! Parasta ultrausta mitä olen saanut ikinä.
Nenäluu löytyi. Näillä viikoilla down-lapsilla ei yleensä vielä löydy.

Vaikka numerot noinkin isot moniin verrattuna, olen luottavaisin mielin. Toivottavasti veriarvot menee ja viitearvojen sisään.

Olin todella liikuttunut ultran aikana, itketti ihan hirveästi. Ja joka kerta, kun sitä muistelen, nytkin. Mies vähän ihmetteli/hyväntahtoisesti naureskeli, kun ei pitäisi kuudennen kohdalla olla niin ihmeellistä, mutta on se. Ei ole itsestäänselvää että tän ikäisenä raskautuu ja vauvalla vielä kaikki hyvin :love7
 
Mulla oli ultra tiistaina mutta tyyppi oli 2vk pienempi kun neuvolan arvio, silloin 10+5 :) 23.8. uusi ultra vk 12+5 niin saadaan luotettavat mitat :happy:
 
Kiitos tsemppauksista :) Neljä päivää kohta kärvistelty tuloksia odotellessa, jospa ne ensi viikolla tulisivat! Mä en tiedä mikä huono onni mua nyt seuraa, mutta löysin sitten punkin itsestäni viime yönä eilisiltaisten maalaishäiden jälkeen ja siitäpä kehkeytyi tähän päälle sitten uusi huolen aihe :sad001 Uskomatonta tuuria.. Punkki oli todennäköisesti tarttunut kun otettiin valokuvia heinikossa. Huomasin sen kuitenkin alle 12 h tuon jälkeen, eikä se ollut ehtinyt imeä verta ja lähti helposti irti. Tänään kävin sit lääkärissä ja sain tujun antibioottikuurireseptin borrelioosia vastaan. Pitäis päättää että syönkö sen - lääkäri sanoi että tartuntariski on tässä tapauksessa niin häviävän pieni että hän ei söisi, mutta sanoi että voin halutessani syödä mielenrauhan saamiseksi ja riskin eliminoimiseksi, valinta on minun. Lääkkeestä ei ole tiettävästi haittaa sikiölle, mutta toki aina pitäisi arvioida onko lääkkeen syöminen todella tarpeen. Alan ehkä kallistua syömisen kannalle, jos se vaikka kuitenkin on tarttunut.. Tää on kyllä ollut aivan hirveä viikko :sad001 Toivottavasti muilla paremmin!
 
Eikös borrelioosi vaadi punkin olemisen iholla yli vuorokauden? Itse en aloittaisi kuuria ainakaan vielä, ohjeenahan on että mikäli puremakohtaan kehittyy viikon kuluessa yli 5cm halkaisijan punoitus niin silloin antibiootti kannattaa aloittaa. Onko punoitus/rengas minkä kokoinen?
 
Kiitos kysymästä, punoitusta on vain ihan hiukan siinä puremakohdassa. Paljon pienempi kuin hyttysen pureman jälki. Mitään rengasta ei ole. Tavallisesti antibioottia ei tosiaan kai määrätä tälleen varmuuden vuoksi, raskaana oleville vain. Taidan soittaa huomenna neuvolaan ja kysyä vielä sieltäkin mielipidettä.
 
Tänään oltiin ultrassa ja kaikki vaikutti olevan oikein hienosti, turvotusta 1.1mm. Vauhdikas kaveri oli ja jouduttiin hiukan työtäkin tekemään, että kaikki saatiin mitattua. Vielä pitää jännätä verikokeiden ja nt yhteistuloksia, hui. Mutta hiukan helpotti, kun näki pikkutyypin siellä touhuavan :)

Auriga en nyt jaksa lähteä selaamaan, mutta mikä sulla oli tuo niskaturvotuksen määrä?
Voimia vielä kaiken hässäkän keskelle, raastavaa odottamista:sad001
 
Sikiön niskaturvotus oli 2,2 mm. Ultraajan mukaan ihan normaali, eikä hän nähnyt syytä huoleen. Että tuon ja verikokeiden yhteistuloksessa se riski sitten ylitti jatkotutkimusrajan. En usko että sulla LilliLotta on syytä huoleen :) Toivottavasti mäkin saisin tuloksen vielä tällä viikolla!
 
Heippa palstalaiset,
Olen seuraillut teitä jo pitkään, mutta nyt uskaltaudun mukaan.

Tänään oli kauan odotettu nt ultra! Tämä oli jo 3.s ultra. Olin 7+6 ja 10+5 & nyt ja lisäksi olen dopplerilla monitoroinut sydänääniä. Kätilö oli oikein mukava, ultrasi sekä sisältä ja ulkoa ja ekan kerran saatiin kuulla ne maagiset sydänäänet! Kätilö selitti ihanasti kaikkea mitä näkyi kuvaruudulla, aivot, nenäluu, raajat, maha ja kaikki oli hyvällä mallilla ja tuplannut kokonsa sitten viime näkemän, 6,7cm. Vastasi täysin viikkoja. Hän oli aamu-uninen ja kätilö yrittti tökkiä hereille.

Riskilukuja ei vielä saanut, mutta sanoi että voi olla positiiivinen jo iän takia. Sen verran kommentoi verituloksia, että näytti olevan oikeansuuntaiset, se s- pappa oli 917 ja hcgbv oli 71,1. Niskaturvotus oli 1,6. Joten luottavaisin mielin odotan vastauksia.. mutta aion joka tapauksessa mennä nipt testeishin, kun se kerran otetaan verestä, niin ei siitä mitään haittaakaan ole. Vkon päästä sitten eka neuvolalääkäri ja rakenneultrakin varattuna lokakuulle

rv12+5
 
Meilläkin oli nt-ultra tiistaina tasan rv12+0 joita viikkoja myös vastasi tarkka kaveri kuten ultraaja sanoi. Ihana oli nähdä pikkunen siellä heiluttelemassa, ei millään malttaisi odottaa seuraavaa että näkisi onko tyttö vai poika:love7 Turvotusmitaksi sanoi 1.4mm
 
Täällä myös eka ultra käyty tällä viikolla ja pysyi LA ennallaan . Kätilö ultrasi pitkään ja hartaasti ja sai tökkiä pikkuisen hereille jotta vaihtaisi asentoa :happy:.

Nyt menossa 13+4.

Oon tuntevinani jo hentoisia potkuja :). Esikoisen kohdalla muistaakseni tunsin varmasti 17. viikolla. Nyt kuitenkin jo selviä sellaisia " teräviä" pienen pieniä hipaisuja tuntuu. Ultassakin kun pikkuinen huitaisi jalallaan, niin samanaikaisesti tunsin pienen "nykäisyn". :joyful:
 
Mulla on ma:na verikokeet ja siitä viikon päästä nt-ultra. Mulla on ihan hirveä olo kun viime sunnuntain jälkeen ollut aikas oireetonta/leppoisaa..pahoinvointikin loppui. Yritän uskoa että masussa kaikki hyvin mutta toisaalta...hirvee tunne että mitäs jos... :oops: tosin maha näyttää nyt sille kuin olisin viidennellä, kuudennella kuulla jo...

Ihan sama juttu kävi itselleni ja kaikki oli ok, että ihan normaalia, ettei aina edes muista olevansa raskaana, kun ei välttämättä mitään oloja/tuntemuksia ole. :)
 
Mun suhdeluku oli 1:39000.. Jeee! :grin

Jännä miten voi vaihdella niin kun esikoisesta ollut 7v sitten 1:9800.. Mistähän johtuu?
 
Takaisin
Top